hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - rir du om hesten har mista sko?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 rir du om hesten har mista sko?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  21:11:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har opplevd blandt annet en del travtrenere som er litt for sløve til å sette på igjen sko som har detti av.så trener de hestene som vanlig,å blir overaska over at hesten blir halt..hvor ble det av kunskape lissom(dette gjelder bandasjering oså)da hesten min brukte sko,å mista en tok jeg heller av den andre skoen på motsat bein..men mn hest har veldig sterke høver.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Leikas

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  21:45:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Har ingen problemer med å ri en hest uten sko..
Men hvis den mister en, så tar vi av enten begge framme eller begge bak..
Går ikke lenge sånn da, kun til vi har fått tak i nye sko.
Har aldri hendt at hestene har blitt halt pga. dette.. :)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  23:26:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer veldig ann på underlag, hovkvalitet og hvor lang tid det er snakk om.. Har selv en hest som sjelden (aldri?) mister sko i tillegg til en hovslager som er veldig service innstillt så er igrunn ikke noe stort problem.. Men hvis uhellet skulle være ute ser jeg ikke helt problemet i å enten dra av andre sko forran/bak eller ta en liten økt i ridehuset hvor vi har (veldig) mykt underlag. Unngår hardt hvis det bare er en sko det er snakk om da høydeforskjellen da vil bli enda mer markant..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 25/03/2006 :  23:27:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge jeg rir inne i ridehuset der det er mykt og godt underlag går det fint, men rir ALDRI på tur uten 4 sko!! Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  23:40:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
har bare mistet sko et par ganger å da har hovslageren kommet ganske kjapt å satt den på igjen. da har jeg bare tatt det rolig på myke underlag.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  23:54:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg river for det meste av den andre skoen, om det ikke er mer enn et par dager til hovslager kommer å slår på sko igjen. Det er ikke bare høydeforskjellen som skaper problemer, men også vektforskjellen. Og den kommer til å være der uansett hvor mykt underlaget er...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  00:00:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Tar av skoen på motsatte bein, og rir om hesten ikkje viser tegn til å ømme.. Men prøver å halde meg til mjukt underlag da, og få på igjen sko så fort som mogleg.
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  14:02:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Nei, jeg hadde ikke ridd hesten om han hadde manglet en sko foran eller bak. Jeg hadde da tatt av den andre skoen også, slik at hovene ikke skal bli skeivt slitt o.l. Han har så harde at han kan godt bli ridd uten sko en liten stund.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  15:38:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Rir også hesten min selv om hun mangler sko (kommer selvsagt an på hoven, og om hun er sårbeint), rir da enten i hallen eller på mykt underlag (unngår grus og asfalt).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  16:52:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Hesten min har da bare mistet et sko i løpet av de årene jeg har hatt henne.. Spurte da hovslageren om jeg kunne ri og hva han anbefalte frem til han kom.
Kunne gjerne ri henne men ikke ri henne sliten. Da ville hun belaste seg feil osv osv.
Så da ble det skritteturer i djupsnøen :)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  18:45:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
små skritteturer tar sikkert ingen skade,men nå tenker jeg på travhester i full trening..fullt trav på hard grusveg,tror ikke jeg noen får noe utbytte av..uten en sko altså.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  21:10:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
små skritteturer tar sikkert ingen skade,men nå tenker jeg på travhester i full trening..fullt trav på hard grusveg,tror ikke jeg noen får noe utbytte av..uten en sko altså.

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Jeg tror og håper det er heller få travtrenere som trener hester på den måten du beskriver, tvilsomt dyrehold finnes i alle kategorier. De aller fleste har en økonomisk tilknyttning til hesten, for ikke å snakke om et navn og rykte å ta vare på. En (lovende) hest med ødelagte bein er ingen gullfisk i margen.

Løping på hard grusvei er ikke noe noen burde gjøre, travhest eller ei. "Regelen" sier at man skal kunne se hovavtrykket til hesten, hvis ikke er det for hardt.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  01:01:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hehe,enig i det
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  09:10:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Nei, har ikke pleid det, fordi Tassen blir sårbeint med en gang. Men nå har vi tilgang til ridehus,så jeg hadde sikkert prøvd der. Men mister han en sko, tar vi av alle 4 mens vi venter på skoeren.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.