hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farge skifte?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Farge skifte?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  08:40:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Lurer på en liten ting. I løpet av forje helg har hesten min som egentlig er borket, altså, blakk i fargen blitt mye mørkere! Blitt mer som Bork Rigel, for de som kjenner til han. Han har i hele vinter vært mørkere på bakparten, jeg var syk den helgen, så forrytteren min hadde hesten, og da jeg kom tilbake etter helgen, var han bare MYE mørkere, mest på skuldrene og bakparten samt halsen. På skuldrene var det mørkt rundt trivselsflekkene, mens de var ganske mye lysere. Jeg har aldri sett det skje? Halve trynet hans er mørkt og halve er lyst, ser helt merkelig ut, men i går når jeg var i stallen ser det ut til at han begynner å få litt tilbake fargen sin.

I dag skal jeg ta bilde, han ser så snål ut nå:) Noen som har opplevd det skje så rask? Hva det evt kan komme av? De forandrer vel ikke farge på den måten pga røytingen? Han har mistet så å si all vinterpelsen han da men...

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 07/04/2006 :  09:45:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjordingen min har vært slik siste uken, men han har røytet noe helt sinnsykt da, men han er egentlig brunblakk, men ble nesten seende gråblakk ut i den værste røyte perioden. Nå som det meste av vinterpelsen har falt av, ser jeg tydelig han begynner å få den valige fargen sin tilbake. Jeg har ikke sett at fjordingen har skiftet farge før, men Dunjar har jeg da altså opplevd det med, normalt? aner ikke, men jeg har i grunn samme historie som deg ja, og det skjedde meget raskt:) men vet desverre ikke selv hva det kan komme av... Kanskje noen pigment greier i pelsen som endrer raskt da den gamle pelsen faller av?
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  09:54:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det er godt mulig:) men hesten min er ikke fjording da, men en kaldblodstraver :)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 07/04/2006 :  10:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
åja..hehe .. *flau* så bare på bildet ditt jeg:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  10:09:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er normalt. De fleste hester jeg har vært borti har skiftet farge etterhvert. Men det er så små forandringer på de fleste at man ikke merker det. En hest som står på stallen min nå har hatt samme eier i 7-8 år nå. Hun har aldri opplevd at hesten har hatt samme farge i et år.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  10:12:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg rei en borkfarget hest tidligere. Denne hesten hadde stor fargeforskjell på vinter- og sommerpelsen. Tror det er ganske vanlig, særlig for borkfargede hester hvor du antagelig ser mye større forskjell enn på endel andre farger.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  12:03:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
De fleste hester skifter til en viss grad farge under røyting.
Noen mer enn andre.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/04/2006 :  14:29:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita er litt borkete om sommeren. Og lysere om vintern. Har helt klart noe med røytingen å gjøre.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  15:30:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Da Løkkenkom til Trondheim for et år siden var han sjokolade brun, og da han kom hjem fra sommerbeite var han blitt mye rødere.

*leter etter bilder*

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  15:48:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss Viola skifter farge ved røyting. Hun er mørkrød om vinteren, men blir mye lysere i pelsen om sommeren.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  16:36:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Winnie er svart om vinteren og brun om sommeren. Akkurat nå er hun brun noen steder og svart andre
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:32:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding

Se hvor missfarged!! Halve trynet er mørkt å halve lyst. Se begynnelsen på halsen og! Sånn som han er på det lyseste skal egentlig hele han være!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:20:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Åj. Kommer noen bilder av Løkkis nå :)

Vinter

Sommer

Litt store men.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  18:23:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Daytona er omtrent svart på vinteren og kastanjebrun på sommeren. merkelig. Foretrekker sommerfargen jeg da:)
*Andrea vil ha sommer hele året hun*

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  19:17:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Ina*: Litt av en forskjell! :-O Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  19:53:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*Ina*: Litt av en forskjell! :-O

Opprinnelig postet av *Hrafn*

Samme tenkte jeg

Da jeg kjøpte Blida var hun "svart med brunt i" men nå er hun ganske så lysebrun Både sommer og vinter..
Og nei, jeg har ikke brukt blekemiddel da jeg vasket henne i sommer

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.