hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klør tilbake når man klør
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klør tilbake når man klør
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  10:24:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min pleier aldri gjøre slik, men her en dag da jeg klødde hun på halsen begynte hun å klø meg tilbake med overleppa. Er dette et godt tegn eller er det ikke det? Skal hun få lov til det??

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  11:01:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er gjensidig kos.. helt normal hesteoppførsel. Blir hun for hardhendt kan du skubbe henne unna, ellers hadde jeg gledelig tatt imot litt gratis massasje.. Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  11:40:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fint;)
Takk for svar.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 10/04/2006 :  14:11:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette skal du ta som et kompliment fra hesten din
Hester som går godt sammen og som er gode venner pleier å "manke" hverandre. Du har sikkert sett når de står mot hverandre og gnager hverandre på manken.

Jeg hadde en morson opplevelse med shattisen til venninden min her om dagen. Hun sto ute og luftet seg. Jeg synes det er fasinerende å se på "hesteviskere", og ville gjøre et forsøk på å se om jeg fikk henne til å følge etter meg. Jeg stillte meg opp foran henne med ryggen til mens jeg tittet på siden. Ikke se hesten direkte inn i øynene. Hun kom etter meg og snuste og nappet. Så begynte jeg å gå, og hun fulgte etter meg over alt. Da jeg til slutt stoppet opp - det begynte å bli kjedelig å traske rundt - begynte jeg å klø henne på manken. Dette syntes hun var jkjempegodt, og hun manket meg tilbake på leggen. He, he, hun rekker jo ikke meg noe særlig lenger enn dit.

En koselig opplevelse som gjør hverdagen litt ekstra.

La henne klø deg tilbake, det er en tillitsærklæring og også at hun aksepterer deg.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  23:28:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
La henne klø tilbake, så lenge det er du som begynner:) Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  11:29:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Birre: det var nesten slik det var med meg også.
Jeg hadde ponnien på utebanen mens jeg stoppet og hun skulle stoppe og gå, osv. Da var hun flink så jeg klødde hun på manken og hun begynte å klø meg på leggen, hehe.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/04/2006 :  11:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
La henne klø tilbake, så lenge det er du som begynner:)

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Hvorfor skal ikke hesten få ta initiativet til en kosestund? Selv har jeg en hest som "ber" om kos, og hun har lagt inn et rituale hvor hun må legge hodet på skulderen min og hun vil bli klødd og klappet bak øret, på kinnet og over øyet. Dette gjør hun hver gang jeg saler på, rett før vi skal gå.

Hun slapper godt av, legger tyngde på skulderen min, blir smal og fjern i øynene og koser seg ordentlig.

Dette gir meg utrolig mye, det at hun kommer til meg og vil ha oppmerksomhet.

Eller misforsto jeg deg på noen måte?
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/04/2006 :  11:52:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg hadde ponnien på utebanen mens jeg stoppet og hun skulle stoppe og gå, osv. Da var hun flink så jeg klødde hun på manken og hun begynte å klø meg på leggen, hehe.

Opprinnelig postet av meg_selv2

Ja, er det ikke superkoselig?
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  16:40:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Sånn gjør hestene mine hele tida... det eneste som er litt kjedelig, er at de klør på meg som om jeg var en hest, dvs lugger i håret og gnager meg overalt. Blir endel blåmerker :/ Men som oftest stiller jeg meg sånn at de ikke når meg, og da klør de seg selv isteden...eller bare står og nyter ;)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  18:44:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av meg_selv2

Ja, er det ikke superkoselig?

Opprinnelig postet av Birre

Jaaaaaaaaaa hehe
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  20:57:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt å bli massert så lenge hesten bare bruker leppa og ikke tennene
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  12:18:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
La henne klø tilbake, så lenge det er du som begynner:)

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Hvorfor skal ikke hesten få ta initiativet til en kosestund? Selv har jeg en hest som "ber" om kos, og hun har lagt inn et rituale hvor hun må legge hodet på skulderen min og hun vil bli klødd og klappet bak øret, på kinnet og over øyet. Dette gjør hun hver gang jeg saler på, rett før vi skal gå.

Hun slapper godt av, legger tyngde på skulderen min, blir smal og fjern i øynene og koser seg ordentlig.

Dette gir meg utrolig mye, det at hun kommer til meg og vil ha oppmerksomhet.

Eller misforsto jeg deg på noen måte?

Opprinnelig postet av Birre

Jeg er egentlig enig med deg, men har lært at det er dårlig lederskap å la hesten ta intiativet til kos.
Men jeg vet ikke, så jeg vil -veldig- gjerne høre andres synspunkter og erfaringer på dette området.

Noen som har sett hester på beite/i paddocken; hender det da at noen langt nede på rangstigen begynner å klø, eller er det kun lederhestene som får lov til å ta intiavtivet?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.