hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Betale ved fravær?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Betale ved fravær?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 23/03/2006 :  20:41:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lille pånni er på "sex-ferie" (les: til bedekning) og blir borte alt fra 15-30 dager alt etter som om hvor mange ganger det må bedekkes, om jeg velger å ta henne hjem for så å frakte tilbake for ultralyd på dag 26 (lar henne nok stå til 16-dagers ultralyden) osv. Har ingen skriftlig avtale av noe slag i den stallen vi pleier stå i (hvilket egentlig er litt rart ettersom det er et relativt stort utleieanlegg..) men har gjort det klart at vi kommer tilbake. Hva skal jeg betale mens hesten ikke er der? Bare boksleie? Kan jo ikke se noen logikk i at jeg skal betale ridehusleie, paddockleie og fôr når jeg ikke er der. Stallen har p.t. tre ledige bokser så det er ingen som "trenger" Opisen sin boks. Og om jeg betaler boksleien - kan jeg da bli "sur" hvis en annen hest står i boksen mens hun er vekk??

Skal ta dette opp med utleier men ønsker gjerne å høre hva andre mener eller hvordan andre har løst dette ??

Lopke

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  20:50:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel normalt å betale tomboksleie men ikke for og det andre du nevner. Da kan du vel heller ikke bli sur om noen "låner" boksen bare du får den tilbake når hun kommer hjem? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/03/2006 :  21:22:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss må du betale for boksen, men slipper å betale for maten osv. Om du leier en hybel, og reiser på ferie en mnd, så må du jo betale for hybelen likevel, det er for liten tid til at de kan leie den ut til andre siden du likevel kommer tilbake. Men da er boksen "din" og ingen andre har lov å stå i den. Slik gjør vi også på sommeren her hos oss. Altså vi betaler for boksen selv om hesten er på sommerbeite. Veldig greit om du plutselig vil ta inn hesten pga trening, dårlig vær, den skader seg eller noe slikt.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  21:35:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Betale tomboksleie er fair.
Tror det er vanlig praksis de fleste steder.
Ellers tror jeg nok jeg hadde bedt om en skriftlig avtale,det er så greit å ha noen holdepunkter på papir om man skulle komme opp i en tvist.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 23/03/2006 :  22:29:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kurre skriver det jeg tenker om saken :-)
(men likevel må jeg jo bare kommentere det da;-) *håpløst taletrengt*

Guro
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2006 :  13:16:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
på stallen jeg oppstallet på før, hadde vi boksleie når vi var borte med hestene.
På sommeren hadde vi 1 mnd betalingsfri, forutsatt at hesten var borte selvfølgelig.

Synes det er ok å betale boksleie, selv når boksen er tom.
Utleier skal jo ikke tape penger på slikt.
Men det forutsetter at boksen faktisk får stå tom, for det er ikke rett at utleier skal ta seg betalt for samme boksen 2 ganger...

Anette Gå til toppen av siden

Pemiro

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  00:34:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er vanlig å måtte betale boksen selv om ikke hesten din står der. Det er vel ikke akkurat noe vits i bli sur om det står en annen hest i boksen mens du er borte, men du kan jo gjøre det klart at om det skal stå en annen hest der så skal den betale leien og ikke du. Det syns jeg du har rett til! Det er jo tross alt "din" boks om du betaler for den Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  12:07:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg vet i alle fall om flere staller der de må betale full stallleie for boks, for og spon selv om de er borte. Aner ikke hvorfor, helt idiotisk, for du bruker det jo ikke.

Jeg synes det er deilig å bare betale boksplassen og heller betale og bestille resten utenom. Da slipper man jo og dette problemet. Men dere kommer sikkert frem til noe :)

Får håpe du slipper å betale for fòr osv.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:44:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Her er det vanlig å betale boksleie uansett om hesten er der eller ikke. Jeg leier kun boks med flis, og skaffer alt annet selv.
Synes det er helt i orden å betale ved fravær.. Stalleier har tross alt basert endel av inntekta si på det å drive stall, og da kan de ikke "holde av" en boks til meg uten at jeg skal betale for den...

På sommeren er det ofte det er noen "feriehester" her, folk som har hytter i nærheten og gjerne vil ha med hest.. Kan jo selvfølgelig være et alternativ at man da snakker med stalleier om at boksen står til disposisjon til feriehester et par mnd om sommeren når min hest er på beite, og at jeg da hadde fått igjen pengene for de to mnd.. Men har egentlig aldri tenkt den tanken.. Man kan jo gjøre både seg selv, og en hesteeier med ønske om å ha hesten med på ferie, en tjeneste..
Men det ER jo greit å ha boksen der.. Tilfelle noe skulle skje... Syk hest e.l....
Gå til toppen av siden

kathrineck

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  14:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå har jeg mine hester hjemme, billigere er det =)
men når jeg leide så leide jeg boks for 500kr da var paddock, legringsplass til høy,spon, kr.for inkl. + plass å henge utstyr. om jeg hadde hesten på beite så betalte jeg de 500kr uanz. da var boksen "sikkert" å ingen kunne bare flytte inn i den for hesten min var på beite.
men om for,spon osv var inkl i prisen så hadde det vært naturlig å ikke betale for det, hesten spiser jo ikke noe av det når den ikke er der.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.