hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Silo/rundball eller høy??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Silo/rundball eller høy??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  12:39:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hva er forskjellen? Leste en gang om at hvisk hesten fikk bestemme fåretrakk den silo/rundball... Hva bruker du, og hva er du mest fornøyd med??
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Redigert av - Andrea & Daytona den 18/03/2006 19:09:50

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  13:34:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Mine hester foretrekker det de ikke spiser til vanlig... Da jeg la inn høy første gangen, ble de helt vill med å bare spise høy. Så foret jeg med både høy og rundball en stund. Til slutt lot de høyet bare stå der i fred.

Så nå forer jeg bare med rundball, som er like tørr som vanlig høy og uten alskens tilsetningsstoffer.

Ellen Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  18:23:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
på stallen vår går hestene på utegang og har fritillgang til rundball på vinteren ;o)
Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 20/03/2006 :  12:48:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min får rundball, fri tilgang når de står ute, og faste fôringstider når de står inne med silo/runball... Hestene jeg har på fôr får vanlig tørt høy. Vet ikke hva de trives best med, men tror hesten min er fornøyd med siloen, og hestene jeg har på fôr med høyet :-)
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  14:10:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Vi har rundballe ute og høy inne.
Min hest har fri tilgang til begge deler, altså rundballe fra 7.30-ca 21.30 og høy om natten.
Fungerer fint.

Etterhvert nå så blir det jo bare høy, men da begynner det vel (får vi håpe, selv om det er mye snø enda) å spire litt her og der etterhvert slik at det blir gress å gnage på itilegg.
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 20/03/2006 :  15:47:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forer med rundball ute og høy inne.Rundballen består av nesten tørrhøy da.
Har sett at hestene foretrekker rundballen.Når rundballen har begynt å gå tom har vi kastet høy ut i tillegg i påvente av ny ball.Da har alltid hestene gravd fram restene av rundballen og spist det opp før de har gått løs på høyet.Sånn sett fint,blir mindre vårrengjøring da

Jeg er fornøyd med ordningen vi har,og ikke minst så er hesten min fornøyd.Hun har kjempefint hold,og vi sparer jo litt penger på det også i forhold om vi bare foret på tørrhøy i bunter.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.