hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Westernsal
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Westernsal
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  10:39:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har bestemt meg for å kjøpe en westernsal til hesten min da vi skal ri nordmarka rundt i sommer og må ha en skikkelig sal. Problemet mitt er bare det at jeg sliter så sinnsykt med å finne sal til henne. Aner ikke hvor mange jeg har prøvd til nå jeg :S

Hvordan er størrelsene på westernsalene? Og setestr? Har hørt at en 15 tommer i westernsal er det samme som en 17 tommer i engelsk sal. Stemmer det?

Har prøvd et par saler med noe som het semi quarter bom?:S Hvordan str ca er det?

Huff, når det kommer til westernsaler er jeg helt grønn altså. Det eneste jeg vet er at de er sinnsykt gode å ri langturer i. Så er det noen som kunne hjelpe meg litt og svare på spørsmålene?

Og til slutt, har dere noen linker til steder der de selger bra og rimelige westernsaler, eller selger brukte saler? Må være kvalitetssaler. Har funnet ut at jeg kan kjøpe saler til ca 10000.

Ble et veldig rotete innlegg men...

~*~ Lill ~*~

Lopke

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  10:47:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
stall frisk?? flinke på sal! go pris! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  18:13:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Rodeo er vel ledende leverandør innen westernutstyr i Norge. De hjelper til med veiledning og alt du måtte ønske. De har også brukte saler.

Ellers skal jeg drive litt tyv-reklamering for salmaker Mette Flage som lager kjempegode westernsaler og ellers hva det måtte være. Salene lages etter dine mål og du kan selv bestemme farge o.l.
De kosten litt mer enn 10.000,- da.

Edit: Har du vurdert distanse- og stock-saler?

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 11/04/2006 18:14:24 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  20:46:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har vurdert begge deler, men har kommet fram til at det er westernsal jeg vil ha... Takk for tips så langt =)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  23:26:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har prøvd et par saler med noe som het semi quarter bom?:S Hvordan str ca er det?

Semi quarter er smalere enn full quarter, førstnevnte passer "normalt kraftige" hester og den andre de litt kraftigere. Husk at det ikke bare er vidden, men også vinkelen, lengden og buen som skal passe.

Kopi av melding:
Og til slutt, har dere noen linker til steder der de selger bra og rimelige westernsaler, eller selger brukte saler? Må være kvalitetssaler. Har funnet ut at jeg kan kjøpe saler til ca 10000.

I tillegg til de stedene jeg har nevnt før, så selges det hauger av brukte saler i alle aldre og kvaliteter på de vanlige annonsestedene: finn.no, hestemarked.no, hest.no, dyrenett.no..

Det der med setestørrelsene er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror du har rett. Hvorfor ikke ringe Frode på Rodeo så får du svar på alt du lurer på?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 12/04/2006 :  11:33:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her finner du også litt info. om str. og forskjellige modeller mot hva slags bruk osv.

Klikk her: http://nqha.net/westernutstyr.htm

(Utover det vil jeg også anbefale at du kontakter Rodeo for å få best veiledning.)
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  00:12:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
for å reklamere litt så selger jeg en westernsal for en venninne...du kan ta kontakt i g-boka hvis du er intr.
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.