hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nervøs Bea
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Nervøs Bea
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  10:04:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
I morgen skal jeg avgårde å prøve en hest jeg kanskje får låne.
Det er en 5 år gammel NV valakk, han er kvalifisert til breeders i både sprang og dressur. Jeg begynner få nerver her, har ikke ridd noe særlig seriøst i det siste, og har ikke hoppet på evigheter! Hoppet en liten bane i sommer for morro skyld, men det er alt :| jeg har en smule prestasjonsangst Jeg starter mye heller stevner enn å dra prøve hest hvor man blir bedømt slik, uææææh

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  10:23:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går nok veldig bra tenker jeg :) selv om jeg også misliker tanken på å bli bedømt - hehe - verre å ri første time for ny trener enn å starte stevne! Men bare prøv å glem at de står og "bedømmer" deg og ri som du pleier, pleier hvertfall å hjelpe for meg (blir litt herda i ridehuset der vi noen ganger har veldig mange "tribune ryttere") uansett LYKKE TIL i morgen ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  11:08:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Det er gruuusomt å ri mens folk står og følger deg med øynene. jeg blir stiv som en stokk da. Hehe...

Du får ha masse lykke til. :)

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  11:27:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv å tenk på at du er alene.. og bli kjent med hesten. Ingen forventer et grand prix resuktat på ny hest.. nok mer din interesse for hesten og håndteringen.
Lykke til.. fortell hvordan det går da:)
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 25/03/2006 :  20:18:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Spennende! Har du solgt Lord eller skal du ha i tillegg?

Hater også å være ny på et sted, og ri første gangen da det er masse folk og ser. Synes at det er værre med 'medryttere' og andre på stallen står og følger med enn å ri for trener og slik.. Vet ikke hvorfor, men er vel litt det at man blir bedømt

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  22:19:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg skal selge Lord. Jeg hadde jo tenkt kjøpe, men har ikke råd til en slik hest, så da er det en god mulighet her :) Synes det er litt ekkelt å skulle ri en unghest første gang mens de skal bedømme om jeg er god nok til å ha han eller ikke :O tipper jeg blir mer nervøs når jeg nærmer meg i morgen, hehe.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  22:29:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som jeg fikk høre da jeg var i samme situasjon.. Det er ikke du som trenger å være nervøs. Heller eiern, som er på utkikk etter å finne en som faktisk er god nok, en som vedkommende kan stole på, en som virker seriøs og som oppfattes som ansvarlig. Du er den du er, og kan ikke vise at du er noe bedre enn det du er. Er ikke det bra nok, må eiern lete videre.. Er du bra nok, så får eiern krysse fingrene for at nettopp du likte hesten, og fremdeles ønsker å ha den på for, etter å ha prøveridd den.

Men jeg skjønner.. Jeg var også nervøs. Vær bare tøff nok til å ta avgjørelsen. Jeg var veldig redd for at jeg skulle finne en passe fin hest, som gjorde det vanskelig å avgjøre. Jeg hadde jo bestemt meg for å spare, men siden utålmodigheten var veldig stor, bestemte jeg meg for at "dersom jeg fant hesten".. Jeg satt opp forutsetningene til denne hesten i forkant. Heldigvis var første hest jeg prøvde så uaktuell at det aldri var noe spørsmål å ha den på fôr. Og andre hesten var rett og slett drømmen, og stod tilk forventningene og litt til. Jeg tenkte mye på "hva om hesten bare nesten stod til forventningene, sjarmerte meg i senk, men var den hesten jeg ikke ville ha til fordel for sparing".. Bare en tanke

Det er lov å tenke på saken også.. Om du ikke vet der og da at hesten er uaktuell eller aktuell, så tenk litt over det. Er det en "kanskjehest" er det kanskje lettere å ta en beslutning ved å diskutere med andre også.

Lykke til iallfall

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 25/03/2006 22:30:38 Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  12:51:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Vet ikke om du bli "bedømt" så forferdelig mye.
Det høres jo nesten ut som om du skal starte hesten i breeders selv.
Det de ser etter er nok om du og hesten fungerer sammen og om du kanskje klarer å trene den. At du er ærlig og ansvarsfull/ pliktoppfyllende
Det er i allefall det jeg ville sett etter

Men si meg en ting.. Hvis hesten blir 5 år i år så kan den da umulig ha kvalifisert seg til breeders kvalifiseringsstevnene er ikke gått av stabelen enda.
I hvertfall ikke dressur da man må kvalifisere seg gjennom La FEI. som man finner på elite og landsstevner..Og i sprang må den ha gått to 110cm eller 120cm klasser(husker ikke helt)

Jeg vurderte selv å kvalifisere meg og hesten til breeders men stevnene begynner ikke før i mai

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  19:54:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Den er kvalifisert, ble kvalifisert i dressur forrige helg tror jeg, eller forrige der igjen. Den har gått artic cup i sprang, har sett videoene så er helt saaant! Hehe. ( mener hun sa hesten blir 5 senere i år, men han blir jo regnet som 5 fra januar det året han fyller uansett)

Takk for gode svar :) Det gikk da greit, likte hesten, den var litt sprelsk i dag, utover det vanlige også ifølge eier, men sånn er det nå bare med hester i blandt. Veldig hyggelig dame som hadde han så det hjalp mye :)

Redigert av - Bea den 26/03/2006 19:57:04 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  19:55:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vet ikke om du bli "bedømt" så forferdelig mye.

Man blir vel strengt tatt det? Jeg hadde hvertfall bedømt ridningen om noen skulle hatt hesten min på for :)

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  22:32:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer med vel overstått!
Stort ansvar og mye moro som venter på deg nå,regner med at eier var fornøyd,så alt gikk iorden.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  00:21:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Oi,oi..betyr dette at vi får følge Bea og "hesten" på vei fram mot Breeders?
*krysser tær og fingre*

Guro
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:50:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Ingeting er avgjort ennå, er peter Flam som skal ri den i breeders sprangen iallefall :)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.