hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Behandle navlestumpen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Behandle navlestumpen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  07:33:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Hvordan og med hva (hvilket merke) og når bør man behandle navlestumpen til et nyfødt føll?

Har lest så mye forskjellig

~Finn årsaken, Da har du løsningen~

Lopke

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  07:33:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
behandle?? skal man gjøre noe med den da?? trodde dette gikk naturens gang.. Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  08:18:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
jo å det hender at naturens gang ender litt tragisk noen ganger
Det jeg har tenkt til å gjøre er å blande jodusan ut med vann, ha det på en sprayflaske og spraye navlestrengen og område rundt. Det forhindrer eventuell infeksjon som kanskje skulle inntre. For hvis det kommer infeksjon der, vet jo kanskje mange hvordan det KAN ende.

Heidi

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  08:47:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg fikk beskjed om å ha på blåspray på navlestumpen de første dagene, for å forhindre evt infeksjon.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  10:31:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk beskjed fra en oppdretter at jeg skulle bruke blå-spray og har aldri hatt noen infeksjoner på det området! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  11:01:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg gjorde ingenting da jeg fikk mitt første føll.. jeg var vel heldig da.. ups. Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  11:36:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Skal bruke jodosan blanda i vatn. Mykje bakteriar som kan komme inn den vegen, som kan føre til føllsjuke osv..
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  14:20:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Hvor mye jodosan per dl skal man blande da? Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  18:54:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Det skal ha samme farge som whiskey fekk eg tips om!
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  11:18:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
vi bruker også jodusan, men vi blander ikke ut.. Desuten ringer vi etter vetrinær med en gang føllet er ute, for å gi føllsjukevaksine.. Det er fort gjort at det kommer inn noe f***skap den veien der ja..

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  11:53:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Vi bruker jodosan :)
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  12:24:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
vi bruker også jodusan, men vi blander ikke ut..

Opprinnelig postet av Madam Fame

Er det ikke farlig å ikke blande ut jodosan?
Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  13:14:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener at jodosan skal være i sterkeste laget dersom det ikke blir blandet ut.
I hvertfall når det gjelder sår og en nyfødts navel er vel nesten og beregne som et sår?
Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  12:53:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
4ml jod pr. 1 liter vann, sånn ca. whiskeyfarge det ja:)
Spray på den første dagen. dagen etter kan du bruke blåspray (litt mildere det, gror bedre da)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.