hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulovlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ulovlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Piaff =)

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  15:42:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke hunderaser er egentlig ulovlig i Norge??
Finner det ingen plasser=(..
Mine yndlingshunderaser er bullterrier og amstaffen..Og kjenner til disse rasene og alle jeg har vært borti, har vært verdens snilleste,bokstavelig talt...Å det er sant som de sier dyrene blir som eierne..

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  15:44:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Tror den hunden som er med i Toy Story er ulovlig. Husker ikke hva rasen heter.
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Jollypopp

Skrevet - 28/03/2006 :  15:50:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJollypopp  Svar med kopi av melding
Amstaff, Pittbull terrier og andre "slossraser" er forbudt i norge... For øyeblikket er det bare de to jeg kommer på, men det er noen fler og.

Har ikke særlig til overs for amstaff... Har truffet to av dem, den ene gikk løs i skogen og angrep hunden min, og når jeg var på vei hjem møtte jeg en mann som sa han hadde sett den samme amstaffen fly på en hund. Har senere truffet eieren av denne hunden, hunden hans måtte sy tolv sting. Den andre amstaffen jeg traff hadde jeg også et ublidt møte med...

Ett menneske uten ironi er et menneske uten sjel. Et menneske uten sjel er et tomt menneske. Kan et tomt menneske kalles et menneske? Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  16:37:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
En nabo her har amstaff utrolig snill og søt hund. Har mye mer med oppdragelsen å gjøre.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  17:19:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
er rottweiler og dobermann ulovlige??

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  17:31:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Rottweiler er iallefall ikke ulovlige. Broderen har to, og de har de kjøpt fra en stor oppdrettsgård.
-Marte Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  17:34:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nei, de er lovlige.

Jeg for min del ble bitt av en St.Bernhard når jeg var liten. Denne var kjent som mannevond og ble vanligvis sperret inne når folk var på besøk. Av en eller annen syk grunn ble den ikke det når min familie var der, hvilket resulterer i at hunden flyr på meg (som satt helt rolig og aldri hadde rørt dyret) og jafser seg gjennom jakke, ullgenser og genser og biter meg i det som i dag er mitt ene bryst. Om dette hadde skjedd i dag, hadde jeg trolig mistet en del av det. Har fortsatt stygge arr på det brystet.

Hva var poenget mitt? Jo, selv de som er mest kjent for å være snille kan angripe..
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  19:38:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Eeelsker sånn bull terriere jeg :)
Ville gjerne hatt en! Er jo såå nuudelige!

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  20:19:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
u skal ikke skue hunden på hårene eller rasen!

amstaff tror jeg ble lovlig ved en feil!
hørte det på et radio program engang

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 28/03/2006 :  20:22:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Rotweiler og dobermann er lovlige, det samme er bull terrier, som er hunden fra toy story.. Flotte hunder! Vil også ha en sånn.

Fire hunderaser er helt sikkert forbudt i Norge; pitbull, dogo argentino, fila brasileiro og japansk tosu. Og amstaff er jeg ganske sikker på er forbudt nå, eller ble det bare prat?

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 28/03/2006 20:35:10 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  21:09:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Amstaff er forbudt. Broren til en venninne av meg kjøpte amstaff rett før forbudet kom. Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  23:17:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan dere legge ut bilder av de ulovlige rasene? Er litt usikker på hvordan et par av dem ser ut :S
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  23:28:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er blitt bitt to ganger, første gang av en Briard og andre gang av en Malinois. Ingen av disse er ulovlige. Derimot har en venninne en Amstaff-tispe på ca 6 år, og hun er snill og grei mot alle. Og denne rasen er forbudt. Så det er sant som Ina sier, oppdragelsen har VELDIG mye å si!!!
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  23:59:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei, de er lovlige.

Jeg for min del ble bitt av en St.Bernhard når jeg var liten. Denne var kjent som mannevond og ble vanligvis sperret inne når folk var på besøk. Av en eller annen syk grunn ble den ikke det når min familie var der, hvilket resulterer i at hunden flyr på meg (som satt helt rolig og aldri hadde rørt dyret) og jafser seg gjennom jakke, ullgenser og genser og biter meg i det som i dag er mitt ene bryst. Om dette hadde skjedd i dag, hadde jeg trolig mistet en del av det. Har fortsatt stygge arr på det brystet.

Hva var poenget mitt? Jo, selv de som er mest kjent for å være snille kan angripe..

Opprinnelig postet av Formosissima

Har en St. Bernhard, jeg

Hunden blir som eieren, alt har med oppdragelsen å gjøre, og hvilke hender hunden har havnet i.
Snille eier og god oppdragelse - Snill hund, uansett rase.
"Slemme" eiere og dårlig oppdragelse - "Slem" hund, uansett rase.

Om en hund er aggressiv, vil det alltid være en god grunn til det, en hund er aldri slem bare for å være ond.

Og ja, selv de snilleste kan angripe, som du peker til, Formosissima!

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  00:21:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Isabel och Perla: Disse menneskene avlivet hunden etter dette. Og et par uker senere anskaffet de seg det som lenge var norges største rottweiler. Denne hunden var derimot veldig grei å ha med å gjøre (men jeg ble redd hunder etter at st.bernarden bet meg, så det tok mange år før jeg turte å gå bort til dem igjen). Tror den som bet meg var et dårlig eksemplar av rasen og ikke egentlig et offer for dårlig oppdragelse.

Men joa - det finnes nok snille individer av de forbudte rasene - men jeg tror egentlig ikke at det er uten grunn at de er nettopp ulovlige.
Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  01:44:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Formosissima her. Oppdragelse har har helt klart mye å si, men det har også gener. Visse instinkter er veldig sterke hos enkelte raser, og da er det helt greit at disse er forbudt synes jeg. Noen av disse rasene er vel også avlet for hundekamper, og da er de naturligvis aggressive av natur. Men såklart finnes det unntak. Det kan også skje feil i genene hos "vanlige" raser gjør at de blir utilregnelige, og da kan man oppdra de så mye man vil uten at de nødvendigvis blir "snillere" av den grunn.

For øvrig synes jeg kanskje at rottweilere har litt dårlig rykte på seg. De ser kanskje litt skumle ut, men jeg har aldri møtt en som ikke er annet enn snill og blid. Men jeg har kanskje ikke møtt et representativt utvalg..

Redigert av - maane den 29/03/2006 01:45:27 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.