hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avmagret hoppe.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Avmagret hoppe.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

munti

Skrevet - 09/04/2006 :  22:32:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo da det går bedre

Hun får mye mat nå og er blitt litt rundere, men ikke så mye.
Pelsen er blitt blankere og hun går og løper endel mere i paddocken nå enn før.Hun humrer så fort hun ser meg (der kommer maten )

Magen vokser utrolig fort men ribbeina er lett å kjenne og hoftene stikker altfor mye ut, litt rundere overlinje er den eneste forskjellen .

Hun er 17 år gammel har jeg funnet ut. to av hennes føll er løpshester i Norge. Det tredje føllet som nå er to år står hun sammen med her. det er ikke registrert.

Kan jo ikke bare fore en hest, fordi to åringen er jo faktisk mye tynnere enn moren.
Den har nesten ikke vokst noe, jeg trodde det var ett lite føll som sikkert var født sent på sommeren 05 første gang jeg så den. Men den hadde jo lang man og utvokst hale. Så hun er to år
Den har begynt å vokse meget fort og er også blitt rundere og veldig sprek.

De får, mye Green power. 3 kg oppdrett. 3 dl soja mel. 3 dl olje. 2 kg havre kalk og vitaminer + ekstra E vitaminer . Føllhoppa får ett kg gulrøtter også.
Mye høy

Får ikke tak i eieren eller han som hadde hestene før, så jeg vet ikke hva "planen" er om det i det heletatt fines noen "plan"

Skal prøve å få tak i dem .

Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  11:49:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er utrolig flott av deg å ta deg av de som du gjør. Får håpe eieren tar til fornuft å begynner å ta seg av de, eller selger de til slutt. Fortsett med å skrive hvordan det går. :)

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  14:47:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
oi... syns det er utrolig flott av deg å ta deg av denne hesten! og jeg tror den eldre damen omsider kan slappe av og nyte livet uten å tenke på når det neste måltidet kommer eller om det kommer i hele tatt...
jeg ble virkelig rørt av denne historien, jeg ble faktisk så rørt at om jeg hadde hatt noen kroner til overs skulle jeg med glede donert litt til dette arbeidet ditt...
men som det er sagt tidligere bør du nok ringe og få høre litt om denne saken, og gi beskjed om hva du har lagt ut av penger, så du får disse refundert... og er det ikke noe som heter at, ved manglende betaling kan du ta hesten i "pant" (beklager dårlig ordlegging)

dette skjedde med ei jeg kjente engang... hun stelte en kaldblodshingst. Eierne sluttet å betale stallleie og lot bare hesten stå... jenta fikk tillbud om å kjøpe hesten for en meget billig penge. hesten ble betalt og hun fikk alle papirer. men når hun skulle flytte hesten fikk hun beskjed om at hesten var tatt i "pant" til manglende stalleie var betalt. heldigvis fikk hun pratet ut med stalleier og summen hun egentlig skulle betale ble redusert til 5000...
i denne saken gjorde jo ikke stalleier noe galt, han ville bare ha pengene han hadde lagt ut, og tok dermed hesten som "pant". heldigvis var han så forståelsesfull ovenfor denne situasjonen jenta hadde havnet i, at han reduserte summen han egentlig skulle hatt, selv om han tapte penger på det.
(dette ble egentlig bare masse babling fra min side... er litt trøtt...)

men jeg tror jeg snakker for flere her om jeg sier at vi håper på oppdatering, og gjerne noen bilder så vi kan følge framgangen til hestene...
kanskje du kan utvikle denne tråden til en slags blogg over framgangen hennes, med oppdateringer, og bilder så vi får se hvordan hun utvikler seg. og når tiden kommer, kanskje vi får se mor med barn også...?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

oregon

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  16:14:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Så trist å høre at mamman til oregon Adel ikke har hatt det så bra.Godt at hun er kommet i dine hender nå!!
(litt utenfor tema her,men du har jo ingen vip.Kunne du ha sendt meg bilder av henne når hun er blitt litt penere å se på?)
Uannsett flott jobb du gjør!!
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  14:19:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
noen oppdateringer?
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.