hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fæl fakta i div. bøker/blader
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 Fæl fakta i div. bøker/blader
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  17:54:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
En islandshest kan være alt fra araber, døl til varmblodstraver hørte jeg en gang en person si. Jeg har ingen problemer med å se at det der er en islandshest? Noen minishettis er det iallfall ikke. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  18:18:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
det finnes da edlere isledninger også..
selv jeg så det ikke var noe shettis, og jeg har så og si null peiling på islendinger,sittet på dem ja, men ikke mer..

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  19:22:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei..
Formosissima: Islandshest er en egen rase, kan ikke være noen annen..
Ellers vil jeg bare si at det finnes ikke grimer (som denne) i størrelsen til en islandshest
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 07/04/2006 :  19:37:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Hva slags grime er det hesten har på seg da, siden den ikke finnes i størrelse ponni (islandshest)?? Har sett lærgrimer med stilling på både nese og nakke opp til full jeg..

Om det er islandshest eller ikke, aner jeg ikke. Men de kan helt sikkert de slik ut om de er klippet/nappet og i sommerpels.. Synes ikke den så spesielt shettisaktig ut heller.

Dessuten
Fakta 1: Minishettis er ingen rase
Fakta 2: Minishettis er et kallenavn på shetlandsponni under en viss høyde (95cm?)

Men det jeg stusset litt på er hvorfor det står pil på hesten som sier fuks farge..? For att man skal se att dette er fuks, eller fordi islandshesten bare kommer i fuks *klø seg litt i hodet*

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 07/04/2006 19:40:26 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  20:48:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Okei..
Ellers vil jeg bare si at det finnes ikke grimer (som denne) i størrelsen til en islandshest

Opprinnelig postet av *Hrafn*

Å hjelpes. Kommentaren min var ment for å vise at islandshester finnes i så ufattelig mange former at man ikke kan si at "det er ikke en islandshest, for det ser ikke ut som en". Jeg har sett islandshest som av ukyndige blir tatt for araber, jeg har sett en islandshest som jeg faktisk tok for å være døl selv - og en av svigers gamle hester hadde så traverhode at så man bare hodet ville man tro det var en.

Forresten.. Artig at du kan definere rasen ut av en grime. Jeg har vært borti islandshester med alt fra ponni til full i grimestørrelse.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  20:54:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vel, jeg synes ikke hesten på bildet så ut som en shettis.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  21:12:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis dette i såfall hadde vært en islandshest, så hadde jeg personlig sagt at de skulle valgt et annet bilde.. Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 07/04/2006 :  22:03:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kan vel hende denne har god kropp for å vise rasestandaren, selv om den ikke har masse hår? Rart hvordan hestene forandrer seg bare man lar håret gro eller holder det kort.

Dessuten er vel ikke bildene valgt ut til nettopp denne boka tenker jeg, men sikkert fra en felles bildebank. Vet at mange av hestene i den raseboka fra penny (liten myk hvit en) også ser litt halv tolv ut i forhold til hvordan man selv er vandt til å se rasen..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  22:59:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hø? Islandshester trenger ikke å ha langt hår.. Stusser litt på det der.. Hrafn hadde mye i vinter, men har aldri hatt så mye før.. Jeg syns bare den ikke ligna på en islandshest som det finnes så veldig mange av. Føler liksom at de fleste islandshester har en form påenmåte likt på denne: (dette er jo hingst, da..)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  23:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Okei..

og dette skrev du til Formosissima.. hun og Kurre er vel dem på forum jeg betrakter
som garvede isisryttere, kanskje jeg tar feil her??

Mange lager grimer selv, de fleste hestebøkene blir produsert i utlandet og oversatt til norsk, ergo kan denne grima
være utenlandsk for min del, og jeg tviler på det er noen her som har kjennskap til ALLE grimer i verden,
for ikke å nevne at noen lager dem selv (Kristine&Rosita.. AKA X-Tine)
Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  15:52:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg bare skulle vise to bilder av Rökvi, den ene islendgingen som står på stallen våres, er søskenbarnet mitt sin. Synes ikke han heller ser ut som en islending, men han er jo det fordeom. Han har også veldig liten grimestr forresten. Og syntes den hesten du viste bildet av fra den boka lignet mer på en islending enn han her.

Er forsåvidt også enig med Formossissma, at islendinger varierer veldig i utseende, den ene min er stikk motsatt fra Rökvi her, hun er utrolig edel i hodet, og mye kraftigere bygd, og når de står side ved side, kunne man ikke tro at det var samme rase, iallefall ikke at en hesterase som er så ren som islandshesten er, kunne være så forskjellig.

Redigert av - Deftonah den 12/04/2006 15:53:42 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  15:56:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det nederste bildet ligna på en isis. Det øverste var vanskelig å se pga utydelighet
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  16:00:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Har den boka selv og har aldri lagt merke til at hesten ikke ligner på en islandshest. Kunne sikkert brukt et finere bilde, men det ser ihvertfall ikke ut som en minishettis. Minishettiser har mye mer kompakte og kortere bein og rygg..

Det lages sikkert tusenvis forskjellige grimer rundt om kring i verden, du skal ikke se bort i fra at de lager slike lærgrimer i islandshest størrelse, eller kanskje den er hjemmelaget for alt du vet ;)

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  16:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  16:11:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det nederste bildet ligna på en isis. Det øverste var vanskelig å se pga utydelighet

Jeg synes ikke han ligner så veldig på en islending, men så ser jeg ham jo daglig, og da sammen med flere andre islendinger + en minishettis. Men synes så absolutt ikke han ligner på sin egen rase, han ER utrolig liten. Er litt gøy å mobbe søskenbarnet mitt for det, jaffal når uvitende folk kommer bort å spør om det er en slags shetlandsponni.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.