hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan noen hjelpe?:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Kan noen hjelpe?:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kaliineh
» VIP

Skrevet - 15/03/2006 :  12:35:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heij
Jeg lurte på noen ting når det kommer til hest, og når man har hest selv. altså, jeg pendler annen hver helg til min pappa, sombor langt unna der jeg bor. kan jeg la ei venninne fore hesten, eller må den trenes den helga? enn om man drar på en 2-ukers ferie, hva skal man gjøre da?
må man ri hesten hvær dag? hvor mye koster det i gjennomsnitt hos vetrinærenog hovslagern? hvor mye koster utstyr i gjennomsnitt? ikke sånn proff utstyr, men alround.
håpe noen kan svare
Koz

lino

» VIP

Skrevet - 15/03/2006 :  13:06:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Noen hester blir litt fjerne om de ikke får mosjon hver dag, men så lenge de får stå mye ute og får nok mat og samvær med andre hester, tåler de fleste hester å ha fri annenhver helg.
Drar du på ferie, overlever nok hesten å stå utrent da også, men det vil bli ekstraarbeid når du kommer hjem fordi hesten taper seg raskt og må trenes opp igjen. Men mange hester tilbringer noen uker på sommerbeite hver sommer uten trening, og det går nok greit.
Det viktigste er nok at hun som forer mens du er borte har kunnskaper om foring slik at det blir riktig, kan se om hesten er frisk, håndtere hesten om den må flyttes osv.

Veterinær og hovslager varierer veldig, det virker som det koster rundt 500 til 2000 å sko en hest, alt etter hvor du bor og hvilken holvslager du bruker.
Veterinærutgiftene vil jo komme anpå om hesten er mye syk eller frisk, skader osv. Det alle hester må ha er vaksine 1 gang i året og 4 eller 6 ormekurer i året. Samtidig er det lurt å ta en sjekk av hestens helse en til to ganger i året, samt å sjekke tenner og raspe dem om nødnvendig.

Utstyr varierer jo selvsagt også, alt etter hva du bruker hesten din til, hva slags hest du har og hvor mye utstyr du trenger og hvilke merker du velger.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.