hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor finne lærling sted?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 hvor finne lærling sted?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  21:15:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei..

nå begynner jeg å bli litt oppgitt..

har søkt flere steder, men ikke et eneste svar

er jeg virkelig så umulig til å skrive søknader, og ingen vil kontakte meg? eller er jeg virkelig så ubrukelig og kresen når det gjelder lærlingplass?

hvor er dere som tar inn lærlinger hen?

jeg vil komme på et sted hvor jeg utvikle meg videre, og det setter jo litt krav til stedet, instruksjon osv..

er så aboslutt ikke noe turridnings sted jeg vil til...

og jeg vil jo i grunn ikke nordover da..

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  21:27:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hva er utdannelsen din?du kanjo ta kontakt med lærligsenteret innen hest,de pleier å være veldig behjelpelig med sånt.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  21:29:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg har gått gk og vk1 naturforvaltning og har har det som kreves før jeg kan gå ut som lærling..
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  21:42:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ok,t kontakt med lærlingsenteret du.da får du hva du vil ha.siden de har adressa til ale lærlingsteder som dedriver med alt mulig rart på..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  22:12:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke får svar. Nå har ikke jeg sett søknadene dine da, men jeg synes det er merkelig at du ikke er tatt inn noe sted. Ok, det er vanskelig å finne seg lærlingplass, og du er nok ikke den eneste som sliter, men likevel..

For meg virker du seriøs, flink og skikkelig!!! Stå på, og ikke gi opp letingen!! Fortsett å søk!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  22:33:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syntes også det er rart at du ikke får svar. Jeg ville eventuelt purret litt på dem. Ringt/ sendt mail og spurt om de har mottat søknaden din og når du kan vente svar. Tviler på at du er så elendig til å skrive søknader, at det er derfor du ikke får svar Har du sett på opplærlingskontoret for hestefag sin hjemmeside( http://www.hestefag.no)? Der står alle medlemsbedrifter og de som søker lærling.

Jeg skal selv ut i læra til høsten. Har tatt kontakt med steder. Jeg sendte først en mail til flere og spurte om de skulle ha inn lærling til høsten og om det var mulig å søke. Fikk svar fra to stykker jeg kunne tenke meg og som skulle ha inn lærling. Så jeg sendte en søknad ditt. Deretter sente jeg en mail og spurte om de hadde mottat søknaden min. At jeg håpet på positivt svar og mulighet for en prøveuke/helg. Fikk positivt svar fra begge stedene. Så har vært en helg hos det ene stedet og skal noen dager til det andre stedet nå i påsken.

Jeg setter også krav til stedet jeg skal. Og de skal være såpass seriøse at jeg får svar på søknad.

Men du har fått brev fra opplærlingskontoret? Det man skulle fylle ut og sende inn igjen? Da hjelper i alle fall de deg hvis du ikke får tak i noe selv. Men sjangen for å finne det rette stedet er vel størst om du finner noe selv.

Lykke til videre på jakten etter lærlingplass. Håper du finner et sted der du trives. Jeg håper virkelig jeg får plass på et av de to stedene jeg er i kontakt med.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  23:40:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
takk mari =)
ja har vært å sett på sidene til norsk hestsenter, men har ikke den programvaren for å opp listene osv..
har nok kanskje fått den, håper ikke det var det arket jeg ba mamma kaste da...

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  01:26:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
husk at norsk hestesenter og opplæringskontoret ikke har noe med hverandre å gjøre.da opplæringskontoret bare leier kontor fra starum.en del har sendt feil:/
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  02:24:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
trodde faktisk skolene skulle være em smule behjelpelige med å finne læreplass jeg? er jeg helt på jordet her? ;)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  09:06:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
joda skolene skal hjelp de..men jeg har hatt et fri år nå, og er ikke i kontakt med noen skoler..
men kontaktet opplærings kontoret..
og jeg purret litt på de jeg har søkt hos, så da får jeg se :)

Gå til toppen av siden

GitteogLone

Skrevet - 03/04/2006 :  14:54:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei!
Det pleier ikke å være så vanskelig å finne lærlingeplasser. Da jeg skulle ha jobb så søkte jeg på internett over hvilke staller/bruk som tok inn lærlinger. det er også en mulighet å spørre staller som ikke står på listen, eller som lyser ut lærlingejobb.
Der jeg jobber nå var det ingen som viste hadde lærlinger engang der jeg kommer fra. Fjordhestgarden fant jeg på nettet.
er lærling gjennom starum, men jeg tror ikke Fjordhestgarden står på listen deres.
Her skal vi jo ansette to/en ny(e) når vi som er her er ferdige.
Angående det å uvikle seg, så er det vel ikke så mangen lærlingeplasser som har instruksjon til lærlingene sine? Det er jo litt opp til hver enkelt å være med på det som skjer. Her oppe har jeg vært heldig som får litt instruksjon av tina når det trengs, men mest så er jeg med på kurs som klubbene her oppe arrangerer.
Klart skal lærlingestedet instruere deg i det som ligger i læreplanen men å utvikle seg fra en LD rytter til LB, det kan vi vel ikke kreve at lærlingeplassene skal stå for?

Du får purre på de stedene du har søkt , eventuelt sende flere søknader.
Så får du nok en jobb til slutt!
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 03/04/2006 :  19:21:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok ikke så veldig enkelt å få tak i lærlingplasser ved å undersøke og søke selv. Vet at Opplæringskontoret gjerne vil plassere ut lærllingene selv, i stedet for at bedriftene selv velger ut lærlingen. Det enkleste for deg, tror jeg, er å ta kontakt med Opplærlingskontoret på Starum. Fortell dem litt om hva du ønsker og de kan undersøke med læreplasser som retter seg mot dine interesser. Er man mest interessert i ridning plasserer de deg ikke på en travstall osv.
Men du må selvfølgelig tenke på at du kan ikke bare velge og vrake hvor du vil jobbe hen, men at det er mye som må tas stilling til. Om du ikke får lastet ned listen med lærestedene på pc, kan du be dem om å sende den i posten, eller at dere tar det via telefon.

Hilsen Monica som er kjempefornøyd med læreplassen sin!
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  19:54:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
har vært i kontakt med dem, og de sa det motsatte, jeg måtte bare finne et sted som jeg ville være og si ifra til dem så fikset de det..
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  20:38:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
er heste og hovslager faget noe nytt eller har det byttet navn?
vet det het vk1 med tilpasning fof hestefag, er det samme eller?
kikket bare litt på hovslager faget..og stusset litt

Gå til toppen av siden

GitteogLone

Skrevet - 04/04/2006 :  16:43:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://hestefag.no/images/stories/Bedr.%20som%20vil%20ha%20larling%20pr.%20i%20dag.xls

Dette er nett adressen til en side der alle lærlingplasser står. Der må det jo være noen som er ledige??
Men som sagt Fjordhestgarden skal ansette nye lærlinger. Å jeg er kjempe fornøyd med å være her.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  18:18:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg har ikke programmet for å åpne fila, derfor får jeg ikke lest den...
jeg venter hvertfall svar fra et sted nå..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.