hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hester , priser og dyrleger
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Hester , priser og dyrleger
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TORHILD

» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  22:56:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er egentlig ikke et spørsmål eller noe, vil bare fortelle at det er ikke alltid man skal dømme hest etter pris. En venninne av meg på stallen har hest til ca 100.000,- Ung hest, god stamme, hopper sinnsykt høyt på treninger (130 bane er null problem) men når det kommer til stevner får hesten angst-problemer og stopper. Har fått henne igjennom noen 110 klasser, og har andre dager der hun nekter å hoppe noe som helst. Så de har måttet starte lavere og lavere bare for å bygge opp hestens selvtillit. Sist stevne startet de 60 cm, men også der stoppet hun. Virker liksom som om hun er redd for å være alene på banen. Rare greier. Derimot er det en annen venninne som fikk kjøpe en hest billig da dyrlegen mente den var gåen i bena, hadde spatt osv. Nye prøver ble tatt av en annen dyrlege, og hesten ble friskmeldt. Starter nå 120 og skal være med i norgesserien.

Så det jeg her vil si er at det er ikke alltid ting er som det ser ut. Dyrleger kan ta feil de også, de er bare mennesker (vet om en dyrlege her som bøyer nesten alle hestene halte. Veldig synd for kjøpere som da ønsker den heste, men ikke tør satse, og for eieren som ikke får solgt pga dårlig rykte som ikke stemmer). Og hester er fremdeles dyr, og hva som foregår oppe i hodene deres er ikke alltid like lett å forstå seg på.

Måtte bare få ut noen tanker

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  09:38:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Huff, stakkars veninnen din som sliter såpass med hesten sin da... En rekner vel med og få seg en god hest til såpass høy pris..

Men det var virkelig en tankevekker det du skrev om veterinæren som bøyde hesten halt.. Jeg har lært at "det er så enkelt at det gjør du bare selv". Men så feil kan en ta..

Håper virkelig at veninnen din greier og bygge opp hesten psyke når den er alene på banen, og at det går greit for dem fremover

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  11:43:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Usj, ja.. Det viser vel at man aldri har noen garanti. var godt skrevet av deg, for det er noe vi alle bør ha i hodet.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 22/03/2006 :  08:33:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Det med dyrleger og bøyeprøver, det har jeg angst for!

Har nemlig en veldig følsom liten hest som for et år siden ble bøyd opp til 2,5 grader i begge framben og 0 i begge framben i løpet av samme uke av 2 forskjellige dyrleger.
Nå driver jeg og selger han, og er livredd for at veterinæren skal bøye han opp halt, ettersom det er kjøper som velger veterinær.
Har funnet kjempeflinke mennesker til han som vil ha han om han går igjennom vet sjekken.
Er nå super nervøs for den sjekken...

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/03/2006 :  11:22:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Krysser fingrene for dere =)
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 29/03/2006 :  09:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han gikk igjennom, kjempeflink dyrlege!
Nå er hesten min solgt, 99% sikkert da....er på prøve.

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  00:26:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
jeg har nettopp hatt en slik opplevelse. hadde vet på hesten før han dro,vetn sa til meg at han var en halv-1 grad halt i tåleddene,og trengte ikke noen form for behandling. men papiret kjøperen fikk sto der at esten var 2-3 grader halt og BØR behandles. . de bøyde han opp med egen vet, som fant sterk 3. Hun hadde da anbefalt røngten og sprøyting,noe som er mot mine prinsipper! Dette er en hest som mer eller mindre ikke er brukt,og gikk gjennom bøyeprøve uten utslag for under 2 år siden.. så nå satser jeg på en antibiotika kur,og evnt få hesten hjem igjen.. Så pass på at vetn er ærlig mot dere! Ingenting av dette hadde skjedd om min vet hadde fortalt sannheten,slik at jeg kunne behandlet han før han dro!
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 24/04/2006 :  23:52:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oida! No good! Finns mange uærlige veterinæra rundt omkring.. Selv foretrekk æ Dyrlegan i Harstad :-) Værdens beste! Kjempe trivelige folk som verkeli har erfaring med hest.. Rhafina sto der i en mnd da ho va skada.. Ho hadd det utruli bra, fikk masse stell :-)
Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  17:22:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også dårlig erfaring med bøyeprøver til hest. Fikk hesten min bøyd opp da jeg skulle selge henne, den ene sa at hun var grad 2 i venstre bakbein, den andre sa at hun grad 2 i høyre bakbein. Så du skal ikke stole blindt på bøyeprøver, ivertfall ikke vis du ikke kjenner dyrlegen!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.13 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.