hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ROS TIL HORZE
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 ROS TIL HORZE
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bustetrollet

Skrevet - 25/03/2006 :  09:08:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bestillte sjabrak med brodert navn på til Rosita jeg. Under veis så fant jeg ut at jeg skulle ha en annen skrift. Sendte sånn kundservice om at jeg ville ha en annen skrift, og det ordnet seg fort. Med koslig svar tilbake.
Elsker Horze.

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 05/04/2006 :  23:13:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det var slike situasjoner som Kristy beskriver som jeg mener at det er helt OK - og rett - å bruke brems. Jeg ser ærlig talt ikke på det som dyremishandling å trigge et punkt som frigjør endorfiner - andre må gjerne gjøre det, men jeg gjør ikke. Som Kristy sier, så er det ikke lov for lekfolk å sette sprøyter på hest i Norge, så jeg er litt interessert i å vite hvordan dere vil trene vekk f.eks. sprøyteskrekk? Og vil det ikke være utrolig mye verre å stikke hesten i tide og utide for å få vekk dette? Det finnes mye dobbeltmoral i hesteverdenen, gitt.

Forresten Lopke. Å borre hos tannlegen uten bedøvelse gjør ikke vondt. Man trenger strengt tatt ikke bedøvelse for å borre; om tannlegen gjør jobben sin er den ikke borti nerver uansett.
MvH Silje som ikke tåler bedøvelse, og derfor gjør det aller meste hos tannlege uten.

Opprinnelig postet av Formosissima

Hallo??? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Er du tannlege selv, slik at du har kompetanse til å uttale deg om tannleger gjør en god eller dårlig jobb når det gjelder borring? Og hvor i alle dager kommer denne sammenligningen inn?

Hestebrems er IKKE OK, det er for gamle gubber på Bjerke Travbane! Jeg har selv sett bruk av hestebrems flere ganger, og kom ikke her og fortell meg at hestene synes det er digg. Du kan jo bare prøve på din egen nese, jeg skal love deg at du får så vondt at du ikke klarer å røre på deg.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  23:54:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er fakta at hvis du klyper deg selv lenge nok og med et konstant press vil smerten gå over til å bli en behagelig følelse og opplevelse av å være dopet. Dette forklarer blant annet fenomenet selvskading.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  00:21:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Birre: Sammenligningen med tannlege var det ikke jeg som kom med først, vennligst hopp på noen annen.

For alt du vet kan jeg være under utdannelse til tannlege. Men det er jeg ikke. Uttalelsen kommer på det grunnlag av at jeg er sterkt allergisk mot bedøvelse og derfor gjør det som trengs hos tannlege uten - dette inkluderer borring. Borring gjør ikke vondt. Borring kjennes ikke. Man har ikke følelser i tenna, bare i nervene. Man trenger ikke være tannlege for å vite det. Men, det var ufattelig off-topic.

Det er rart hestene til "de gamle kara" på Bjerke løper inn millioner egentlig. Skal man stole blindt på det man leser her, skulle ikke disse hestene ha hunget sammen for fem flate øre.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/04/2006 :  13:13:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Birre: Sammenligningen med tannlege var det ikke jeg som kom med først, vennligst hopp på noen annen.

For alt du vet kan jeg være under utdannelse til tannlege. Men det er jeg ikke. Uttalelsen kommer på det grunnlag av at jeg er sterkt allergisk mot bedøvelse og derfor gjør det som trengs hos tannlege uten - dette inkluderer borring. Borring gjør ikke vondt. Borring kjennes ikke. Man har ikke følelser i tenna, bare i nervene. Man trenger ikke være tannlege for å vite det. Men, det var ufattelig off-topic.

Det er rart hestene til "de gamle kara" på Bjerke løper inn millioner egentlig. Skal man stole blindt på det man leser her, skulle ikke disse hestene ha hunget sammen for fem flate øre.

Hei igjen:-)

Jeg fikk med meg at du ikke tåler bedøvelse, og da forstår jeg at du ikke har noe valg. Selv foretrekker jeg å borre uten, men det er ikke alltid det er lige godt - nettopp fordi man treffer nerver. Nok om det, tannleger var jo ikke tema her:-)

Om man bruker hestebrems på travhester så har det ingen sammenheng mellom bruken av denne og hva hestene løper inn i kroner. Det er bruken i seg selv, uten sammenligning forøvrig, som her er tema. Jeg er sterkt imot bruk av brems, fordi jeg synes det er et unødvendig "skarpt" redskap for å få en hest til å stå rolig. Jeg dro inn travmiljøet fordi jeg har vært mye på Bjerke tidligere, og sett bruken av brems. Jeg har sett reaksjonen det har på hester, og ut i fra det tolker jeg det dithen at dette ikke er bra.

Dette er mitt synspunkt, andre får mene sitt. Jeg trenger ikke å respektere det, men jeg aksepterer det. -En vesentlig forskjell:-)

Uansett, debatt er gøy, man får utvekslet synspunkter og meninger!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  13:23:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
fik jeg nevnt at bruk av brems kommer til å bli ulovlig i DK ifølge den nye dyreværnsloven? Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  14:10:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
fik jeg nevnt at bruk av brems kommer til å bli ulovlig i DK ifølge den nye dyreværnsloven?

Opprinnelig postet av Lopke

jepp. men husker ikke om det var her eller den andre tråden om brems

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  18:41:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Flott av Horze!

Og jeg er forressten fortsatt lettet over at jeg aldri har brukt det på noen av mine hester...
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 07/04/2006 :  00:07:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

For et argument.... Blir helt satt ut. Sukk...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  01:22:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er fakta at hvis du klyper deg selv lenge nok og med et konstant press vil smerten gå over til å bli en behagelig følelse og opplevelse av å være dopet. Dette forklarer blant annet fenomenet selvskading.

Opprinnelig postet av lino

Nå har jeg faktisk en mor som er psykomotorisk fysioterapeut, det er bra hun ikke leste dette.
Mennesker påfører ikke kroppen sin skader som et slags "dop" det er utløp for psykologiske problemer som de ikke klarer å kontrollere/få utløp for på annet vis...
uff... dette synes jeg ikke var noen grei sammenligning av deg...
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  20:09:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan ser en Muleklemme/brems ut? Noen som har bilde? Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  21:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan se på linken Lopke har lagt ut på tråden "bremsemishandling" på siste siden tror jeg... der ser du den i bruk også...
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  21:16:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/04/2006 :  21:19:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Plis lopke.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  21:24:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
ser den ikke så glad og fornøyd ut da?? Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.