hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ikke sikker på om salen passer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ikke sikker på om salen passer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  20:39:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke akkurat salexpert, så jeg vet ikke helt hvordan jeg ser om salen passer eller ikke. En på stallen sa at den så bra ut, men jeg måtte finne ut om den sank ned eller noe sånt når jeg satte meg på. Problemet der er bare at hesten kan ikke stå stille, så jeg får aldri lagt merke til om det er noe galt. Er det andre måter å se på
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

tebj0

Skrevet - 14/03/2006 :  20:43:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror jeg ville tatt kontakt med en saltilpasser/salmaker. Det er ikke så lett å avgjøre om salen passer eller ikke selv. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  20:49:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er heller ikke noe flink til dette, men det skal visstnok gå 3 fingre mellom manken og forvisselsen. Videre skal ikke salen verken ligge for langt bak eller fram (sier seg selv egentlig!). For å se at den ikke ligger for langt frem, så tar du utganspunkt i skulderen. Videre skal den heller ikke "stramme" noen steder, så om du legger flaten av hånden feks under salen, skal den ikke klemme. Det er også viktig at undersiden av salen stemmer overens med ryggsøylen til hesten (som at en "rund" type sal, ikke ligger godt på "rett" rygget hest).

Dette var dårlig forklart, så alt i alt anbefaler jeg deg å få en som virkelig kan saltilpassning å komme å hjelpe deg!

Hege Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  21:02:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Ok :) Hvor mye koster det? :P
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  21:28:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri betalt noe! Har brukt mine trenere (som har tilpasset saler på flere titalls hester, holdt på med hester i 20 år, vært på saltilpassningskurs osv osv), og har også brukt salansvarlig ved butikken jeg har kjøpt sal hos i tilegg.
Har hatt problem med sal en gang, og det var delvis min egen feil og uvitenhet. Jeg visste jo at det var viktig at salen passet, men hesten fikk plutselig masse muskler og salen ble fort trang! Og jeg fikk ingen til å sjekke dette før det ble for sent... Dette gjentar seg aldri igjen:) Er kjempe viktig at salen passer godt!

Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.