hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hestehandlere... og kjøpe hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 hestehandlere... og kjøpe hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mie Ulrika

Innlegg: 271

Skrevet - 07/04/2006 :  12:44:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er en ikke uerfaren hesteeier og har hatt flere hester før.

Kikker nå etter ny hest og tok kontakt med en salgsstall/hestehandler for å høre om de hadde noe som kunne være interesangt for meg.
Har handlet hest fra salgsstall før og er fornøyd med det...

Det som skjedde nå er at de mener å ha funnet en hest som passer meg, men jeg måtte i såfall binde meg til å kjøpe hesten før jeg dro og så på den fordi den sansynligvis ville bli solgt før jeg rekker å dra å se på den om jeg ikke gjør det.
Problemet er at jeg ikke vil si at jeg skal ha en hest før jeg har sett på den og prøvd å ri den. Selv om den høres perfekt ut så er dette med hest veldig mye med kjemi og det er ikke sikkert kjemien stemmer i det hele tatt.
En annen ting var at de mente at om jeg er seriøs kjøper så ville jeg handle raskt... men sånn er ikke jeg... jeg liker å prøve hesten flere ganger og ha litt tid til å tenke.
Dessuten så tok jeg kontakt for å høre om de hadde noe som passet eller om de kunne se etter noe til meg...sa ikke at jeg skulle ha hesten i løpet av en uke. Føler meg veldig presset, for om jeg ikke vil knytte meg til denne hesten så er jeg redd de ikke synes jeg er seriøs nok....

En annen ting er at jeg ikke har fått pengene for hesten jeg solgte ennå, så jeg har ikke mulighet for å kjøpe noe som helst før det er i boks. Men jeg sa som sagt ikke at jeg skulle ha hest med en gang, jeg bare lurte på om de hadde noe som kunne passe fordi jeg gjerne vil prøve en del hester før jeg bestemmer meg.

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre....og si til dem......

A life lived in fear is a life half lived

Cowgirlchris

» VIP

Norway
Innlegg: 1568

Skrevet - 07/04/2006 :  12:52:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Bare svar at det er mulig du er interessert, men at de selvfølgelig er fri til å selge hesten når som helst og at det er en sjanse du er villig til å ta.

Du må jo se på hesten når du kan få det til og det passer for DEG, og i tillegg prøveri før du kan ta noe reellt standpunkt på om du er interessert i handel.
Så kan selgerne gjøre som de vil med det... ;-)

Lykke til med hestekjøp!

Hilsen Line.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 07/04/2006 :  16:12:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
De kan ikke kreve at du sier ja til en hest du ikke har prøvd eller sett... Da er det i mine øyne de som er useriøse!
Si som cowgirlchris sier, at du er interessert, men at du vil prøve den først. Så får du heller ta sjansen på at den er solgt. Det finnes mange hester å prøve, og sikkert flere perfekte :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Innlegg: 229

Skrevet - 07/04/2006 :  23:49:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestehandlere og bruktbilselger sier nå bare jeg.Lykke til forresten. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway
Innlegg: 1964

Skrevet - 08/04/2006 :  00:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hestehandlere og bruktbilselger sier nå bare jeg.Lykke til forresten.

Opprinnelig postet av marcello




Nå skal man ikke gre alle hestehandlere under en kam da:) Jeg har alltid handlet fra en man kan kalle hestehandler (og trener av meg i mange år), og har en veldig fin dialog og avtale med han.

Men i dette tilfelle må jeg medgi at det høres litt merkelig ut- ingen kan tvinge deg til å kjøpe hesten før du har prøvd den, det er useriøst!

Hege Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Innlegg: 229

Skrevet - 08/04/2006 :  20:22:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel med dem som alt annet ,men du har selvfølgelig helt rett,at man ikke kan gre alle under en kam.Men betaling før man har sett på og prøvd hesten?? Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Innlegg: 271

Skrevet - 10/04/2006 :  09:05:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skulle ikke betale før jeg hadde sett hesten, men de ville at jeg skulle binde meg til å kjøpe den... Hvis jeg ikke fant noe galt med den...
Snakket med dem i går, og det var greit at jeg ikke ville binde meg, men da kunne hesten være solgt på torsdag..... og det er jo greit... blir den solgt så blir den solgt.....

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Innlegg: 91

Skrevet - 11/04/2006 :  20:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Hvorfor kunne du ikke tatt en tur å sett på hesten før du sier deg interessert? jeg vet du sa at den sannsynligvis ville være solgt før den tid, men er det fordi den står i utlandet eller??
Du må ikke kjøpe en hest usett, du kan jo bli LURT! Og du vet vel at dersom du kjøper gjennom noen som importerer så legger de endel på kjøpssummen før du får den, ergo --> dyrere hest for deg...
Hvorfor kikker du ikke etter hest selv, istedet for å kjøpe gjennom en hestehandler??
Gå til toppen av siden

lid

Innlegg: 3

Skrevet - 16/04/2006 :  00:32:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

selv er jeg en "liten" hestehandler.
Jeg selger ikke hester til hvem som helst, har til og med beholdt noen selv som ikke har godt av og bli solgt videre.
Hest skal passe sammen med rytter, viktig at en prøver hesten en skal kjøpe.
Mange ganger har jeg sagt nei til og selge hest, forde hesten og rytter ikke passer sammen, hester er ikke et leketøy, men mange tror det.
Noen kommer og skal kjøe hest, har ikke hatt det før og vet ikke hva det koster, da jeg forteller det er det noen som ikke kjøper.

Så det er mye og tenke på når det gjelder og kjøpe hest :o)
Seriøs selger får mye igjen for det :o)

Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Innlegg: 271

Skrevet - 20/04/2006 :  15:36:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

Det var noen her som lurte på hvorfor jeg brukte hestehandler og ikke bare tittet selv.
Grunnen er vel det at det ikke var/er så mye hest til salgs i min prisklasse og da er det lettere å finne sånne hester om man har litt kontakter, som hestehandlere gjerne har. Det ble aldri til at jeg dro å så på hesten fordi bilen min ble ødelagt....
Men jeg gråter ikke av den grunn...

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway
Innlegg: 1100

Skrevet - 20/04/2006 :  15:49:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
For det er en høy prisklasse eller?
Skal du sprang eller dressurhest da?
Leter litt etter hest selv, men har funnet at det er mye fallgruver ved å gå igjennom hestehandlere, de skal jo tjene på dette. Et eksempel, jeg kontaktet en privatperson som hadde annonnse ute, hun skulle ha 45 000 for denne hesten. Jeg så annonnse på samme hest igjen, men denne gang viaforhandler, de skulle ha 75 000 for samme hest..


Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Innlegg: 271

Skrevet - 21/04/2006 :  12:05:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei! Prisklassen min er ikke høy, tvert i mot. Synes selv at det er lettere å finne en billig hest gjennom hestehandlere. Det kommer jo selvsagt ann på hvilken hestehandler du bruker men det finns faktisk hestehandlere som spesialiserer seg på å finne passende hester til rideskoler og sånn som har billigere hester.
Nå virker det som jeg kanskje har funnet en hest gjennom private, men det betyr ikke at jeg ikke vil bruke en hh en annen gang...

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.