hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lurer meg..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Lurer meg..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  21:45:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt mange spm.her inne på forumet,og nå kommer det et nytt.. altså kaldblodsen min har jeg jobbet med i tre år. Han har roet seg mye,men fortsatt virker det som han ikke helt har balanse og ikke er sterk nok..har noen noe idèer? Han virker totalt sjenkeldød,da spesielt venstreside,han bare lener seg mer og mer innover i volta når vi rir på venstre hånd,totalt umulig å få han utover igjen, tilslutt er volta 1mm hehe..men når jeg stopper opp og legger sjenkelen inntil,så går han rett til siden,og han flytter bakparten rundt..osv..så hva er det,er det fordi han rett og slett ikke gidder,at han ikke ser noe poeng eller ser positivt på treninga,hver gang jeg kommer med salen og hodelaget blir han dritsur og bare snur rumpa til og ser inn i veggen,både salen og hodelaget ligger perfekt på han,så det virker som "å,nei ikke trening" jeg blir ikke så veldig positiv selv når han er så motløs... uansett,nå har jeg funnet meg en trener,så begynner til uka så får se om vi får løst noen problemer,men kanskje noen her har opplevd det samme og kan komme med no tips..?

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  22:56:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Hmm, jeg hadde dette problemet med kaldblodsen min før, og han er kjempe ivirg på tur, og seig på banen, selvom jeg vet han liker og jobbe. Det kan være en idee og gjøre noe annet på banen noen ganger, få opp dampen litt, leke noen leker, litt mountedgames med flying start hvor han må reagere, litt slalåm så han virkelig må legge seg rundt sjenkelene dine, du kan legge ned cavaletter i firkanter og sirkeler og gå rundt den, hele tiden overdrive med å dytte rumpe hans ut altså presse ekstra med invendig så han krysser beina under seg. (litt akademisk ridekunst) hehe, gjøre andre øvelser som kan gjøre enkle rideøvelser bedre. Jeg tror at selvom man er kjempe ivrig på og holde på på banen kan man bli litt demotivert derfor er det nok viktig og gjøre litt annet. Leke litt igjen!
sooove ja takk Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  22:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,du har helt rett når jeg tenker meg om! Vi får gå tilbake til de "yngre" og "barnslige" dager! Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 13/03/2006 :  02:12:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Høres ut som om han synes arbeidet er for tungt. Hvi han detter innover på volta er han ike sterk nok (og muligens en smule lat).
Gjør han dette i alle gangarter? Hvis ikke bør du senke tempoet og få han til å gå bra der først, før du krever mer av han i høyere gangarter /tempo.

Rir du bare på banen? Kan jo bli litt kjedelig for han da. Selv om du rir på tur kan du fremdeles styrke han. Ri mye overganger, klatre, flytte noen steg for sjenkel osv

Du bør øg forsikre deg om at det ikke er du som sitter sjevt. Kanskje du ubevisst gir han signal om å minke volten. Tenk på at du strekker deg opp, sitter likt over ham (litt mer vekt på innv side så du "dytter ham ut) slapp av. Hvis din utv eller innv sjenkel trekkes opp når du bruker den er det stor sjans for at du også flytter vekta di...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  09:05:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Passer utsyret? Og er hesten frisk?
Jeg opplevde noe av det samme som deg her en dag jeg skulle ri unghesten jeg trener. Den gikk fra meg da jeg børstet og kom med salen (og det gjør den aldri til vanlig), og da jeg begynte å ri var den helt rar. Akupunktøren vår var i stallen akkurat da, og fikk kjent på han, og hesten hoppet nesten i taket! Så det var ikke rart at han oppførte seg rart, han sa jo bare i fra om at han hadde vondt.

Hege Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  22:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Salen og hodelaget ligger/sitter så bra som det bare kan.
Rir på dressur på banen 3 ganger i uka, ene gangen har vi bomarbeid i tillegg,rir tur to ganger i uka,ene gangen med tempo/kondisjonstrening, tømmelongerer en gang i uka,også har han fri en gang i uka.
Virker mer som han fort går lei, og bare "sluntrer". Hatt equiterapeut på han og alt var i orden,utenom underhalsmusklene, han spenner seg så innmari bare jeg masserer han der at han ser ut som en ballong, men når jeg rir har han begynt å "slippe" opp litt mer,og gi etter istedenfor å gå imot. Har fått tak i en trener og skal begynne å ri for henne til onsdag,så får se hva hun sier.
Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 16/03/2006 :  18:32:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alt er min feil! hehe, han er riktig nok stiv,men er jeg som har gitt ham forvirrede hjelpere, begynte å ri for trener nå i går og du verden den hesten kan gå hvis man bare er konsekvent nok! hehe.så da har noen av problemene løst seg ihvertfall!

(om noen blir forvirra,så er Julie=) og *Prinsen* "samme" vip,er bare at jeg ikke kommer inn på Julie=) mer,så da måtte jeg lage meg en ny en!)
Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 16/03/2006 :  18:33:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alt er min feil! hehe, han er riktig nok stiv,men er jeg som har gitt ham forvirrede hjelpere, begynte å ri for trener nå i går og du verden den hesten kan gå hvis man bare er konsekvent nok! hehe.så da har noen av problemene løst seg ihvertfall!

(om noen blir forvirra,så er Julie=) og *Prinsen* "samme" vip,er bare at jeg ikke kommer inn på Julie=) mer,så da måtte jeg lage meg en ny en!)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.