hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hve mener du..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Hve mener du..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  09:47:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Tassen er kjempe flink å gå på henger. Laster han i grime.

Under transport har han på seg transportsokker, dekken etter årstid - om sommeren ingenting, og halebandasje.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  13:37:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka er også blitt veldig trygg på henger de siste to årene, hun har vært vanskelig å laste helt siden hun var med i hengeren når den tippet. Men etter en sommer med aktiv hengertrening er hun blitt en helt annen hest med hengeren

Laster i kun vanlig grime, eller taugrima. Har alltid langt tau og laster med rolig hest som er oppmerksom på meg (den som laster). Bytter på å gå forran hesten inn, gå på andre siden av skilleveggen og sende hesten inn alene.

Under selve transporten har jeg bandasjer på beina, grime, leitau som er forsvarlig festet eller transport-tau, halebandasje og evt. dekken hvis det er kaldt.

Therese
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/04/2006 :  13:58:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Laster med taugrime. Føler jeg har bedre kontroll med den enn med hodelag. Tilda kan finne ut at hun helst vil være hjemme noen ganger. Så hvis hun hopper bakover synes jeg det er bedre med taugrime enn bitt i munnen, siden jeg nekter å slakke tauet før hun går frem igjen.

Var på grønt kort kurs hvor vi så en video om sikkerhet, og at hodelag er det beste for å kontrollere hesten. Jeg måtte bare slenge ut min mening ang dette. Tror det var en ridelærer som ble en smule irritert da ja, hihi

På transporten har Matilda på seg høye transportsokker (over hase/knær) neoprenkopper, halebeskytter og dekken etter behov. Hun bindes i vanlig grime, ikke taugrima...

Anettex: Godtar de at du fester i grima og bare har hodelaget "til pynt"?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  14:44:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har aldri lastet en hest selv (kanskje på tide å prøve?), men så da ei dame skulle få traveren inn. Hun leide ikke hesten i noe som helst, den bare diltet etter ;-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  12:22:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
her har man en utgave av hestehjelm http://www.davismanufacturing.com/products/head_bumpers.html

På hesten min derimot, bruker jeg å ta på høye, tykke transportsokker, dekken ved behov samt halebeskytter. Laster i vanlig grime og et litt lengre leietau.

Hesten min har det med å støtte seg på rompa under transport, og det har ender ofte opp med mindre pen hale når vi kom frem til stevneplassen

Hva slags halebeskytter har dere god erfaring med?

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  12:31:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Carambee.

Har aldri fått noen komentarer på akkurat det.
Hverken da vi oppstallet på rideskolen, eller når vi er der og trener.
Så lenge vi har på hodelag, tror jeg ikke de bryr seg.

Anette Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.