hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor stor skal en stallplass til hest være?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hvor stor skal en stallplass til hest være?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  13:49:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Funnet en fin stall nå, men hele greia er det en boksene er litt små.... Skulle få den største boksen til min hest om jeg skulle flytte henne... den var vist 2,50m på kortsiden og 3,40m eller 3 m... på langsiden om jeg ikke husker feil, er dette for lite til min varmblodstraver?? hun er ganske lita av seg... 157-160.... men er jo som varmblodstravere flest, litt lang fra nesetipp til halerot.... Ser ut som en liten fullblods...

Hva synes dere om dette?? Stallen er nybyggd og dom driv å bygger mere så det skal bli plass til flere hester etter hvert..... men litt skept om dette er lit for lite for min hest....

Vil gjerne høre hva dere har å si!

Garsy du er verdens beste!

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  14:53:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har en araber på 152 cm, han står i boks på 2,50 m x 3 m og den er ikke større enn den må være! Han får komme ut hver dag fra kl.7-7.30 til 19-19.30 så derfor syntes jeg boksen er okey.
Men om han står på tvers så står han vegg i vegg med rumpe/mule.

Rekner med at din varmblods er noe lengre enn min araber? Om den er det tror jeg at den boksen kan bli noe trang.
Det idèlle er vel og ha boks på 3 x 3 m. Blir de boksene de lager fremover nå også like små, eller bygger de noen større også? I såfall kunne du kanskje få byttet boks når de andre blir ferdige?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  15:11:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Ja det jeg tenkte på oxo.... hun er vel noe lengre ja.... men står mye ute disse hestene da... er Islands hester det er snakk om... står ute fra 07/08 tiden til 19/20 tiden på kvelden... jeg vil ikke ha hesten min så lenge ute, men kommer til å stå en del ute ja.... Synes dere jeg bør satse på dette eller?? Kan jo spørre om dom tenker på å fikse større bokser i framtiden, pratet på det i går at de kansje skal fikse løsdrift, og noen fler bokser beregnet større hester..... så er vel en muligeht der...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:04:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
litt OT men hvorfor vil du ikke ha hesten din så lenge ute? nå går det jo mot lysere tider og allting...
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:24:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Joda til sommeren kan a stå ute lenge.... men har ikke vedens beste vinterpels så da vil jeg ikke ha henne så lenge ute... kan stå fra 07-15-26 menneh.... Til sommeren er det jo bare fint å stå ut om det ikke regner helt jævelig og slikt......... Men tenker messom på om boksen kommer til å bli så allt for liten..... bare litt redd for det.... virker som et supert rideniljø der....

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:30:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Om hun har dårlig vinterpels har da ingenting å si? Er da bare å slenge på et dekken det da.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:53:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en stor og en liten ponni,de får begge bokser på 3x3 meter. Hadde jeg hatt større hester,ville jeg nok ha satset på bokser på minst 3x4.
Jeg synes boksene høres små ut,og jeg ville nok ideelt sett ha hatt hesten i en større boks. Det er heller ikke lovlig å ha henne i boks der hun ikke kan ligge flatsides eller kan snu seg uten problemer.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  17:02:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss er 117 høy, og står akkurat nå i en boks på 4x5m. Har før blitt brukt til en kaldblodshingst, derfor den er såpass stor.

Ville nok kanskje ha satset på en større boks jeg, var jeg deg.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  17:06:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Joda til sommeren kan a stå ute lenge.... men har ikke vedens beste vinterpels så da vil jeg ikke ha henne så lenge ute... kan stå fra 07-15-26 menneh....

Opprinnelig postet av Asa Garsy

må bare le litt, ser ut som hun kan stå ute fra 07-15.26 men ikke til 15.30
hestene mine har heller ikke vinterpels, men i hele vinter har de stått ute fra ca 08-18.(tatt inn rundt kl 21 når de har fri)

men tilbake til saken...du vet selv hvor stor hesten din og boksen er. syns du den er for liten ville ikke jeg satt henne der hvis det var min hest.
går ikke ann å slå sammen to bokser da?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  17:10:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Garsy går med dekken ute på vinteren, tror nok hun kan ligge greit i boksen jeg, er bare at det kan bli litt trangt om hun skal stå på kortsiden.... kan jo spørre om de skal fikse større bokser senere, så dette blir bare intil videre... tror ikke jeg kommer til å finne en slik plass å ha hesten min, er jo kjempefint der.... men tenkt å måle henne se hvor lang hun egenlig er..... å slik.... hun klarer å snu seg bra på boksen, men er jo bare å måle.... skal svare han som har stallen i morra

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  17:57:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et lite hjertesukk!
Det er MYE bedre for hesten din å få være leeeenge ute om dagen og ha en litt liten boks om natta, enn å være lite ute og ha stor boks om natta (dvs blir jo ikke bare natta men halve døgnet) Mine hester hadde klikka om de bare fikk være ute i 6-7 timer.
Er det en fin plass, ta den !! og vær glad for at de byr så masse utetid (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 01/04/2006 :  10:45:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min på 1.68 står i boks på 5 x 3.5 m, men den er veldig romslig og fin da :D var tidligere hingsteboks.
boksen er ikke for liten hvis hesten din klarer å ligge uten å rulle seg fast, men det viktigste er at den for stå ute også.
Vi har ikke så mye kapasitet til såpass mange timer utegang om dagen i vår stall (sånn 7 timer som er nevnt her), men hestene er helt fornøyde de :)
Det er jo også noen hester som bare står og kjeder seg hvis de står ute i 3 timer.. og noen som kanskje er trøtte og vil helst inn i sin egen boks enn å være ute med andre og bli jaget rudt. Men på den andre siden, mange hester liker å være ute leenge og leke. :P

Men de andre på stallen har vel mindre bokser? (du nevnte at det var den største boksen) hvor store er de andre hestene? ser de ut til å ha det greit?

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  10:54:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
De andre hestene er islands hester og en mini shettis, minishettisen har den minste boksen.. er jo overzize for den, to små islandshester og en mellomstor har samme size på boksene, passe med plass der oxo.... Skulle bygge flere bokser i øvre etasje etter hvert, da skulle jeg få en større boks.... så det ordner seg... den er jo ok til min hest... vært inne i bopksen og virket mye større enn når du ser inn i den.
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.