hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Terminlisten, Distanse, 2006, og oppdaterte regler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 Terminlisten, Distanse, 2006, og oppdaterte regler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  16:02:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legger ut denne her til de som er interessert i å starte i år

http://www.n3sport.no/03/FixtureLink2.asp?WCI=wiSelCompetition&showdirect=1&MainbranchId=379&startDate=2006-01-01

-> utvidet søk til høyre -> velg idrett i kolonnen til venstre -> distanse
-> utfør søk

Redigert for å legge til en link til nye regler:

http://www.rytter.no/t2.asp?p=32113

Ferrari & Miriam

Redigert av - Ferrari & Miriam den 18/04/2006 12:53:14

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  16:25:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Fant ingen ritt på listen som er arrangert hos dere på Gyland.. Dere skal ha distanseritt i år, skal dere ikke? :o)
(Dere har jo verdens herligste løype!!, hehe)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  18:11:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
joda, den skal stå der den også, den 27juli. NM til og med
Her her hvertfall en link til "proppen": http://www.rytter.no/files/{3AA1D85B-B3E5-424D-9559-15839A2C4199}.doc (kopier hele linken å lim inn i adr.linjen)

Så skal jo også Lund kjøre og rideklubb også ha noen ritt, så jeg håper jo på å se deg og Etanec ute i løypene i løpet av sesongen

Hehe, syns også løypene er flotte, men det å merke dem, det er arbeid det Har du ridd den løypa som går over til Sira? Den er hvertfall helt herlig å ri!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  19:02:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nei den som går over Sira har jeg ikke ridd enda. Det avr meningen vi skulle over der på 4 mila i fjor, men pga noen grunneiere som trøbblet litt ble den tatt ut fra rittet. Tror det var det som var grunnen. Jeg er alltid så veldig nervøs for og strate nye løyper siden jeg er til tider veldig "borte" i hodet, altså jeg klarer ikke tenke så godt, huske og følge med, så jeg avr jo overlykkelig (!!!) for at det heller ble 2milsløypen deres 2 ganger, hehe. For den er bare helt topp!! :o)

Jeg håper også og klare starte noen få ritt denne sesongen, men den 27.juli er jeg i Danmark og stiller den ene samojeden vår på 4 dagers internasjonale utstillinger. Men håper jeg kan stille på noen av de andre rittene. Satser på at dere skal ha flere ritt, og så er der jo Lund sitt også ja.
Viba sitt på Bore er også en fin plass, så der er mulig jeg kan stille der også om helsen tilsier det. Så kanskje jeg ser deg om du suser forbi oss, hehe ;o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  19:27:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, jeg skrev jo feil dato, 29 juli er riktig dato.
Men du er kanskje fremdeles i Danmark da?
Vi skal bare ha et ritt på Gyland i år.

Løypa mot Sira er godt merket den også, så du skal nok finne frem om du rir den en gang.

Det er jo egentlig flere løyper den veien, en som går rundt med der jeg bor. Så går det en løype som fortsetter over heia til "andre siden" av Gyland. (Nydelige rideveier der også) Den deler seg opp i to løyper. Den ene går inn til et sted som heter Kleiva, mens den andre veien fører til Sira. De lengste som går til kleiva og sira har blitt brukt i 8 mil og oppover.

Så er det jo knallfint å ri i Hovserad/Lund (har vært med som hestepasser der ifjor, og gleder meg til å starte der selv i år )

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  20:56:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg er enda i Danmark den 29. juli. Skal stille den ene hunden fra 27.-30. juli. Så vi reiser nok hjem etter og ha slappet av den 31 juli.

Men men, jeg får se om jeg kan starte neste ritt etter det :o)
Dere er meget flinke til og merke løypene på Gyland syntes jeg, så jeg skal nok tørre meg ut i de andre løypene også. Men som en start blir det uansett bare 2 milsløypen fra starten av, noe som Etanec absolutt ikke liker!! Han elsker og få strekke ut mer og jobbe mer, så minst 4 mil passer ham perfekt.
Håper inderlig at helsen tilsier at jeg kan ta en 4 mil eller to i sommer, slik at han får kose seg litt igjen :o) Han bare elsker slike konkurranser, så det er herligt og konkurrere med den gutten :o)

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  11:35:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Distriktsstevne på Klepp den 9 april. Fire klasser: 60km frifart, 40km frifart, 20km clear round (og indianercup for ryttere som er 16år eller yngre.) Leieklasse for de minste.
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  13:33:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Er det Viba som arrangerer?
Et av deres ritt kræsjer alltid med Rogalands største hundeutst. (Jærutstillingen)... Har meldt på og skal stille der med den ene voffsen min i år..

Men rekner med at du skal dit, Miriam? Du må ha så MASSE lykke til, og håper du informerer her inne hvordan det går?! :o)

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  14:04:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
jupp, det er VIBA. De hadde jo også et ritt nå på søndag, og skal vel ha flere utover i sesongen
Tror de kanskje har lagt opp litt andre løyper, siden de ikke bruker bore-stranda. Blir spennende å se, hvertfall.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  15:25:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ble det helt stopp med Borestranda?... Usj, det var dritkjipt!!
Det er en av de herligste plassene jeg har ridd på. Men men, de finner vel andre gode løyper selv om det sikkert ikke blir sandstrand..

Etanec er ikke trent godt nok opp enda til og kunne starte, så jeg hadde nok ikke kunnet starte uansett nå søndag. Men har fått steller til ham et par dager i uken, så mulig vi to deler på og starte ham etterhvert
Det funker greit foreløpig hvertfall med stelleren, og hun har startet et ritt tidligere. Det aller første rittet vi hadde her i Sokndal

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  15:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding

http://home.online.no/~ma-rakva/oksnevadrittet2006.cfm

Er visst litt sandstrand her også, Bente

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  16:10:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Weee, Bente elsker sandstrand!!!

Løypen høres superkjekk ut, håper jeg får muligheten til og delta i den en gang

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  15:01:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
Jeg har helt forferdelige geografikunnskaper og hadde blitt veldig glad om noen kunne svare meg på en liten ting...

Lund kjøre- og rideklubb, Sykkylven Rideklubb og Viba Rideklubb
Hvor skal de holde sine stevner?

Hvilke by/tettsted er nærmest? Ca. Hvor lang tids kjøring unna oslo og i hvilke retning?

Da man jo skal finne frem, holder det ikke med den informasjonen som står på nettet...Gjerne en adresse så jeg kan finne et kart med veibeskrivelse...

Geografien bedrer seg vel etterhvert

Vakkert som sølv, hjerter av gull
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  15:53:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lund (også kalt Moi) ligger i rogaland, ved grensen til vest agder (midt mellom stavanger og kr.sand), VIBA holder til sør i rogaland (nærheten av stavanger), sykkylven tror jeg er oppe med ålesund? Gyland er i vest agder, ikke så langt fra Lund.

skal du kjøre fra oslo området ned til sørvestlandet må du nok beregne en god del timer. 8 - 10 timer kanskje? Tar hvertfall lang tid, kjøring er kjedelig

Hjalp det på geografien?

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  16:19:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
Jepp, det hjalp på
Blir nok for langt unna for meg det, men...

Du virker som du kan mye om dette, så jeg stiller et spørsmål til, jeg
For å være med på stevnet til sigdal og omegn, må jeg være kvalifisert på noen måte da? bortsett fra grønt kort altså

Vakkert som sølv, hjerter av gull
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  17:47:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, tror ikke du trenger å være kvalifisert til noe da. Husker ikke helt hvordan det er, men det har jo kommet noen endringer som at du ikke kan starte ei 12 mil uten å ha ridd 8mil. Om dette også gjelder 8mil, at du må ha gjennomført ei 6mil før du starter 8mil, er jeg litt usikker på. Det står i regelverket, men jeg får det ikke frem på dataen min, mangler visst et slags program

Skal du starte mesterskap så må du ha kvalifisert deg på forhånd. (eks NM, nordisk, o.l.)

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.