hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Snart "stalltid" hos deg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Snart "stalltid" hos deg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  12:59:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Heisann =)
Nå begynner høsten desverre å nærme seg!! Hestene mine har nå fått lov til å gå ute og kose seg hele døgnet og natta fra mai/juni i år! Regner med at de skal begynne å stå inne om natta når vi nærmer oss slutten av september.
Når tar du hestene inn i stallen igjen? =)

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  13:08:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
på stallen min tar vi inn hestene når det begynner å bli kaldt om natten... i fjor ble det ikke før i oktober (p.g.a. at stallen ikke var ferdig før da), men de led ikke noen nød fordi... i år blir det vel litt tidligere siden det er så mye kaldere enn før... men alt i alt så pleier vi å se det an på temperaturen om natten...

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  13:09:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Vi pleier å ta hestene inn i slutten av september vi også. Dette året skal 2 av dem til Lyngdal på utstilling så de har vi tatt inn allerede slik at de kan få av seg et par kilo.

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 30/08/2003 :  13:40:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Vi bruker å ta våre inn i slutten av august, men nå går hoppen min med føll, og da skal de få gå til ut i september en gang. Skal på føllmønstring 5.oktober, så de må nok på stall rundt midten av september. Er ikke så mye mat igjen på beitet heller.... Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  16:13:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg tok inn min hest, vel for uker siden ca.!
Har begynt å trene hun opp til konkuranse nå da.. :)
De andre hestene kommer inn uti sept. en gang!

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 30/08/2003 :  17:22:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
I fjor tok jeg hestene inn helt i slutten av september, de gikk til og med ute noen netter i begynnelsen av oktober, men i år virker det som det er en kaldere høst. De står fremdeles ute, men det virker som innetiden er rett rundt hjørnet, selv om det bare er 30 august. Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  22:23:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg skal snart begynne å ta inn mine. I fjor var været flott, så de stod ute til slutten av september, begynnelsen av oktober.

Fullblodsen min står med dekken om natta nå da.. Men dølen min har stått uten. Faktisk er det første natta hans med dekken. Har på han et Bucas Shamrock Ultra. Det er fleece. Skal forebygge vinterpels i år, for han skal være i trening i vinter. I fjor fikk han så sinnsyk vinterpels. Kunne ikke ri noe før han blei svett... :(

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 02/09/2003 :  15:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Hestene våres står ikke ute om natten i det hele tatt, men har gått ute fra tidl.om morgenen til sene kvelden i hele sommer.Nå tas de inn rett før det blir mørkt.De "maser" ved inngangen når tiden er inne så vi trenger ikke se på klokka akkurat...Om været ser utrygt ut om morgenen får de et tynnt regndekken på som vi evt. tar av om solen kommer senere på dagen.Bortskjemte? Å nei da...
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 02/09/2003 :  16:37:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Kommer ann på kulda!!! Er d snøstorm og alt d der for de stå inne med jeg har Islandshester og de kan stå ute hele året... har uteskur som er 10*10m med flis... lider ingen nød ;)

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

~Stine~

» VIP

Skrevet - 02/09/2003 :  20:46:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min dølahest skal stå ute hele døgnet helt til slutten av denne måneden
Står med dekken om natta nå, siden han er i trening, og ikke skal sette vinterpels... (masse minusgrader om natta nå...)
Og regndekken om det regner... Ellers står han uten :)

--------------
Stine

Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 04/09/2003 :  12:51:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Min hest går ute hele døgnet, og det skal den fortsette med også- hele året.

Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 05/09/2003 :  23:02:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg begynner å ha hestene inne i slutten av november-når snøen begynner å komme, jeg bor på en plass der det ikke er så veldig kaldt.
Dessuten er det nordlandshester, som er laget for kulden her i norge, så de har ikke særlig vondt av det.

-Meg-

Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2003 :  16:57:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
Hesten min har ikke stått noe ute om natten, men de ble satt ut kl 6 om morgenen og de stod ute til 10 eller 11 om kvelde, så de fikk nok av frisk luft!men, nå er det på tide med dekken bruk igjen, begynner og bli veldig kaldt her jeg bor nå, uff så kjipt:(
kom i stallen i dag, og det hadde begynt å regne og hesten stod uten dekken, herregud hesten stod og skalv, så han var det bare til å få inn og få slengt på dekken..

Klemz Prospect's Gold &

Pia
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2003 :  15:44:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
faktisk...
Jeg trodde hestene mine kunne gå ute lengre, men så ser det ut til at det har blitt kraftig lite beite til dem nå i det siste, og dessuten regner det hele tida, så jeg risikerer at de står til knes i gjørme visst de skal beite ut september! derfor skal jeg begynne å ha dem inne om nettene nå ;) så får de gå på beite om dagene ei stund til!!
Ille med dette høstværet! hehe... Men nå blir det vertfall litt lettere å kontrolle "vomba" dems, litt feite kan en si!!

Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 11/09/2003 :  12:22:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min skal også gå ute hele året! det har gidd fantastiske resultater å ha hest på utegang!!

Gå til toppen av siden

Ishwanvile

Norway

Skrevet - 16/09/2003 :  20:31:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har hatt hestene ute døgnet rundt siden... *tenke* mai? og de er ute enda... De står nå på jordet så de fores vanlig + at de går å spiser halm hele dagen ("beiter jordet")

Der skal de stå så lenge det lar seg gjøre. De har ikke noe ly å gå inn i, så utegang kan det ikke være 100%, dessverre. Så inn skal de, men det blir nok ikke på en god stund enda.
De stortrives jo og merker stor forskjell på humøret dems fra da de står inne om natta.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.