hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - betaler du for å få hest på for en vinter?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 betaler du for å få hest på for en vinter?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:37:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
venninden min betaler 1000 kr for å ha en hest på for en vinter + at hun må betale: for, en del utstyr har hun kjøpt, skoing, stallplass,- å alt det der. det drar på litt. (på den stallen, brukes ikke hestene om vinteren.. det er på landet, derfor ikke så mange besøkende) synes det er dyrt. er det dyrt? jeg låner hest gratis=P det er jo andre plasser du nesten blir betalt for å passe hest..
Never give up on the things that make you smile!
Redigert av - KarenG den 13/04/2006 20:43:22

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:50:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Betaler hun den summen hver måned, eller er det for i hele vinter?

Og det er jo ingen som sier at hun må ha den hesten på fôr om vintern, så så lenge hun selv synes det er greit, så er det vel en grei pris.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  09:59:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Regner med du tenker på sånn å ha hest på for vinter, ut av slike hester som kanskje går som fjellhester, utleiehester, rideleirhester om sommeren.

Da jeg var liten jobbet jeg på en hesteutleie som satt ut hestene på helfor utenom skolens sommerferie. De tok en obligatorisk sum for leie av sal og hodelag, men hesten fikk de ellers låne gratis. Dvs, de måtte jo betale det det kostet å ha hesten. Dvs. utstyr utover dette (typisk forbruks- eller "luksus" utstyr), skoing, oppstalling osv.

Jeg synes faktisk det er rimelig å betale en liten sum for leie av utstyr. Iallfall ikke helt urimelig.. I dette tilfelle var det slik at noen ønsket å ikke leie utstyr fordi det kostet litt. Da fikk de anledning til å sende med det utstyret som var i best mulig stand til de som faktisk kom til å bruke utstyret, og heller restaurere det som folk ikke trengte å ha med. På den måten ungikk de også å sende med utstyr som hos noen bare ville ligge på høyloftet og muggne, fordi de som ikke trengte utstyr tok det med fordi det kostet dem jo ingenting..

Jeg har hest på helfor nå. Ingen fjellponni eller en sånn type hest. Jeg betaler ikke eiern noe for dette, men holder også alt utstyret (også sal og hodelag) selv. Selvfølgelig betaler jeg det som måtte være av skoing, oppstalling, ekstra for, spesielle tilpasninger i forbindelse med oppstalling, instruksjon, stevner, ekstra utstyr vi måtte trenge selv. Jeg kunne fått med noe utstyr, men siden jeg har alt fra før har jeg valgt å bruke egne ting. Både fordi jeg synes det er morsomt å være egen utstyrssjef, og fordi jeg da ikke har noe ansvar for at dette ikke går i stykker etc (ok, nå er noe utstyr av en sånn art at det er forbruksvarer, og slike ting hadde vært greit om også ble "brukt opp").

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  13:53:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Jeg syntes dette hørtes ok ut. Har selv hester, og har en forrytter. De jeg har hatt før har betalt 500 kr mnd for halvfor. Dette for å dekke noen av mine utgifter på hestene. Jeg ser på det som en selvfølge at folk skal betale når de rir hesten din. Da man sitter med store utgifter på en hest. Ved å ha en hest på helfor, må man jo dekke de utgifter som kommer med å ha en hest. Fordelen ved å ha hest på for er jo at man slipper den store engangs-summen ved kjøp.
Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  16:09:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Summen var for hele vineteren. Det vet jeg for jeg har hest sammen med vennina(vi har to hester) Prisen inneholder forsikring og sånt. Vi har hestene i 9 mnd. er egentlig fornøyd med det. Det finnes jo noen som har skyhøye priser pr.mnd! Og det med god stammtavle..
er den egentlig så god da Karen?
Hestene vi har er fra island, har får alle hestene derifra.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  16:16:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Deuten så betaler hun ikke for stallplass, Hun får ha hrannar her gratis mot at jeg får ha ferill oppme dem gratis. Og det me at hestene ikke blir ridd om vinteren.. vel han har 50-60 hesta. Ingen greie og ri alle dem me berre 3-4 stykker! Han leie dem ut om vineteren og bruke dem te næring om sommeren. Og det med ikke så mange besøkende.. Han hadd fullt han i fjordsommer, så det va itj nå plass og få(te og ri az) vel, itjnå besøkende nei.. Og skoing, e det non som betale det egentlig? Du må jo betale det sjøl uansett da.
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  16:40:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Denne jenta, heter hun Mari?
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  20:11:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Yepp!

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  20:12:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Yepp! HUn gjør det, ja, Ina. Tremenningen din?

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  02:42:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bokmål...please...
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  11:40:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Marit Petra: Jepp, der har du det ;) Tror jeg må overtale Pappa til å besøke dem når vi skal oppover neste gang, lenge siden jeg har møtt Mari og resten av familien hennes ;)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  10:14:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høh? Hvor da Karen? Hvem sitt innlegg?

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  12:57:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
skjønte veldig lite av tråden her i hele tatt jeg... men reagerte litt på en ting. hva er forskjellen på å ha en hest med god stamtavle på for i forhold til en uten?? høres ut som en hest med "dårlig" stamtavle er null verdt som ridehest.
merkelig tråd dette her...
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  14:45:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
En hest uten stamtavle kan være en like god hest som en med knallbra stamtavle. En stamtavle har etter min mening ikke noe å si for en ridehest. En avlshest derimot, må ha god stamtavle.

Vær så snille og skriv på bokmål eller nynorsk slik at man kan skjønne litt her.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  14:47:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

da mener jeg: hvorfor ikke låne hest gratis med alle gangartene? -utstyr som passer.

enig?

Opprinnelig postet av karentuppah

Ja, enig. Men kan hun få tak i en sånn en da? Det er rytterens valg om hun vil ha hesten eller ikke. Man er ikke nødt til å ha hest på fòr om man synes det er så dyrt og elendig.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  18:04:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Er helt enig med Mari her: Hun må da selv få velge om hun vil ha denne hesten på for eller ikke. Det er opp til hver enkelt hva man vil ofre (i denne saken penger)

Men enig med Pølsa: merkelig tråd dette har utviklet seg til å bli.

(PS: og selv om jeg forstår hva dere skriver betyr langt derifra at andre forstår, så skriv på bokmål eller nynorsk så alle forstår)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.