hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Organdonor
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Organdonor
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tebj0

Skrevet - 15/03/2006 :  12:03:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan ser dere på organdonasjon? Jeg syns dette er kjempe-viktig. Det er 3ganger så stor sjangse for at man kommer til å trenge et organ, en å måtte gi bort et.

For å bli organdonor så kan man registrere seg her:

http://home.online.no/~ar-iv/

Eller få gratis donorkort, uten bilde, på dei fleste apotek

lino

» VIP

Skrevet - 15/03/2006 :  12:35:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det som er dumt med organdonorering i Norge er at selv om man er registrert på den siden, er det ikke bindende. Det vil si at den dagen du dør må fremdeles dine pårørende samtykke til donasjonen. Det eksisterer ikke noe offesielt donor-register i Norge.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  12:45:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
jeg er veldig for og donere organer.. hvis jeg dør men alikvel kan redde noen så mener jeg at det er viktigere enn og ligge og ruge på dem.. he he.. dumt sagt.. jeg har sånn kort i lommeboka...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  12:49:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er dette seriøst?

Noe får meg til å ta denne siden svært useriøst.. De har siden på en home.online brukeradresse, designet ser ut som "min første hjemmeside", man skal printe ut innmeldingsskjema (greit nok når man skal skrive under, men burde ikke skjemaet vært litt mer printervennlig? Kanskje en PDF-fil?).

Ser at det er noe i Brønnøysund som heter Donorforeningen. Der er daglig leder opplyst med samme navn som på denne siden, men adressen på siden stemmer ikke overens med adressen registrert i Brønnøysund.

Et laminert kort i fargerik utførelse er en god deal om man får solgt dem for 150kr per stk.. Iallfall for dem som selger. Det er tanken som slår meg. Hvilket formål går egentlig disse pengene til? Vil en gul post-it lapp hvor jeg bekrefter at jeg kan være donor ha samme effekt, om jeg legger den i lommeboka?

Og Donorforeningen har eksistert i nesten 10 år før de faktisk registrerte seg i Brønnøysund.. Burde de ikke gjort det før?

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 15/03/2006 12:53:39 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 15/03/2006 :  13:17:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tar de i alle fall ikke seriøst, spoff. Som sagt finnes det ikke et offesielt register i Norge, og det å melde seg inn her har ingen hensikt.
Skal man være donor må man fortelle sine pårørende om ønsket, for det er disse som sitter med avgjørelsen den dagen den skal taes uansett.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  13:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skulle gjerne vært donor.
Utrolig viktig!! Uheldigvis er jeg komplett ubrukelig.Kan ikke gi blod engang...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  13:38:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kunne sikkert donert litt av hvert jeg også, men jeg tror jeg stiller i samme klasse som Kurre: Komplett ubrukelig (jeg får heller ikke gi blod).

Ser de er ute etter beinmarg på Riksen, men uah, det tror jeg gjør vondt.
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  13:39:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Jeg vil i allefall ha mine organer for meg selv!!!

Ego?! Jepp, kanskje det.. Men jeg vil ikke bli kutta i hvis jeg kan slippe..

Redigert av - Madam Fame den 15/03/2006 13:43:21 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  13:48:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har donorkort i lommeboka, og sagt fra til mamma og pappa at mine organer kan brukes hvis det engang skulle skje meg noe. Ser ingen vits i å bli begravd med alle organer, hvis de kan brukes til å redde noen andre (har jo ikke bruk for dem i grava).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  13:50:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil i allefall ha mine organer for meg selv!!!

Ego?! Jepp, kanskje det.. Men jeg vil ikke bli kutta i hvis jeg kan slippe..

Opprinnelig postet av Madam Fame

Det, frøken, merker du nok ikke så mye av likevel. Man blir ikke organdonor uten å være dau (stort sett).
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  13:59:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hørte nylig de trengte blodtype 0 i blodbankene siden de var tomme. Jeg har blodtype 0. Noen som vet om alm lege kan tømme blod eller må du på blodbank ??og ligger dette bare i de største byene?? for da har jeg sånn sett ikke mulighet til å gi heller.

Organene mine kan de ta om de vil. Jeg trenger dem ikke når jeg får englevinger..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  14:02:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du kan lese mer om å gi blod her.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  14:10:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Kommer til å bli så knust og krøsja, at de ikke blir brukende alikevel..

(deppe,deppe, frustrert i dag bare)

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  14:49:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kan ikke gi blod hvertfall pga allergi. Men er det det samme med donor? *vet ikke*
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  21:57:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er helt bestemt på at om jeg duger til det, så skal jeg bli sånn der donor om jeg stryker med. Hverken jeg eller noen i familien "trenger" organene mine om jeg skulle komme til å dø. Jeg skal ihvertfall bli blodgiver (om jeg duger til det også da, må jo sjekke først..), synes det også er veldig viktig.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  22:33:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Lopke: De har i allefall blodbank i Haugesund...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.