hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Muntlig fremføring
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Muntlig fremføring
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  20:58:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Okei. Jeg skal ha fremføring av et viktig prosjekt imorgen. Har tatt for meg fjordhesten sin utvikling sett i forhold til samfunnsutviklingen generelt på 1900-tallet. Skal ha PowerPoint presentasjon.

Hele klassen min + lærerne er jå sååå interessert i hest da.. øh.. ehm.. Det var feil ja.. Så hvordan skal jeg som fremfører likevel klare å holde dem interesserte? jeg kan stoffet godt, og har kun stikkord i min presentasjon, slik at det skal være ryddig og pent + bilder. Har 10 min. på meg, noe som akkurat går tror jeg..

Tips / triks når det gjelder fremføring?

www.hestene.no

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  21:16:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
smil?

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  21:17:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Å, jeg vil høre. Fjordhest er jo bare et superbra valg av tema, hehe. Neida fra spøk til alvor, så har jeg vel egentlig ikke noen veldig gode tips. Klassen min er minst like lite interessert i hest de. Tror du klarer det veldig bra uansett :-)

Lykke til

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  21:29:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skal smile og holde øyekontakt (særlig med lærerne, siden de setter karakter, hehe) Gleder meg litt også jeg. Er gøy å legge frem et tema man er interessert i selv!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  21:30:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kan jeg få lese også? *spørre veeeldig pent*

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  21:35:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Prosjektoppgaven? Ja, kunne jo lagt den ut et sted, evt. sendt den over MSN, men vil ha vurdering på den først :P

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  21:39:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Prosjektoppgaven? Ja, kunne jo lagt den ut et sted, evt. sendt den over MSN, men vil ha vurdering på den først :P

Opprinnelig postet av Mari^_^

Vil gjerne lese den ja, det er garantert mye spennende der
Men skjønner godt om du vil ha fremføringen først, og du må jo ikke si ja heller, tåler et nei jeg ;-)

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:48:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Jeg og tre andre i klassen er ekspert på prosjekt. Vi får det meste til å bli morsomt i klassen..
Vi gjør mye utav prosjektene og finner på mye rart. Vi hadde faktisk et prosjekt om yrket gynekolog (æhm.. det var fordi vi ville lage et par morsomme filmer.. kun derfor:P) og vi hadde det kjempegøy med framføringen; rollespill, filmframvisning osvosv.

Et annet prosjekt vi hadde om Brasil, så hadde vi kledd oss ut som forskjellige ting: jesusstatue (huff, det var meg..), karnevalskledd person, capoeira person og en fotballspiller. På slutten lagde vi en overraskelse for å vise hvordan brasilianske skolebarn gjorde om dagene.. Vi kjøpte bananer og kondomer til hele klassen og ga ut en kondom og en banan til hver. Så skulle jeg vise hvordan, og resten av klassen skulle gjøre det samme som meg - ekstremt morsomt!!
Var faktisk i en 8.klasse å framførte samme prosjekt, for vi skulle liksom vise hvordan et prosjekt skulle framføres - mer ekstremt morsomt

Tror det beste du kan gjøre med et prosjekt er å prøve å gjøre det interessant og ha med noen "småsnacks" som folk vil synes er OK, og de vil antagelig følge mer med for å se etter neste "småsnack".

Tipsene kom kanskje litt sent til deg men kan jo være tips til andre som skal framføre prosjekt i nærmeste framtid!

Bare vær glad og smil hele tiden. Får aldri lyst til å høre på folk som står å leser opp fra et ark, og er grav-alvorlige!

Lykke til!=)

-Marte Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  23:41:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kun det du skal si utenat. Ha øyekontakt og beveg deg! Får fnatt av å se på folk som står rett opp og ned uten å lee en muskel. Bruk området du har til å gå frem og tilbake, sitt litt på kateteret, vis at du føler deg komfortabel. Men ikke bruk hendene for mye. Ikke vift og "snakk med hendene". Det blir fort veldig slitsomt å følge med på (hadde en norsklærer i 3. klasse, vgs, som gestikulerte noe forferdelig med hendene. Blei så fascinert at jeg blei sittende å se på hendene i tre timer, gang på gang på gang, istedetfor å følge med på undervisninga..).

Ting jeg iallefall prøvde og fokusere på da jeg hadde framføringer på skolen.
Lykke til!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  07:21:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk!!

Helle: selvfølgelig skal du få lese, det er da ikke noe problem! :P

Dere andre: Takk for gode tips, de er oppfattet! Gleder meg ihvertfall litt.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:40:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Wæ, det gikk ganske bra!!

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  13:45:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Uh=) så bra da! Fanget du interessen til resten av elevene + læreren?

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  13:45:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  14:44:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Wæ, det gikk ganske bra!!

Så flott, grattis

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  15:54:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Helle: Takker

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av *littledevil

Hehe. Hadde 10 min. på meg, men brukte 15.. Jeg blir så ivrig og engasjert jeg, at jeg har problemer med å begrense meg.. Lærerne fulgte nøye med, det samme gjaldt jentene i klassen. De fleste guttene latet som de fulgte med ihvertfall.

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  16:15:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Helle: Takker

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av *littledevil

Hehe. Hadde 10 min. på meg, men brukte 15.. Jeg blir så ivrig og engasjert jeg, at jeg har problemer med å begrense meg.. Lærerne fulgte nøye med, det samme gjaldt jentene i klassen. De fleste guttene latet som de fulgte med ihvertfall.

Hørtes jo helt supert ut! Blir spent på karakteren din jeg:P

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.