hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Norgesfôr, typer og pris!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Norgesfôr, typer og pris!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 15/03/2006 :  20:55:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Hei!
Noen som vet hvor mye norgesforet koster? hvordan kg sekker sleger de?
Er fortypen dems; Hest standar et komplett fôr? Hvor man bare trenger høy og evt. vitamin tilskudd?

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3

lucky june

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  21:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
norgesfor koster omtrent det samme som champion. husker ikke nøyaktig, men det er i overkant av 200kr. selges i 40kg sekk.
hest standar er komplett, tilsvarer champion komplett.
se norgesfor sin side for mer info

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  21:38:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg förer på Norgefôr sport. Hos Olaf Gjesti i Oslo betaler jeg 215kr per sekk på 40 kg.

Norgesfôr har to typer kraftfôr for hest, hvor sport ikke inneholder havre. Den andre inneholder havre..

Jeg har ikke helt innholdfortegnelsen på Norgesfôr sport i hodet nå, men det inneholder 63% bygg, og diverse andre energirike kornsorter og bindingsmiddel.

Vanlivis kan du fôre på bare dette, og høy. Jeg gir likevel vitaminer og salt ved siden av, i tillegg til at jeg også fôrer med ren byggpellets og havre.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  22:10:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Se websida til Norgesfor der står det om sortimentet. Pris avhenger vel hvor i landet du kjøper foret regner jeg med.

edit: *glemte å trykke send og er veldig seint ute :P* men men. :D

Redigert av - Eva V den 15/03/2006 22:10:52 Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 16/03/2006 :  22:42:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Takk for svar
Er dette foret bedre enn fk sitt?
Og noen som vet prisen på Muslien til hestesport?

Bente

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  08:35:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Muslien til NF kostet da jeg kjøpte i høst 250 kr for 25 kg. En god del dyrere enn de andre typene mao.

Til samenligning koster de andre typene her hos oss (Hedmark):
Sport: 182 kr
Oppdrett: 188 kr
Standard: 168 kr
Alle disse er i 40 kg sekk.
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  16:51:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
er norgesforet litt mer komprimert enn championforet? jeg lurer også på om det er noe bedre enn champion.. Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:18:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herregud.. Var på Norges for sin hjemmeside.
Joda.. Her anbefaler de dette for en hest på 500kg i hard trening, gjelder stort sett alle typene de har..:
6 kg høy
1,5 kg musli/sport etc
4 kg havre..

Dette er jo bare SINNSYKT mye kraftfor kontra grovfor.
Elendig ass. LIKE MYE GROVFOR SOM KRAFTFOR!!

Måtte bare..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:36:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Ja, jeg forstår heller ikke det der. De stedene jeg har sett norske "fôreksperter" sette opp fôrplaner, setter de 6-7 kg høy på fullvoksen hest i full trening. Til og med får noen seg til å si "fri tilgang på stråfôr, altså ca 7 kg". Vi fôrer fri tilgang stråfôr, og samtlige hester spiser langt mer enn 7 kg i døgnet. Syns 7kg er lite for en hest på 500kg i hard trening.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:42:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hard trening er virkelig hard trening også da. Da snakker vi løpshest i høysesongen.

Jeg fôrte med Norgesfôr standard en stund, og var ikke helt fornøyd. Lolita ble mer avbalansert da jeg gikk over til Champion Energi. Ser for meg det var havren som gjorde henne anspent i NF Standard. Men om NF er dårligere av den grunn? Næh, jeg tror det er ganske likt.

Regnet ut prisen per kg på NF da jeg hadde det, da jeg trodde det var billigere enn Champion. Men det var bare 2 øre billigere gitt...

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:43:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, veit.. Mine (fullblodser) spiser opptil 15 kg ved fri tilgang, om ikke mer, og de får opptil 2kg kraftfor per dag hver.. Ikke 6kg som det er anmbefalt.. Og de går i ganske hard trening (feltritt)
Men de skriver sånt mest for å selge mye mer.. Dumme naive hesteeiere tror på dem og dytter i hestene sine alt dette. Ikke merkelig at det blir mye magesår, forstyrrelser i oppførsel, stallunoter og gale hester..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!!
Redigert av - Liten_Lista den 08/08/2006 17:47:24 Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:45:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hard trening er virkelig hard trening også da. Da snakker vi løpshest i høysesongen.
Opprinnelig postet av ToneKristinogLolita

Men hallo da.. En hest i hardtreing på 6kg grovfor om dagen. *NAtta* Det er jo latterlig. (mener ikke dette til deg da)

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  18:27:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, jeg er enig med deg i at det er for lite grovfôr. Men kraftfôrmengden er også liten etter manges mål. Trodde du reagerte på at det var mye kraftfôr, og ikke at grovfôrmengden var liten også. Tenke før jeg tenker er kanskje en god ide...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  18:51:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en periode bittesmå firkantballer med ensilert fôr til Fanten. En balle skulle altså vare i 3 dager, med tanke på vekten og mosjonsnivået til hesten min. Jeg fôrer med fri tilgang, og vips, den forsvant på 1 dag + litt til dagen etter! Og slik holdt det seg, så det var ikke sånn at han bare spiste mye de første dagen fordi det var bedre enn høy. Da sier selger: Men det er altfor mye, hestene skal ikke ha så mye per dag.
Men altså, da kan man jo ikke bruke det som eneste stråfôr! Hestene skal jo ikke stå mer enn halve døgnet uten noe å tygge på.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  21:01:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja, jeg er enig med deg i at det er for lite grovfôr. Men kraftfôrmengden er også liten etter manges mål.
Opprinnelig postet av ToneKristinogLolita

Heheh.. Folk som synes 6kg kraftfor om dagen er lite, da vil jeg gjerne se hvordan hestens mage ser ut innvendig.. *Magesår*, og hvor mye grovfor hesten klarer å trykke i seg etter å ha blitt mett på 6 kg. 6 kg er ofte ikke 6l, 1 l havre er ca 1/2 kg!. Så hvis man regner etter det vil en hest som får 6kg havre få 12l havre. Og mange hester får jo 2 måltider med kraftfor om dagen dvs. at den får ca 6 l per måltid. Hestens mage er på 10 l. 6l kraftfor + spytt blir hvarfall 8l mat, og da er det 2 l igjen til grovfor, for hesten spiser såklart kraftforet først, det er best.
pH i hestens mage blir sur, og det blir magesår..

Dette ble en hel avhandling.. mEN BLIR LITT ENGASJERT...

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  00:20:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi! Min feil, helt og holdent. Jeg leste liter, ikke kg. Da er jeg enig med deg. 4 LITER havre hver dag er jo ikke så mye, men når vi snakker KG så blir det noe helt annet.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.