hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bedekke med Jetstile
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Bedekke med Jetstile
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  19:07:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Noen som vet omtrent hvor mye det koster å bedekke med Jetstile? Regner med det koster noen tusenlapper jah..

Er det dumt å førstegangsbedekke ei hoppe med en såpass bra hingst?

Wenche & Amber

Opal

» VIP

Skrevet - 17/03/2006 :  23:31:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ut fra det eieren sier i reportasjen under ser det ikke ut til at han er "ledig" for den type oppdrag riktig enda:

http://www.tipskanalen.no/index.cfm?fuseaction=article.read&article_id=1473

Hvorfor skulle det være dumt å bruke en bra hingst? Ville aldri vurdert noe annet enn en bra hingst
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 17/03/2006 :  23:45:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
se på datoen;)

Han skal stå i avlen ja..

Flott hingst til din hoppe:)

Tror han kostet 26000++
Husker ikke helt, men det kan jeg finne ut av
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 17/03/2006 :  23:48:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og utgiftene det året du bedekker,
Vil være 2500ca (dyrlege)
ca85 kr dagen hos hingstestsjonen.
ca 2000 til innmelding. og føllavgiften når føllet er født ca 26000+

Ikke billig å drive med trav nei
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  01:02:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
føllavgift??? hva er dette? Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  02:41:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Han skal stå i avlen ja. Veterinæren min som tipset meg om å få hesten min bedekkt med han

Men jeg ser at her er det visst bare å sette igang å spare;)

Grunnen til at jeg lurte på om det var dumt å bedekke med en såpass "dyr" hingst første gangen, er at det kan jo være hun har vanskelig for å ta seg, og da kan det jo fort bli en dyr affære? Rett meg om jeg tar feil, jeg har ikke så mye peiling på dette her

Hvor lenge må hun evt. stå på hingstestasjon? Dersom føllet skulle være dødfødt, må denne føllavgiften betales likevel?

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  09:28:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det er ofte en liten pris for å bedekke på nytt,om amber ikke blir drektig..for at folk skal slippe a betale store summer for ting som ikke sjer,hehe...
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  10:36:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Føllavgiften betales vel bare ved levende føll, tror jeg. (som oftest så sier man vel "10 dager gammelt, LEVENDE føll..)

Trur eg...

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/03/2006 :  11:23:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det koster like mye å bedekke med en dyr el billig hingst - det er bare føllavgiften som er dyrere/forskjellig. Og det er jo når føllet er levende ca 10 dg.

Det kan fort bli 6000-10000+ når du bedekker. Og det er ikke sikkert hun blir drktig.

Det vi gjør som gjør det litt billigere: hent hoppa når hun er ferdig insumert. og dra tilbake når hun skal sjekkes - insumeres om igjen osv.

Skal ikke være noe vanskelig for ei hoppe å bli drektig 1 gang.
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  15:51:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Men ei hoppe som har gått bra f.eks. kan være tung å få drektig på frossen. Og med den nye typen inseminering er det små marginer..

Ene hoppa vår måtte vi tvinge vetrinæren og hingsteholder til å legge i, og hu tok seg, mens på den andre hoppa gjorde de som de ville, og hu er tom, og det var bare problemer med a etterpå..

Det er heller ikke alle hopper som får det til med frossen sæd, så andre gangen med vår, etter at de hadde prøvd med frossen og hu bar frem to døde tvillinger, etter en annen hingst på fersk, så slapp vi til hingsten på den naturlige måten.. Med kjempesuksess..

Jetstile koster forresten 300 euro ved bestilling og 2500 euro ved levende føll(+ moms)

En normal hingst ligger på priser fra 15000 til 110000,- (Varenne/Supergill)

Soir Des Tibur (avkom som lindy tibur, handboy,) og Prakastian har jo gjort det bra i avlen og koster begge under 10000,-

PS. Kaldblodshingstene koster samtlige under 10000,- i annonsene som står i TGN's årsrevy..)

Mener at man ikke trenger å loppe seg fullstendig for en god hingst, det finnes flere gode "billighingster" som avler veldig bra..

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/03/2006 :  18:13:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville jo ha brukt noe bedre hingst da hun har såpass GOD hoppe. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 20/03/2006 :  22:22:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
lurt å bruke god hingst, om en har råd til føllavgifta. Lettere å få solgt.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.