hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Passgang: Hvordan bli kvitt dette?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Passgang: Hvordan bli kvitt dette?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  02:15:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her kommer et lite dressur råd

Ri løsgjørende øvelser (som shadowfax sier) Versader, travèr, sjenkel vikninger for å mykne den opp, prøv dette i trav, lær også å stille den på volter, øke og minske voltene. Økning i trav kan muligens hjelpe
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  09:45:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Atter en gang: Travéren er ingen løsgjørende øvelse. Det er en SAMLENDE og vil heller virke negativt enn positivt om pass er problemet.

Å bruke for kompliserte øvelser vil også ha negativ effekt da hesten da vil spenne seg fordi den ikke skjønner hva den blir bedt om,dermed mer pass-tendens (Mer spenning=mer pass)

Nå vet ikke jeg hvor avansert hesten din er,men begynn enkelt.Å tenke versader,traverer vil antagelig heller gi deg mer problemer enn løsninger.
Forslaget med å ri volter og stille/bøye hesten på volten er meget godt,samt å øke og minske volten.
Tenk på å beholde fremdriften bare,så ikke du rir så små volter at hesten din ikke greier å "komme rundt" skikkelig.

Problemene dine kommer fordi hesten din er stiv i ryggmuskulaturen.Om dette er fordi den er utrent,spenner seg fordi den er engstelig eller at salen ikke passer er jo også noe du må ta til vurdering.
En sal som klemmer og er vond kan lett være grunnen til at en følsom hest "mister" gangen sin.

Lykke til.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  17:42:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, du har rett kurre den løsgjør ikke Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:43:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Må bare spørre, jeg: Synes dere virkelig det er behagelig å sitte i grisepass? ;) Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  20:05:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke akkurat i grisepass, men MYE bedre å sitte i pass enn travertrav! Dessverre.... jeg sliter med akkurat det samme på Ulskaug, vi trener overgang og overganger og overganger....
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:19:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Har samme probl med Garsy Ridetreneren min får henne nesten ikke i trav, men jeg kjenner henne så godt så passgangen er vel så si borte, klarte ¨få bukt med det ved å styrke muskler å masse tolmodighet. får henne til å trave sagte uten å passe, men om jeg forlanger at hun skal gå i form og trave sagte kan det bli tull. Tror nok ikke varmblods traverene er fødte dressur hester, men Garsy er flink synes jeg, går ikke stabilt i form verken i skritt, trav eller galopp, men det kommer seg.

Synes du skulle trene så hesten er sterk nok, passer vel for at det er lettere for hesten enn å trave samlet og sagte.

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:41:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
I travmiljøet setter man ofte på vekter på frambeina evt. tyngre sko :)
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:58:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samme på lavagjeitene.
I isismiljøet er korrekt skoing og balansering alfa og omega for å få en hest som fungerer...
Vil man bli kvitt passtendenser legger man på klokker m vekt,tyngre sko,skor m lenger hov ,alt på frambeina.

Forsinker bevegelsen og gir dermed mindre pass.
Vekt er dog ikke HELE løsningen,løsgjort hest som ikke går og henger på framparten er også en nødvendighet.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.