hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Eggersmann
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Eggersmann
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Supermaja

» VIP

Skrevet - 08/04/2006 :  13:25:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Hvor får man tak i Eggersmann foret i akershus? Oslo? Bor i lillestrøm traktene og gidder ikke dra verden rundt...

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  23:16:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Så via en annonse at de solgte hestefôr på Rytter'n som har tilholdsted i Bærum. Er jo et stykke, men. Ellers anbefaler jeg virkelig å ta turen til Danmark (kan få adressen av meg via melding) og hamstre fôr for hva du er verdt! Her hjemme betalt jeg nøyaktig 924 kr inkl. moms for to sekker, mens i Danmark fikk jeg fem sekker for 600 kr inkl. moms. Tolfritt er det også, inntil 6000 kr pr. pers. Vi dro nedover en gjeng på fire stk, og handlet fôr for 24 000,- som vi har i lang tid fremover. Du sparer halvparten på å reise ned, og selv med båtbilletten er det billigere.

Redigert for å legge til at danskene ikke skjønte hvordan vi nordmenn klarte å holde på med hest med de prisene de opererer med på alt som har med hest å gjøre ;-)

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 09/04/2006 23:17:21 Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  23:59:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Er ei i Lørenskog som forhandler dette foret, viss du vil kan du få navn og telefonnummer på PM Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  07:31:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for tipsene. Har ingen mulighet til å dra til danmark, men det er absolutt noe en bør skrive bak øret til en anledning byr seg..

Hva syns dere om foret forresten? Har det noe effekt? Jeg tenkte på cool mix, til en gira hest..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  07:45:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det standardpris i Danmark eller var det billigutsalg? reiser til Danmark i påsken, kanskje jeg skulle hamstre litt og.. Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:00:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Det var standardpriser, Lopke ;-)

Supermaja: Jeg skulle egentlig ha Cool Mix når vi var der nede, men det var utsolgt og jeg endte opp med High Energy Müsli. Det høres jo helt bakvendt ut, men H.E er også for hester som blir lett hete og stressede. Jeg har prøvd et annet fôr fra Eggersmann før og da var jeg lite fornøyd, men nå er jeg storfornøyd og vil ikke fôre med noe annet. Hesten er mere cool, har en flott pels og er i godt hold. han går også i moderat trening, og får derfor også det han trenger av vitaminer.

High Energy Müsli
Kopi av melding:
En smakfull, lettfordøyelig og velbalansert sammensetning uten havre. Det ideelle fôret for hester som arbeides intensivt og målbevisst, fungerer bra også for hester som lett blir stresset.
Uten havre, men med hydrotermisk behandlet bygg og mais av høy kvalitet stiller High Energy Müsli meget lettfordøyelig energi og viktige aminosyrer til rådighet for din sportshest. Vegetabilske olje danner nok en energireserve uten å belaste hesten med høye proteinverdier. Vitamin-, mineral- og sporstofftilskuddet er spesielt tilpasset sporthesters høye næringsbehov og ytterligere vitamintilskudd er unødvendige.

Min hest får to kg H. E om dagen i tillegg til Betfôr.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  14:52:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde Eggersmann i fjor (Classic og en til jeg ikke husker navnet på :)) . Etter en sekk nektet hesten min å spise det lenger.. Vet ikke hvorfor, for hun var VELDIG begeistret i begynnelsen. Så jeg kan ikke uttale meg om erfaringer.. Sikkert ok for, men når ikke hesten ville spise, måtte jeg finne på noe annet. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  12:08:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så har jeg og vært i DK og hamstret litt!!! Enig Kristine, her er det penger å spare..
betalte 119 DKK for cool mix, 132DKK for Derma vital og 170DKK for hestamix.. langt unner halv pris!!
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 28/03/2007 :  18:28:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor i danmark har de det? holder det å reise til hirtshals for eksempel? da blir det jo VELDIG billig *gni seg i hendene*. hvor lang holdbarhet er det på eggersmannforet? Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 05/04/2007 :  17:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du får også kjøpt Eggersmann i Strømstad ;-) Der har de også alle typene. Noen kroner dyrere enn i Danmark, men allikevel langt billigere i Norge. Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 06/04/2007 :  09:38:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye dyrere er det i Sverige enn Danmark da? Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2007 :  13:58:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om noen som forhandler eggermann i Akershus, faktisk så tror bare det går an å få tak i det gjennom den norske importøren i tillegg til ei til som holder til å østerdalen. Så det skal ikke være lett.

JEg pleier å dra til strømstad å hamstre, var der senest påskeaften faktisk.

Forer med coolmix til fullblodsen, får ca 1,5 kg om dagen i tillegg til lucernepellets,
KWPN'en får equicrisp (1,2kg) siden han er litt proteinfølsom, og havre og betfor+olje

Veldig fornøyd med foret, hestene elsker det, presterer bra og mer kan man vel ikke kreve??

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 09/04/2007 :  21:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke; hvor i Dk var du å hamstra? http://www.hk-hornsyld.dk/Default.aspx?ID=513

Jeg er liksom ikke sååå kjent, har vært i ålborg mange ganger - så kanskje det er noe der i nærheten? vil på et sted som er stort hvor de har masse utstyr i tillegg! :)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/04/2007 :  23:11:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
moesbæk rideudstyr Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 10/04/2007 :  09:39:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for tipset! må nok ta meg en tur i løp av den nærmeste fremtid... Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 14/04/2007 :  12:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, hva heter den butikken i strømstad, sverige? Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.