hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fleecedekken!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Fleecedekken!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:08:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns nå fleece ofte blir litt kaldt jeg. Men bruker det som skritte dekken.
hvis hesten blir svatt om vinteren bruker jeg hulledekken med ullteppe.

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  03:27:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Har selv et par flis dekken,og det artige er jo at om hesten har lagt seg ned med det så er det bokstavelig talt et flisdekken!Det henger seg jo så sinnsykt fast:P

Bruker det ofte som nattdekken om pånni er litt fuktig..han har jo pels så det holder,men noe av fuktigheten blir trokket ut og han holder på varmen.
Hadde jeg hatt"stor brun"ville nok ull og vinterdekken vært tingen.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  09:16:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
har begge deler, men syns det blir litt for varmt med ull dekkenet inne nå..la på han fleece dekken i går, det varmer litt, men ikke så mye som ull..
ser fordelen ved begge typene..

Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  12:15:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har også begge deler,og jeg pleier å legge over fleecedekken på svett hest hvis jeg har litt dårlig tid,og hesten må tørkes fort før jeg evt. kan legge på utedekken. Om hesten er virkelig våt (f.eks stått ute en hel dag når det har snødd) legger jeg heller på ulldekken slik at det kan ligge på hele natten uten at hesten blir kald etter at den har tørket. Gå til toppen av siden

Fargo Jenta

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  13:33:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen som opplever at hesten blir statisk av fleece dekken da? hesten min blir helt gal av det, når jeg trekker det av, gnistrer det skikkelig, har gått over til ull. En annen hest jeg har bruker et tykkt finn-tack ullteppe, det blir litt elektrisk det også, men ikke så ille som fleece. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  14:09:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg bruker (som de fleste her) fleecedekken på hestene om de er svette eller bløte på andre måter, syntes de tørker fort og greit da. Men de fleecedekkenene jeg har er der smeltet inn noe gummi på hele dekkene. Dette gjør at flisen fra boksen ikke fester seg så godt på dekkenet, og at selve fleecen blir mer slitesterkt. (bilde er : http://www.skoies.no/shop.asp?p=1005478 )

Om natten bruker jeg gode tykke ulldekken. De holder så godt på varmen.

Edit for og legge til at flisen fester seg jo til ulldekkenene også, hvertfall mine!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 12/03/2006 15:20:04 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  19:31:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg liker best ull, men bruker fleece når ull blir for varmt.

Fleece er også billigere, og derfor et greit materiale til et dekken du feks. bare bruker på stevner.
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  19:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker egentlig ull best, selv om jeg tror at fleece tørker fortere på min hest. Ulempen med fleece, er at det fester seg veldig fort spon/hår e.l. på det. Mitt har ivertfall blitt fort nuppete. Ull er nok best synes jeg, men det er oftest dyrere.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 13/03/2006 :  14:28:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig i at ulldekken kan være bedre, spesielt siden hesten blir helt elektrisk når en skal ta av fleecedekkenet igjen!! Men jeg bruker fleecedekken både under andre dekken, som skrittedekken og som svettedekken Ulldekken er nok varmere, men uhekdigvis dyrere Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  23:33:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syntes også at ull er best. Men syntes fleece og er greit, har noen fleece dekken selv
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  02:11:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Har ganske mange fleecedekken ja....
Syns dem er greie som transport/stevne dekken og hvis hesten ikke er så veldig svett etter trening bruker jeg fleecedekken under stalldekkenet ellers hvis hun er veldig svett eller det er veldig kaldt går det i ullteppe under stalldekkenet...

Bare et lite tips hvis noen trenger ulltepper som ikke er så innmari dyre,kjøp slike som ble brukt i miletære...tror vi ga 200 kr for et,det er bra kvalitet og di er store og gode.

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  08:39:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Har begge deler, og bruker begge deler. Nå står han med ulldekken om natten. Det som er dumt med fleece, er at det drar til seg alt mulig, særlig flis/spon.

Ellers er jeg veldig fornøyd med begge deler :)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  11:03:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har både et ulldekken(skikkelig tjukt og godt) og fleecedekken. Bruker fleecedekkenet etter ridetur hvis hun er svett, for å få henne til å tørke litt fort. eller hvis det ikke er så kaldt. Ulldekkenet bruker jeg på henne hvis hun har vært våt av snø eller regn for å varme henne samtidig som å tørke henne. Bruker det også hvis det er veldig kaldt.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  11:06:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var bare for å fange litt oppmerksomhet at jeg skrev at det var det dummest som er laget

Jeg ventet på at noen skulle komme med det at fleecedekkenet gir støt! Det er så utrolig ekkelt... Og hesten skvetter og blir litt redd for dekken.... hm

Også mister de formen litt, blir litt store liksom... fleece altså.

Men mange gode poenger med at fleece ikke er så varmt som ull, det visste jeg faktisk ikke!

Og til IDA: selvfølgelig er det lov å diskutere! Det er det som er moro!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.