hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mosart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Mosart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

maane

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  05:07:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Surfet litt rundt på hjemmesiden til Gladur og fant bilder av en svart hest med stjerne. Ligger under "Sommer i Farsund". Er dette Mosart? Lurer, siden jeg har sett at denne Tore har konkurrert med Mosart tidligere. Uansett var det utrolig fine bilder!
Redigert av - maane den 17/03/2006 13:59:46

Fengur

Skrevet - 17/03/2006 :  09:30:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er Mosart som Tore rir på der ja! Utrolig flott hingst til å være over 20!!! Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  13:57:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hurra! Fine hingsten. :)

Noen flere som har avkom etter Mosart? Det er vel en del av de som er litt småsære, late og gangtrege, men som kan bli veldig bra når de vokser seg til. Selv ville jeg ikke brukt han igjen på en hoppe, men Dimma er en hest som jeg passer utrolig godt sammen med. Myke og store bevegelser, balansert i grunngangartene og fatter gjerne galopp fra holdt. Tølten har tatt laang tid å finne, så det er mye å jobbe med, men når den blir mer stabil tror jeg den kan bli bra.

Hadde vært artig å høre om flere som hadde Mosartavkom. De fleste norskfødte er vel født i 1997 (som min), eller senere. Så om det er flere enn min som er litt trege i utviklingen tar det kanskje litt tid før vi ser de på konkurransebanen?

Hva synes folk generelt om Mosart?

Redigert av - maane den 17/03/2006 16:07:02 Gå til toppen av siden

Fengur

Skrevet - 17/03/2006 :  15:47:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei damen heter Nina Arnesen og rir på Greifi fra Bjørsund, det er Tore Knapskog som rir på Mosart! Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  16:04:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, jeg ble usikker der ... Så ingen stjerne på Mosart, så jeg ble litt lurt. Uansett veldig flotte hester begge to! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  16:24:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde en rød liten Mosartdame en stund her.
Født i...98.
Søt som bare det.MEGET bestemt.Stooor selvtillit. 4-gjenger med helt greie beveglser,men hadde nok trengt å låne seg litt vilje.
Om ting ble litt slitsomme,kjedelige eller vanskelige så stoppet hun bom opp.
Ikke et gjerde laget som kunne holde henne inne.Smartere enn de fleste hester jeg har møtt.

Riktig vakker,men ordentlig "ponnitryne",nydelig hals og bra med man/lugg.

Nå er hun leid ut på for til en Islandshestrideskole et sted visst.Siste jeg hørte var at hun fungerte godt.
Ellers jobber hun om sommeren som turisthest på fjellet.Når hun ikke kryper ut av beiter da...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  22:51:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, dette høres riktig kjent ut, Kurre. Min har også i yngre dager vært flink til å komme seg ut av det meste av gjerder. Ikke så ille nå lenger, heldigvis. Hun er også ei hoppe med masse selvtillit og meninger, og som det gjelder å være litt "lur" for å få henne til å jobbe. Kunne også tidligere stoppe helt opp når det ble krevet litt mer enn hva hun syntes var rimelig. Men hun har vokst den verste trassen av seg. Alt i alt en veldig morsom hest. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  23:21:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uheldigvis var lille Tritla langt mer morsom som "person" enn å ri...Det manglet litt "fart og spenning" for min smak.

Men himmel for en festlig lita skrue.Alle de ideene? Satte på henne "antenne" og riktig solid m strøm for at hun ikke skulle gå gjennom/krype gjennom gjerdene...intet problem. Vi legger et følehorn inntil,strøm? Da hopper vi!

Eller da noen relativt unge ryttere skulle få prøve henne på ridebanen der hun bor...den var jo SÅ fin på fjellturen i halen på 20 andre...og sååå søt og snill?
Den lille damen sto dønn stille,uansett hva ungene gjorde,da de ga opp og gikk av jogget hun fornøyd bort til porten...

Har ledd mye av den der...

Lite bilde: Tritle fra Geilo.
http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/DSCN0771.jpg

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  00:13:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun virker jo riktig sjarmerende. Søt var den absolutt. Og smart, ja. Vil man ikke jobbe er det jo mye bedre å la være. Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  01:36:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Mosartbarn ja... Kjenner to... Ei hoppe på 9 år u ei Blakkurhoppe... Og ei hoppe på 6 år u ei gammal Rodihoppe..
Den u Blakkurhoppa ville ikke tølte... Det ble mer hopp, 3-gjenger ja.. Synd, for den var virkelig vakker! Sort med stjerne og langt faks og lugg! Masse utstråling.. Og ok med framdrift.
Den u Rodihoppa er lita og kraftig, med 5-gangarter. Løfter ikke verst, jeg har bare sittet på, men folk som har sett på sier hun løfter brukbart. Siden hun er lite ridd er det litt vanskelig å si noe om vilja hennes enda, men synes ikke hun virker som noen lat hest:-)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.