hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min synger!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hesten min synger!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 06/09/2003 :  01:57:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke helt hva det heter, men noen ganger naar jeg rir tilbake mot stallen, eller naar vi gjoor noe hesten trives med(tror jeg), begynner han aa "synge".

Han lager m lyder med forskjellig tonefall...vanskelig aa forklare... Er det noen som vet hva jeg mener? Hvorfor gjoor hesten det? Er det farlig? Lurer saa veldig paa det;) hehe

En annen ting er at hesten min biter paa bittet naar han er nervoos... han gjoor det ikke saa mye naa lenger, bare naar vi gjoor noe nytt eller han gaar forbi noe skummelt. Men det er vel ikke saa bra? Han kan kanskje bare loope ut om han vil(heldigvis gjoor han ikke det saa mye lenge heller;)), og i tilegg hadde det vaert fint aa ikke maatte hoore en grusom skjaerende lyd hver gang han er nervoos heller? Dessuten er det kanskje ikke saa bra for tennene, eller bittet;)? Er litt usikker... men om det er skadelig, hvordan skal jeg faa han til aa slutte med det??

xxxx

Skrevet - 08/09/2003 :  00:44:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Denne gnisselyden hesten gjør med tennene/bittet er en avreagering som følge av enten stress, nervøsitet eller harde hender.For å få vekk dette må du nettopp unngå disse situasjonene så godt det lar seg gjøre.I konkurranse sammenheng,Dressur og Western-ridning ville du ha fått poengtrekk pga dette.Vet noen smører inn tenna til hesten med salsåpe for at dommerne ikke skal høre det,noe jeg selv har lite til overs for da problemet her som oftest skyldes rytteren og de situasjoner han/henne "putter hesten opp i".Om du rir mye på tur kan du jo bare ri med "sidepull" en stund så kanskje det hjelper noe..Men dette med tillit mellom hesten og deg er det viktigste og har dere det ,forsvinner nok det andre skal du se.Lykke til!
Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 09/09/2003 :  20:44:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
hetsen min også lager noen rare sukke og stønne lyder når vi er ute på tur... jeg mener han stønner virkelig og sukker dypt, slipper pusten saaakte ut,det er utrolig rart! men tingen er det at den andre hesten jeg rir på har også begynt å lage den samme lyden,å de går aldri på tur sammen da det er jeg som rir begge.. hmm!
d var ei som sa at hestene lagde disse stønne/sukka når de var glade og i godt humør,rett og slett når de trives! jeg velger å tro på dette jeg! ;o)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.