hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ridelærere fra starum, hva får man egentlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ridelærere fra starum, hva får man egentlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  10:19:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg blir nesten litt oppgitt jeg, det virker faktisk ikke som de som tar ridelærerutdannelsen sin på Starum er så veldig flinke til å undervise...javel, de er kanskje gode til å ri (har sett eksempler der jeg ikke synes de er så gode til det heller), men det virker som om de er mer interessert i å produsere ryttere som vinner masse på stevner fremfor å bli dyktige og følsomme ryttere som bryr seg om hestene de rir...
er det bare meg som har denne oppfatningen+

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  12:07:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
helt enig med deg..vi får undervisning oppå der via hestelinja.får helt sjokk nesten hver gang vi er der!den ene dagen er det om å gjøre om å daske hesten mest mulig,holde så stramme tøyler at man får blemmer og sitter med hode til hesten i fanget.å sage som f..den neste skal vi være så følsomme..har aldri hatt så vondt i kroppen etter at jeg har ridd før,da jeg på min egen rir på løse tøyler med kontakt og svært lette hjelpere.har ikke noe behov for å sitte å rive i en følsom hestemunn og sitte å sparke.
så var det en hest som halta fordi den hadde en sinnsykt sur stråle.men siden de ikke hadde noen annen hest som kunne gå voltisje,fortsatte de å bruke den!et av sitatene oppå der,som jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte av:det var travhester kan ikke galoppere og gallopphester kan ikke trave..altså nå er det flere i klassa mi som har x-travere og x-gallopphester,som kan bevise det motsatte!!
såkalte hjelpemidler er løsningeen på alt..spora litt av nå,men lurer på hvordan heste-norge vil ende da ridelærelærer lærer sånt..flere hester går med feiltilpassa sal,å får med dette vondt i ryggen,nekter vi å ri da,får vi 1 i karakter..dette er et dillemma..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  13:11:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her skal jeg være diplomatisk og ikke uttale meg...annet enn at skal man utdanne seg til instruktør og lære å undervise...så søk til Sverige og Hippologen og Strømsholm istedet...
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  13:43:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Har vært borti et par "høyt autoriserte" ridelærere derfra som aldri skulle fått lov til å jobbe med barn (eller hest!). Si meg, lærer de ikke pedagogikk der? Eller normal folkeskikk? Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  13:47:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det er ridelærere på Starum som kan være flinke til tider, men det varierer egentlig veldig.

På Starum er de veldig flinke på noen ting, men de er veldig firkanta, og de tar alle hester under en kam. Det er lite som er tilpassa til hver enkelt hest. De har tåpelige forklaringer på hvorfor de bruker tiedemannstøyler på nesten alle hesta, en avrevet kastanje er ingen hindring for en sprangtime, og det at de akkurat har fått høysilasje og kraftfor er ihvertfall ingen hindring for en ridetime. Håpløst.

Man lærer nok mye dersom man tar ridelærer utdanning på Starum, men det finnes andre steder hvor man lærer mer, og mer variert og følsomt.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  15:00:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
så enig,så enig..
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:12:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har møtt svært dyktige,ualminnelig trivelige,kunnskapsrike,gode pedagoger som har gått på Starum....men jeg tror kanskje ikke nødvendigvis at de ble slik der...

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  18:23:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det finnes selvfølgelg flinke folk der også,men det er som kurre sier.det er nok ikke der de har fått det fra..
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  22:35:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nå er ikke min erfaring med personer fra Starum så veldig bred, men det lille jeg har erfart er ikke veldig positivt. For meg virker det som om deler av det generelle hesteholdet er noe som har gått noen hus forbi. Pluss diverse ridemetoder.. *sukk*

Edit: De har pedagogikk der. Trenern min var seinest for rundt to måneder tilbake der oppe på kurs hvor de gikk igjennom pedagogikk. Da hun kom hjem sprudlet hun av nye ideer om klistremerker og farger og leker og gud veit hva

Redigert av - Ragnhild E den 27/03/2006 22:36:50 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  22:52:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(...)

Edit: De har pedagogikk der. Trenern min var seinest for rundt to måneder tilbake der oppe på kurs hvor de gikk igjennom pedagogikk. Da hun kom hjem sprudlet hun av nye ideer om klistremerker og farger og leker og gud veit hva

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Humre.

"Da tar vi den rosa sangen dere! Den rosa!"

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  23:44:50  Vis profil  Svar med kopi av melding

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  16:48:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, får nesten sånn "rosa" følelse....og jeg hater rosa! hehe Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.