hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Flisa i boksen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Flisa i boksen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

amayan

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  12:58:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
hvor mye flis mener dere at det bør være?
jeg mener ca.15 cm, som det også står i bøker, men så er det noen som har nesten 30cm. det blir sinnsykt mye flis, det er da vel ikke bra for beina deres?

Acie

Skrevet - 05/01/2003 :  13:47:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ca 20 cm flis, og synes ikke dette er spess mye.. bedre med for mye enn for lite!!
kristine
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  19:05:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Nå om vinteren er det ca 25.cm med flis i boksen til ponnien... Han legger seg ned om nattaen, derfor er det såpass tjukt... Om sommeren står han ute så da er det ca 15cm inni tilfelle han må inn en tur.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  10:17:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg har ikke noe eksakt mål i cm hvor mye spon det er i stallen.. men det er akkurat passe! passer på at det ikke er så mye at hesten kan riskere og "legge" seg fast. visst det er for mye spon! men det er kanskje ca.15-20 cm jeg har..

Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 07/01/2003 :  20:30:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Jeg er heller ikke helt sikker på hvor mye flis vi har i boksene.. Har liksom ikke måldt det.
Men det er vell mellom 15-25cm kanskje. Får måle en dag...
Vi tar inn flis når vi selv synes at det blir litt lite. Alle har sikkert forskjellig syn på dette med hvor mye flis.. osv osv ;)

-Milla
Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  14:02:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..

Nja..jeg har vel rundt 20 cm eller no,men hesta mine blander det med høy da.. er sliitsomt og møkke i,men men...

Mason "drar" all flis vekk forran,virker som om han ikke liker og stå på flis med frambeina...han er litt rar...men men...
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2003 :  10:13:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg bruker sagflis, ikke spon. Spon støver for mye etter min smak. Det er tregulv i stallen min, og jeg bruker rundt 15-20 cm flis som så fylles på etterhvert som det møkkes ut. Annenhver uke bytter vi all flisa i boksen. Gå til toppen av siden

nibok

Skrevet - 17/01/2003 :  10:19:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest går på utegang med fri mulighet til å gå inn i boksen når den selv ønsker. Den går også barbent og trenger hardt underlag for hovmekanismens skyld. Inne i boksen er det derfor et ca. 10 cm. lag med flis i ene hjørnet, området er ca. 1,50 x 1,50. Bruker såkalt støvfri kutterflis i baller, det går jo veldig lite av det for hesten er ikke der så mye, og det meste av møkka legger den fra seg ute. Har vel brukt 4 sånne baller hittil denne sesongen. Dette høres kanskje grusomt lite ut, men en frisk, voksen hest har faktisk ikke behov for å ligge og sove mer enn rundt 45 minutter hvert døgn. For mye flis blir for mykt for høvene og tørrer dem også ut dersom hesten står ofte og/eller lenge i flis. Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  11:34:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg bruker spon. Ca 15 cm.

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.