hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Størrelse på gjord (haster)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Størrelse på gjord (haster)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lopke

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  10:13:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Søkefunskjon funker ikke hos meg..

MEN.. skal gjøpe ny gjord
(gjerne en anatomisk og også gjerne fra Wintec men ikke noe krav det da..)

Men problemet er at Lopke ikke er hjemme for tiden og jeg har ikke aning hvilken størrelse jeg skal kjøpe.

Det er en helt alm gjord, altså ikke dressur.

Hun er 165 cm høy og frieser.. litt kraftigere enn varmblods men egentlig ikke så rund.

Hvilken størrelse gjord bruker dere med hest i samme høyde??
Noen anbefalinger på type og merke??

Haster litt for jeg skal egentlig bruke den imorgen :)

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  10:45:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Jeg bestilte gjord i 120 cm til hesten min idag, og han er en forholdsvis edel (men ikke "tynn", heller litt rund;) varmblods på 167 cm. Jeg har også brukt gjorder i 130 cm på han, det blir noe langt. Så jeg vil kanskje tippe 130 cm, evt 125/120 om hun ikke er så kraftig? Det varierer jo veldig fra hest til hest - hvor godt hold/runde de er - og også litt hvordan salen din er. For eksempel så er noen saler "mindre" enn andre, dermed blir salgjordreimene liggende høyere opp - og gjorden må være lenger. Så... Vanskelig å si sånn uten å ha sett hesten skikkelig

For min del så bestilte jeg en lærgjord med sparkeplate, både pga at vi rir mye sprang, og også fordi han får lett trykk og blir øm av smalere/tynnere gjorder (som jeg selvfølgelig hadde til den forrige hesten min ).

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
Redigert av - Ozzy&Kristina den 06/04/2006 10:46:42 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/04/2006 :  11:04:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte 130 i alle salgjorder til Oldenburger-hoppa jeg hadde, hun var 165 i mh og litt kraftig. Bruker 120 til hesten jeg har nå, hun er 161 i mh og litt tynn.

Skal du ut på besøk på Stall Frisk i dag kanskje??? =)

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:11:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg brukte 130 i alle salgjorder til Oldenburger-hoppa jeg hadde, hun var 165 i mh og litt kraftig. Bruker 120 til hesten jeg har nå, hun er 161 i mh og litt tynn.

Opprinnelig postet av TORHILD

he he.. blir jo litt langt.. (kommer fra Stord) men får se..
Hu Oldenburger hoppa, var det Daisy??
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:19:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 110/120cm på min lille kaldblods som er i overkant av 150 cm høy. På gamle fòrhest som var 160 høy og litt kraftig (eller rund..) brukte jeg 120/130cm, og det tror jeg vil passe Lopke også.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/04/2006 :  11:24:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av TORHILD

he he.. blir jo litt langt.. (kommer fra Stord) men får se..
Hu Oldenburger hoppa, var det Daisy??

Opprinnelig postet av Lopke

Nei, hun heter Kathy (samme som min nåværende hest, men skrives annerledes ) og ble hentet fra Danmark i 2002. Er etter Compact (e. Capitän Mo)

Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  14:15:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg har ei vbl hoppe på 168 med buk/gjordomfang på 205 cm. I vanlig gjord bruker jeg 140 cm på henne. 70-75 i dressurgjord. Så kanskje 130 passer din Frieser ? Kommer litt ann på salen også riktignok. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.