hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ekstra fin!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 ekstra fin!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  19:04:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hei igjen..
ja,fortsat en av mine håpløst,meningsløse innlegg;)

hva gjør dere for å pynte hestene deres og gjøre dem ekstra fine før for eksmpel et stevne\show?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  20:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gjør ingenting spesielt, da jeg streber for å holde hesten min pen hele tiden .

Nei, fra spøk til revolver... Jeg vasker hesten dagen i forveien, bruker dekken inne om natta og børster man og hale så det ikke er noen floker. Evt fletter man og hale når de er våte for å få krøller. Og så klipper jeg skjegg, ørehår og andre lange hår på bein og under maven. Jeg passer også på å holde beina hvite med f.eks. kritt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 02/04/2006 :  21:12:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
På sommeren vasker jeg hesten dagen før, tar i show sheen i halen og børster godt.
Klipper også hovskjegget. Har på dekken om natten og neste morgen fletter jeg og børster, så hesten er helt ren og pen;)
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  18:03:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg graver fram de gamle trådene igjen jeg

Om sommeren vasker jeg hesten dagen før. Legger på et tynt dekken om natten, slik at han ikke skal bli så veldig møkkete. Jeg fletter gjerne halen på kvelden, slik at den blir bølgete og ser tykkere ut på stevnedagen, men nå har jo hesten min så tykk hale at jeg ikke tror det blir noen særlig forskjell.. Men jeg gjør det likevel

Stevnedagen:
Børster først hesten grundig, så børster jeg manen, og deretter fletter jeg den i knopper. Hvis jeg gidder og har tid, syr jeg flettene, ellers setter jeg på strikk. Men det er alltid penest å sy!
Så tar jeg ut fletta i halen og børster den (tar evt i litt showshine) med en myk børste (hvis hesten skal transporteres venter jeg med å ta ut fletta til vi kommer fram, og setter på en halebeskytter under transporten).
Deretter børster jeg hele hesten med den mykeste børsten jeg har, sprayer evt på litt showshine på halsen og bakparten slik at han skal bli blank (men det trengs ikke ofte, for han er blank uansett), og så er det action

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  19:39:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Når vi er på løp, så pleier jeg egentlig bare å pusse hesten i flere timer, flette luggen og spraye på Show Shine.. Dusjer den etter løp ;)
Ellers er det jo viktig å ha nypusset sele og hodelag, nyvasket bryst (MED navn såklabert) og nakkepute o.l... Er ekstra nøye på det når det er V-75/reiser til andre baner :)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  21:00:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Varierer litt fra stevne til stevne hva jeg gidder, men hvis det skal gjøres skikkelig:

Vaske hesten minst 1 dag i forveien, samt man og hale.
Klippe ørehår, ørebasis, hale og hovskjegg, nappe manen.
Pusse alt lærutstyr(inkl. støvler), vaske bellegg/bandasjer, sjabrak, dekken, rideutstyr.
Pusse grundig, med alt fra massasjebørster til linklut og hårbørste.
Babyoil i halen.
Flette man, hale og pannelugg.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  21:10:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Babyoil i halen.

vet man bruker det rundt øynene og rundt mulen men ikke i halen..

skinner halen da eller?

Gå til toppen av siden

viblaa

Skrevet - 01/05/2006 :  00:36:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideviblaa  Svar med kopi av melding
Før utstilling:
Vaske heile hesten
Skjæring av man og hale
Flette man som ligg på feil side
Klippe ørehår og hode
Showshine
Børste halen fluffy
Dagen før:
Kritte bein
Børste skikkelig over
The show day:
Børsting; kropp, man og hale
Babyolje på mule og rundt augene
Showshine

Go! :)
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  20:58:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Babyoil i halen.

vet man bruker det rundt øynene og rundt mulen men ikke i halen..

skinner halen da eller?

Opprinnelig postet av kross

Den blir blank og silkemyk
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.