hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forrytter søkes helst over 16. eller?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Forrytter søkes helst over 16. eller?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2006 :  22:06:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Hei! Endel er sikkert lei av å høre at eiere som søker forrytte vil kun ha forryttere over 16.
Det har gjort meg forbannet da jeg ikke hadde egen hest, fordi jeg følte at jeg hadde så mye å gi.
Jeg var da 12 nå er jeg nettop fylt 15 år og har hatt egen hest siden mai i fjor og før det hadde jeg 2 forhester som jeg hoppet 130 baner og 140 hinder med og red LA dressur (da jeg var 13-14)

Nå trenger jeg selv forrytter pga tid og penger.
Der jeg står koster det 3600 i stalleie. noe som er litt småsykt.
Til min overraskelse holdt jeg på å sette 16 års aldersgrense i annonsa da hesten min er 5 år, var da 4 år.
Og han kan være litt av en tornado innimellom

Jeg har da hatt en forrytter på 13 år som ga seg etter 2 måneder da "hun ville satse på håndball"
Forrytteren var da selvfølgelig alt for forsiktig av seg. Og lot bland annet andre leie hesten ut osv. Det resulterte i at hesten gikk med leieren på slep, og han stod ikke stille ved påstigning o.l

Det er jo et dilemma for meg som er 15. Å kreve i annonsen å ha en forrytter over 16 da jeg selv ikke skulle hatt hesten i det hele tatt i følge mine egne prinsipper.
Dog det er mange flinke er han en stoor gutt som blir vel stor innimellom.

Hva synes dere? har jeg "rett" til å kreve en eldre rytter med unntak. eller?
Eller har jeg da "rett" til å ha hesten min i det hele tatt?

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får!

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  02:21:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe, må le litt. Finner situasjonen smålig morsom

Men for å være litt alvorlig. Jeg ville droppa aldersgrensen, men skrevet det som det var, at han kan være en vanskelig hest å ri. Det er jo ikke slik at du bestemmer deg for hvem som skal ha hesten over mail uten å ha sett de ri og håndtere hesten (håper jeg). La folk komme å prøve han også velger du den du føler passer best, samma om vedkommende er 13 eller 48.

Jeg valgte fôrrytter på 14 istedetfor ei på 27, og er veldig fornøyd med valget!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  12:26:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en "aldersgrense" i begynnelsen da jeg hadde en annonse ute. Grunnen var vel fordi dess eldre, dess mer fritt er det, ikke foreldre som henger seg opp i at datteren ikke får være i stallen så lenge, må gjøre lekser osv osv.

MEN; nå har det seg slik at jeg valgte faktisk ei på FJORTEN jeg også! Saken var at jeg så med engang at kjemien mellom henne og Aromayo stemte. Han oppførte seg kjempefint med henne på ryggen, forrige gang var det ei på 19 som skulle ri, og hun fikk såvidt lov av han å stige på.. Samt at hesten stresset og ville steile hele tiden. Med denne jenta gikk han som om det skulle ha vært jeg som red han!

For å si det sånn Hestefreek, så tror jeg også at du kan kutte ut aldersgrense, og heller gi klar beskjed om at hesten kan være stridig. Det gjor jeg, du kan eventuelt ha en prøveperiode når du har fått fòrrytter, hvor begge parter er enige om at du kan gi beskjed om at han/hun må slutte på dagen, dersom du ikke er fornøyd. Det har jeg bestemt meg for dersom jeg ikke er fornøyd.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 25/03/2006 :  13:48:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden du er 15år selv så blir det vel kanskje litt rart å kreve at forrytter skal være over 16? Men klart du har rett til det. Hvorfor ikke sette alderen til 15år f.eks? Eller at dersom forrytter er under 15/16år så må foreldrene ta kontakt for dem? Det er ikke alltid alderen har så mye å si, det finnes mange flinke ryttere i alle aldere. Forrytteren min var 12år og hun var kjempe-flink. Hadde med seg mor eller far hver gang hun var i stallen da, så hun fikk ikke stelle med hesten alene. Men hun var mer pliktoppfyllende en mange av dei andre på stallen.. Lykke til med valget av forrytter Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  21:16:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Vel! Takk for svar. Hesten drar til Danmark til berider 25 mai. Så venter med berider til han kommer hjem i August/ September

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.