hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestefilm på langfredag.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hestefilm på langfredag.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 09/04/2006 :  12:23:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Over alle hindre"
Am. drama(1978)

TVNorge, 09.00 ( )

Mi Taylor er en omstreifer som havner hos familien Brown på den engelske landsbygda. Når yngste datter i huset, Velvet Brown, vinner en hest i et lotteri, bestemmer de to seg for å trene den til det berømte engelske hesteveddeløpet, Grand National.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  12:24:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
kl 9 på dagen
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/04/2006 :  12:30:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kl 9 på dagen

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

09.00. Ja, 9 på morgenen.

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  12:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åååja! Det var den jo! National Velvet;) Så den før, kjempekul film!:D Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  12:50:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Om jeg kommer meg opp så tidlig skal jeg se den.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 09/04/2006 :  12:57:27  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hvis jeg ikke husker helt feil er det bildet av Liz Taylor fra filmen "National Velvet". Den er fra 1945.
Godt mulig at det ble laget en remake av den i 1978, men hvis det er den de viser er det feil bilde.

Husker den som en veldig god film.
Men hvor vidt den tåler å bli sett om igjen i voksen alder er aldri godt å vite...

www.selkie.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/04/2006 :  13:21:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
De kaller national velvet for "over alle hindre" på norsk... Feil årstall??
Jaja
For de av dere som har svensk tv4: Appasionata vises 1730 på langfredag.
Det er altså lignende Levade. Med lippizanere og andre fine hvite som viser sine talenter

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  13:51:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er en fortsettesle av den første, denne ble laget på 70-tallet en gang tror jeg... Men den handlet om en jente som kom med på det engelse feltrittlaget, eller noe sånt... Var reserve, men fikk ri i den store og viktige konkurransen. Vant selvfølgelig, og kapret en rytter på det amerikanske landslaget...

Er utrolig hva som setter seg fast i de "små grå":-)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/04/2006 :  14:47:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har funnet flere årstall, så er litt usikker. 1944 blant annet.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  15:03:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Langfredag er altså nå på fredag?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/04/2006 :  15:14:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Langfredag er altså nå på fredag?

Opprinnelig postet av Mari^_^

Er den ikke alltid det?

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  15:42:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mi Taylor er en omstreifer som havner hos familien Brown på den engelske landsbygda. Når yngste datter i huset, Velvet Brown, vinner en hest i et lotteri, bestemmer de to seg for å trene den til det berømte engelske hesteveddeløpet, Grand National.

Men dette høyrer jo til den "første" filmen, den som er laga på 1940-talet. Er der ein oppfølgjer altså? hmm. Men viss dette er teksta til filmen, er det ikkje den som er laga i 1978..

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/04/2006 :  16:18:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.tvnorge.no/index_program_html?expandCategory=197&displayProgram=3444451

Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  16:47:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Monty Roberts var stuntrytter i denne filmen (National Velvet). Han spilte inn ganske mange scener, men de fleste er klippet bort i denne filmversjonen. Så filmen i jula. Syns filmen er veldig bra til å være så gammel.
Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  17:39:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men dette høyrer jo til den "første" filmen, den som er laga på 1940-talet. Er der ein oppfølgjer altså? hmm. Men viss dette er teksta til filmen, er det ikkje den som er laga i 1978..

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Vet det er laget to filmer, har sett begge (og tror faktisk jeg har begge hjemme, men husker ikke hva som er hva av dem nå).

"National Velvet" er en kjempekoselig film da

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/04/2006 :  18:09:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Dette var veddeløpshesten ja.. Har sett en med lignende "ånd". Her vinner de en sprangkonk... husker flash fra ting jeg har sett men sliter ofte med å henge minnene på rett knagg..

Søt hestefilm iallfall.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.