hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp!! Forstoppelse?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hjelp!! Forstoppelse?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Adriane85
» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  01:16:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei når hesten holder halen litt løftet når den går (gjør ikke det til vanlig) mens man rir, hva kan det være ett tegn på? Når han driter virker det som om det skjer saktere å "få det ut" enn vanlig....... jeg har sett han løfte halen akkuratt som om han skulle drite i luftegården men han dreit ikke, tror ikke han feis.. men han driter jo masse i boksen, som vanlig, har han forstoppelse da? hva kan være tegn på forstoppelse? driter de i det hele tatt når de har det? hvordan sjekker man det?

idag når jeg skulle longere han begynte han å hoppe og sprette, hva kan det være?? problemer med magen???

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  02:06:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hvis de har forstoppelse bæsjer de vel ingenting? Han kan være hard i magen?
At de løfter litt på halen av og til, trenger ikke bety noenting..

Hvis du er usikker, så få en dyrlege til å sjekke :)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  09:03:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Bare sørg for at han får i seg nok vann ved å tilby det og se om han drikker. Lunkent vann er ofte mere fristende enn iskaldt nå på denne årstida, og jeg ser her at mine drikker mer når jeg kommer med det til dem enn når de bare har det kalde vannet ute.

Forstoppelse er STOPP, og da hadde han blitt dårlig.

Hopp og sprett er nok våren og sola heller enn noe annet.
Hestene blir også glade av sol og varme etter en kald vinter.

Anbefaler deg noen gode bøker om hest og helse, slik at du kan sette deg inn i både hvordan hestens kropp er bygget opp og litt om de vanligste sykdommene.
Skal en drive med hest kan en like gjerne skaffe seg kunnskap først som sist. Det er veldig kjekt å ha med seg, og hjelper en mye i hverdagen. ;-)

Lykke til!

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  10:14:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hester med forstoppelse har ingen avføring, og får samme symptomer som ved kollikk - de ruller seg, har tydelig vondt og spiser som regel ikke.
Om hesten din har forstoppelse merker du det temmelig kjapt, i løpet av dagen. Da må du ringe veterinær.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 18/03/2006 :  12:57:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du som er elite-rytter bør vel vite dette da Gå til toppen av siden

Dubblis

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  22:26:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge han har avføring i det hele tatt, er det ikke forstoppelse.

Halen skal være lett løftet når man rir/kjører.

Dubba, Tore og Jojo.
:D
Gå til toppen av siden

Adriane85
» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  22:46:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du som er elite-rytter bør vel vite dette da

Opprinnelig postet av tebj0

Jeg har faktisk aldri vært spessielt intressert i hest før nå og egentlig eier jeg ingen hester, det er egentlig foreldrene mine. før red jeg bare fordi foreldrene mine alltid var på stallen. jeg likte å ri men var egentlig ikke spess intr i hester ellers, men elsket å bli undervist å konkurere.

Om du har ett problem med at jeg prøver å lære det jeg aldri har kunnet pga min manglende interesse for alt utenom riding innen hest, så burde du tenke deg litt om. Er det ikke bare bra jeg vil lære?

For en unødvendig kommentar, får man til å føle seg veldig velkommen her. Du hakker på meg overalt synes jeg, jeg kan sikkert mindre enn deg, men det får du bare godta, har sett i flere innlegg at du gir svar til folk som får dem til å føle seg dumme osv, selv har flere sagt det til meg og.

jeg prøver å lære noe, å spar deg for de unøvendige kommentarene
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  23:21:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Du må innrømme, Adriane, at det du skriver, både her og på vipen din er noe usannsynlig.
Feks at du er født i 85 og 18 år, jeg er selv født i 85 i følge fødselsattesten min og kjapp hoderegning tilsier at jeg er 21 år.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  23:41:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.. Ærlig talt, var og leste på sida hennes i gjesteboka at flere hadde vært inne og skrevet innlegg.. Kan man ikke bare heve seg over sånt?
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  23:44:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du må innrømme, Adriane, at det du skriver, både her og på vipen din er noe usannsynlig.
Feks at du er født i 85 og 18 år, jeg er selv født i 85 i følge fødselsattesten min og kjapp hoderegning tilsier at jeg er 21 år.

Opprinnelig postet av lino

Jepp, mener det samme jeg. Men jeg skal ikke være ekkel altså.

Lar folk bare være så gamle de vil og så mye Elite ryttere de vil. Jeg vet selv hvor gammel jeg er, og at jeg bare er hobbyrytter. Er like stolt av meg selv for det.

Om du har mistanke om noe, la en veterinær sjekke det. Videre sier jeg meg enig med flere her - så lenge den har avføring er det nok ikke noe alvorlig.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  00:34:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Forstoppelse er vel helt stop ja, men om du er usikker kan du vel bare ta en telefon til vetrinæren?
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 19/03/2006 :  19:55:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Du som er elite-rytter bør vel vite dette da

Opprinnelig postet av tebj0

Jeg har faktisk aldri vært spessielt intressert i hest før nå og egentlig eier jeg ingen hester, det er egentlig foreldrene mine. før red jeg bare fordi foreldrene mine alltid var på stallen. jeg likte å ri men var egentlig ikke spess intr i hester ellers, men elsket å bli undervist å konkurere.

Om du har ett problem med at jeg prøver å lære det jeg aldri har kunnet pga min manglende interesse for alt utenom riding innen hest, så burde du tenke deg litt om. Er det ikke bare bra jeg vil lære?

For en unødvendig kommentar, får man til å føle seg veldig velkommen her. Du hakker på meg overalt synes jeg, jeg kan sikkert mindre enn deg, men det får du bare godta, har sett i flere innlegg at du gir svar til folk som får dem til å føle seg dumme osv, selv har flere sagt det til meg og.

jeg prøver å lære noe, å spar deg for de unøvendige kommentarene

Opprinnelig postet av Adriane85

Er ikke meningen å få deg til å føle deg uvelkommen, men er nok av fake-viper og syns nok din virket litt rar. Får beklage så mye viss jeg har tatt feil! Men hvorfor skriver du at du er elite-rytter og eiger en andalusier-hingst når du ikke gjør det da? Syns det er kjempe-bra at du vil lære mer om hest, og det var en teit og unødvendig kommentar ja, men håper jo du også forstår det at om hesten din har forstoppelse så ringer du dyrlegen med en gang. Kan veldig fort bli for sent i en sånn sak. Mulig du får mer seriøse svar dersom du har en litt mer seriøs vip kanskje? Har vært nok av jenter/gutter som legger inn tåpelige spørsmål og når man leser på vipene deres så forstår man jo at dette ikke stemmer. Derfor svarte jeg som jeg gjorde!

Jeg svarer det jeg mener, og om du føler at jeg er "etter" deg så har ikke det vært meningen min heller. Har ikke fått med meg at jeg har svart deg før heller. Legger også til det at jeg svarer det jeg mener, og jeg sitter nok ikke med fasiten. Kan ta feil jeg som alle andre. Det er mange her som er mye flinkere enn meg. Kan nok ikke all verdens jeg heller, men jeg liker å debattere og er det noe jeg stusser over så setter jeg spørsmålstegn over det! Ikke for å henge ut noen eller gjøre narr av dem, men muligens for at jeg har hørt/lært noe annet og er uenig med hovedinnlegger. Er poenget i en debatt at alle skal være enige med hverandre da?

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  20:22:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Adriane, har du en andalusier hingst på Mb nivå og er født i 85 eller ikke. Kan du ikke bare be/avkrefte det med en gang?? Jeg er enig i Tebj0, det blir for dumt med masse løgn på vippen og derfor vil du ikke blitt tatt seriøst. Men er det sant det som står eller???? Gå til toppen av siden

Adriane85
» VIP

Skrevet - 19/03/2006 :  20:38:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 18 år og familien eier en andalusier hingst. Jeg har skrevet feil på vipen min da vet dere, dessuten klarer jeg ikke å komme inn på vipen og endre det, jeg får ikke tilsendt en kode som jeg trenger Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 19/03/2006 :  20:58:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er 18 år og familien eier en andalusier hingst. Jeg har skrevet feil på vipen min da vet dere, dessuten klarer jeg ikke å komme inn på vipen og endre det, jeg får ikke tilsendt en kode som jeg trenger

Opprinnelig postet av Adriane85

Så bra at du sier det, så slipper du å bli forvekslet med alle disse fake-vippene. Dumt at vi kom skeivt ut med hverandre, jeg trodde som sagt at vip'en var fake, men tror deg selvsagt når du sier at dette stemmer Håper at "uoverstemmelsene" mellom oss er glemt da, så skal jeg skjerpe meg når det gjelder å forhåndsdømme folk
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  08:43:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Det er noe drit å ikke komme inn på vip`en, hadde samme probem en god stund..
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.