hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fikse ødelagte dekkener..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Fikse ødelagte dekkener..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  09:33:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg mener og huske at det går an og lime riftene i dekkener, men hva slags lim er sterk nok? Hvor fort tørker det, og bør det helst være varmt der dekkenet evnt. ligger etter limingen?

Jeg har 10 tommeltotter når det kommer til symaskiner eller sy for hånd, så det blir nok neppe gjordt

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  10:12:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hadde fått en ren rift i ene dekkenet mitt, regntett så hadde ikke så lyst å sy i det - ikke for at jeg og symaskinen er venner heller da (har ikke selv). Men gikk på en syforretning og kjøpte en sånn nylonlapp med lim på ene siden - selvklebende heter det vel..:) La denne hvertfall på innsiden av dekkenet på riften og klemte til på utsiden og vips - dekkenet var helt igjen og fortsatt helt regntett.. Og tom jeg klarte det selv.. Superenkelt, effektivt, pent og billig.. Nylonlappen kostet 19 kr!!
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  10:57:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så enkelt da!! Det skal jeg også greie og få til, hehe. Men et par av dekkenene jeg skal lappe sammen er tykke vinterdekkener. Det går kanskje an og legge en slik lapp utenpå? Tenker da på om det blir vanntett da også?
Ser kanskje ikke helt pent ut med lapper rundt forbi på dekkene, men om der ikke er noen god lim sdom funker er dette bedre enn hullene uansett, hehe :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  11:21:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var vinterdekken mitt også - foret - men jeg løftet bare opp og lå låppen mellom foret og utterste laget.. Dårlig forklart,men håper du skjøner hva jeg mener.. La dekkenet ut over stallgolvet, løftet opputterslt lag (det vanntette nylonlaget) lirket lappen under og klemte til etter alle kunstens regler sånn at den skulle feste seg overalt.. Så nå er det bare kanten etter riften som synes og det er jo ikke mye.. Har holdt hittil hvertfall, litt lirk, men ikke umulig ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  11:54:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jepp, det forstod jeg. Grei måte og lappe dekken på må jeg si :o)
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  12:40:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det finnes noe ala det picazzo beskriver, men som finnes i sportsbutikker, og brukes til lapping av teltduk. Lim og lapp, ikke sy (for da forblir det ikke vanntett). Vet ikke hva prisen ligger på, men vet at folk bruker det til dekkenlapping også.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  13:34:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så der finnes ikke en lim som en bare kan bruke? Må ha lapp også? (blir vel kanskje sterkere med lapp..)

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  18:38:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det blir nok best om du setter på en lapp ja. Finnes vel noe som heter silikonlim, som man kan dra over? ( Tror jeg har hørt om noe slikt, men litt usikker..). Men da er det fort gjort at rifta fortsetter å "utvikle" seg (kom ikke på noe bedre å si, hehe..), og da blir den bare større og større. Bedre med en lapp da ja, selv om dekkenet ikke blir like pent som det var :) få tak i lapp med samme farge som dekkenet har, så blir det ikke så verst uansett :)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.