hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprangrytter anmeldt for dyremisshandling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Sprangrytter anmeldt for dyremisshandling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lopke

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  23:14:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://heste-nettet.dk/nyheder/1529/

Sverige: Springrytter anmeldt for mishandling

Den irsk fødte springrytter, John Hickey, som bor og arbejder i Sverige, risikerer nu en straffesag for overtrædelse af dyreværnsloven. Det er kredsdyrlægen fra Västmanland, der har anmeldt rytteren til den svenske dyrebeskyttelsesmyndighed, efter at Hickey i oktober i fjor sporede en hest til blods ved et stævne i Strömsholm. Episoden betød i første omgang, at Hickey fik to måneders karantæne af det svenske rideforbund. Men det er altså ikke nok, ifølge kredsdyrlægen.

Wulfi

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  07:28:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Godt at det blir slått ned på slike ting. Hester som blir sporet til blods er fryktelig å se på...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  14:31:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Godt at det blir slått ned på slike ting. Hester som blir sporet til blods er fryktelig å se på...

Opprinnelig postet av Wulfi

At man står og ser på slike ting er like fryktelig som å utføre handlingen.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  16:22:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Godt at det blir gjort noe med det.

Sporet til blods: Fysj grusomt, gjorde ingen noe? :O

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  16:32:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Var det ingen som reagerte med en gang..? han burde uansett få mer straff enn bare noen måneders karantene..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  18:33:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ullsokken

100% enig.
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  19:11:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ullsokken

Når man selv bare er 9-10 år, og det er stallsjefen i som gjør det, da våger man kanskje ikke gjøre så mye annet enn å snu seg vekk å skjule tårene sine. Nå er jeg 34, og jeg husker fortsatt det synet...

Hadde jeg sett noe sånt NÅ, så hadde jeg selvsagt reagert.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  20:19:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sånne ting er helt forferdelig,å er alt for mange som driter i det.jeg går på hestelinja,å i jor var det ei som sto å piska unghesten sin,gang på gang på gang.fordi den var redd.å når jeg så dette,gikk jeg å tok fra henne pisken,å ble omtrent mobbet ut av skolen på grunn av dette.ble nesten banka opp av venninna hennes.fordi hun var mere populær enn meg..tror hesten ble glad i hvert fall
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  23:21:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Oi.. det er broren til gamle treneren min.. Huff! Det er ikke bra..
Men må si at han er ikke den første og den finnes mange på lokale stevner også..
Jeg synes at stewardene burde slå mye hardere ned på slikt

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  10:10:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm, ja, det er mye stygg behandling av hester som er ute å går... De kunne nok slått litt hardere ned på srangrytteren
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  11:15:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
bra jeg ikke var til stede!
jeg hadde gjordt noe

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  10:38:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Godt det blir gjort noe med saken.. kanskje folk snart kan begynne å gjøre noe i slike tilfeller i Norge også..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.