hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vallak som oppfører seg som hingst!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Vallak som oppfører seg som hingst!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tonje_

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  11:59:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Hesten min er en dølavallak på 6 år snart 7..
Han ble kasterert høsten 2004! Men d skulle man ikke trodd om han..!
Han oppfører seg så hingstete..! Alle sier det...!
Hva er grunnen?

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-

lino

» VIP

Skrevet - 30/03/2006 :  12:32:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Han ble nok kastrert litt sent. Det går ofte over litt sent.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  12:51:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
okey..
For han er skikkelig hingst..
Han lar ikke hoppene få fred på beite..
Og han luketer på bersj å driter oppå Osv..!
Hehe
Skulle ikke trodd han var kasterert..
Men det er han...

-Tonje-
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  13:31:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hehe, i disse vårtider er det vel ikkek bare hingstene som blir hingstete? :p

Min yngste ble kastrert som 2 åring (nå er han 3), og han har da virkelig hingstenykker for tida... Så lenge han ikke skader noen, så er vel litt temperament bare sjarmerende? eller?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  13:44:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en ni år gammel kaldblods vallak,han ble kastrert som fire.
Når han kommer av transporten på løpsdager,flytter heste-eiere med hopper dem vekk fra transporten...ikke fordi han bråker,men fordi han kommer av med krummet nakke,halen til værs og brummende fra nede i halsen
Han passer på hoppene "sine" og nåde den hingsten som går forbi luftegården når Knekten står der med en hoppe...han får en oppvisning uten like *s* med høy haleføring og dansing...her er Knekten sjef!
Hjemme har han "bedekket" flere hopper,ser ikke ut til å forstå at alt ikke fungerer som det skal...*hirr,hirr*

Har også hatt hingster her hjemme,sammen med Knekten...og enda er det ingen som har tatt hans posisjon som sjef på stallen...

Så lenge "hingstene" våre vet å oppføre seg i omgang med mennesker og andre hester,så ser iallefall jeg på dette som et ekstra pluss...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  20:07:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Lene: Godt og høre at det ikke er bare min hest;)
hehe

-Tonje-
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  20:22:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. Tom gamle merra mi oppfører seg som en hingst innimellom.. De dagene hun virkelig koker er nok hun noe av det nærmeste man kommer hingst hos oss - fått noen kommentarer der ja ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  11:20:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Hoppa mi blir litt hingstete av seg når det kommer nye hester på stallen, buer nakken og holder halen høyt, humrer osv... Er vel litt brunstig da oxo ettersom hu snur ræven til alle hestene hun ser og skvetter..... *må le litt* Gamle hesten=)
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 03/04/2006 :  22:00:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hoppa "mi" er og syykt hingstete.
Ikke mot folk eller andre hester så mye (hvis ik det ankommer et nytt medlem i "flokken")
Men når hun ikke har sin kjære underordnede innen synsvidde blir hun totaltforandret. Hyler som en gris (eller en hingst da), blåser seg opp og krummer nakken... Noe irriterende, men også ganske komisk:)

Det er vel noe man må leve med. Nå har åre hester vært lite fra hverandre i det siste, derfor forverres oppførselen, men hvis jeg rir alene noen dager på rad roer hun seg fort ned, for hun kommer jo hjem igjen...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  22:27:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
godt det er flere med hingstefakter ;)
min får plutselig tendenser til å være hingst, selvom han ble kastrert som 1,5år..
men syns han er litt søt jeg da :)

Gå til toppen av siden

Snerten

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  07:29:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
hihi, de er jo litt sjarmerende da.
Og jeg skjønner jo godt at alt kanskje ikke er like lett å glemme selvom noe er fjernet. De tenker jo kanskje litt med hodet også i sånne situasjoner, jeg mener, det er jo endel urinstinkt...

Snerten, Ajax og Laila Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 10/04/2006 :  21:19:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Må flire litt av valakken min innimellom jeg også. Når han går i luftegård ved siden av en hingst, krummer han nakken, slår med frambeina og brøler som hvilken som helst hingst! Han kan også finne på å ta seg en tur ut av luftegården for å "hilse på" noen brunstige hopper. Men han vet ikke helt hva han skal gjøre med dem da, han snuser på dem og klør dem og sånn, men hopper heldigvis ikke opp... Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  23:24:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Det fins mange "hingste-vallaker" rundt om i verden, de vanligste årsakene er enten at de har "fått smaken på hopper" (dvs. har hatt avkom før kastraksjon), eller sen kastrering. Som oftest en kombinasjon av de to. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  01:31:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en del år siden var det en sen-kastrert vallak i hesteflokken i min stall.
Mærrene ble brunstige , urolige og "gvinete" på våren/forsommeren. Omtrent umulige å ri og håndtere.
Men det hele ble meget godt "løst", da denne "hingste-vallaken" bedekket hoppene etter tur.
Damene roet seg raskt ned etter "traktering", og flokken hadde det riktig så bra hele sommeren.

Riktignok ble mærrene brunstige igjen og igjen (av naturlige grunner) - men med en "hingst" i flokken, så ble det mye mer ro og harmoni.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.