hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Om du hadde vunnet 1 million...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Om du hadde vunnet 1 million...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lino

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  23:31:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hadde spart dem til min Kjære og jeg skal ta over gården hennes og bygge stall i fjøset. Kanskje hadde vi fått penger til ridehus også.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  00:07:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Alle har drømmer om staller og ridehus og greier. Bare vi med gjeld oppetter øra som har reelle? :-P Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  00:41:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde nok kjøpt meg Frieser.

Opprinnelig postet av Wulfi

så har jeg en kjøper i deg da når Lopke skal ha føll
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  00:42:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Alle har drømmer om staller og ridehus og greier. Bare vi med gjeld oppetter øra som har reelle? :-P

Opprinnelig postet av Formosissima

neida les!!
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  01:24:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde jeg fått en million, hadde jeg kjøpt meg leilighet. Helst en som førte til minst mulig lån, da jeg ikke akkurat er rik (utenom denne virtuelle millionen).

Hadde jeg fått 20mill, hadde jeg nok gjort det samme; kjøpt meg leilighet (kanskje en litt større en i dette tilfellet). Dessuten hadde jeg kjøpt meg bil (den jeg har nå er ikke egentlig min, deler den med mamma og søster, så får den ikke med meg når jeg flytter ut). Og så hadde jeg spart resten; fin måte å avverge studielån på:) Etter endt utdannelse hadde jeg kjøpt hest for noen av pengene (er ikke så kravstor, så hadde ikke blitt rare dråpen i havet i en sånn sum). Og så hadde jeg tatt med meg et par venner til syden i sommer, og til alpene til neste vinter:) Og kanskje spandert en tur på familien til et eller annet sted:)
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 19/03/2006 :  07:34:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Alle har drømmer om staller og ridehus og greier. Bare vi med gjeld oppetter øra som har reelle? :-P

Opprinnelig postet av Formosissima

Reelle? Pøh! Det kommer anpå hvordan man tenker økonomisk.

Slik jeg ser det kommer jeg meg ikke unna lån uansett hva vi gjør - enten det er for å studere eller for å kjøpre gården kjæresten har odel på. Studielån er den billigste og sikreste formen for lån (kan bla ikke arves), så det beholder jeg uansett - og vi har jo bare rundt 100 000 hver, selv om det nok blir mer.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  09:11:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
1 million: da ville jeg har brukt en del av pengene på bil og førerkort, kanskje en traktor eller moped også, betalt begge hestene mine selv(lånt pæng av mamma og pappa amma...) også hadde det vel vært tomt for penger... Men bil har 1.pri!

20 millioner: da ville jeg gjort det samme som ovenfor men likevel hatt 19 mill til til disposisjon :)
Da ville jeg revet hele låven og bygget opp ny, lageet ridebane ute på jordet, nedbetalt mamma og pappas gjeld og kjøpt dem en etterlengtet bil, kanskje spandert en sydentur på hele familien? Resten hadde jeg nok spart til senere i livet og overført litt til barn og barnebarn for i sikre at de har litt når den tid kommer(håper det blir leeeeenge til!)h

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  11:07:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
skal vi se, 1 million hadde blitt brukt til studier, sal til aromayo og utgifter på hestene mine fremover, samt at jeg hadde også leid stallplass til gina eller spot i tillegg her oppe, nye klær til meg selv og så hadde jeg brukt resten på kommende utgifter, for de har jeg nok av!

Huff, er farlig å drømme slikt!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  11:17:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
jeg ser det er mange som vil sette dem i banken.. ikke lurt.. tenk på skatten man må betale!! alle rikingene bor jo i syden..

jeg hadde betalt gjeld og brukt dem som del til nytt fjøs og sånn.. men man kommer ikke en cm omtrent med 1 mill....

for 20 hadde jeg bygd stall, fjøs, verksted og nytt hus.. bil har jeg!! gamle gode caravellen...

og en super sal og en ny dyr ridehest!! hi hi... så en på finn til 2 mill... drøy pris ja....

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  16:43:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm, skal vi se... Hvis jeg vinner 5mill kroner
- En ordentlig dressurhest med nærmest perfekte gangarter, som har kapasitet til GP.. (så kan vi jo slå Per Waaler.. ;) )
- Betalt ned alle lånene til mamma og pappa
- Kjøpt meg Isabella Garth-salen
- Kjøpt alt utstyret jeg mangler på Mulan
- Sendt penger til div. velmenende foreninger
- Og spart 30 000- 40 000 til førerkort
- Spart 400 000kr til bil og hestehenger

Resten settes i banken

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  17:23:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Med en pott som passer meg bedre hadde jeg nedbetalt gjelda. Så hadde jeg lagt inn fasttrekk på alt av vanlige utgifter som strøm, telefon, kommunale avgifter osv.osv. så jeg ikke trengte tenke på den delen lenger...

Deretter ville det blitt full rehabilitering av huset fra tak (sol ute-snø/is på taket-lekkasje inne) til kjeller. Alt av rør og elektrisk opplegg ville måtte skiftes. Sentralvarme (Oh Jess!) og frostfri innetilværelse ville blitt prioritert.
Så ville jeg renovert stallen og satt opp pene gjerder rundt paddockene.
Hvis jeg ikke rett og slett skar båndene over til barndomshjemmet og kjøpte noe med mere jord til beite og paddockbruk og plass til mer hest.

Deretter ville det blitt oppgradering av førerkort, holken ville sagt takk og amen og gått til den evige hvile, ny (nyere brukt) trekkbil og henger (Ifor Williams) ville kommet på gården.

Altså snakker vi helt basic bruk...

For øvrig ville jeg brukt tiden min på frivillig arbeid og sluttet med "vanlig" jobb.
I tillegg ville jeg fått tid, råd og mulighet til å reise mere.
Da står det endel folk på lista over dem jeg har lyst til å gå kurs hos. Så det måtte blitt en svarv over dammen til Pat Parelli, Mark Rashid og en håndfull andre.
Målet måtte være å kunne leve resten av livet på pengene...

Line, som drømmer så gladelig...

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/03/2006 :  17:30:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå kom jeg på hva jeg skulle brukt 1 million på. Kjøpt ei ubebodd tomt nedenom meg. Rivd de gamle husene der og bygd stall, ridebane, hus til meg selv.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  17:34:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå kom jeg på hva jeg skulle brukt 1 million på. Kjøpt ei ubebodd tomt nedenom meg. Rivd de gamle husene der og bygd stall, ridebane, hus til meg selv.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Kristine.. 1 mill er ikke nok til det.. 5-10 mill så har du så det rekker
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/03/2006 :  18:30:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Kristine.. 1 mill er ikke nok til det.. 5-10 mill så har du så det rekker

Opprinnelig postet av Lopke

Joda, kommer langt med det. Har ikke tenkt på noe store greier med 50 hester. Dessuten har jeg en pappa og en bror som snekkrer så det suser. Gratiss for meg det

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  18:53:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Med 1 mill:

Kjøpt mp3-spiller og ny mobil, noen nye klær, gitt litt til m&p+søsters og puttet resten i banken.

Eller hvem vet, vanskelig å si for sikkert hva jeg hadde gjort.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.