hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å handle på nettet.....DYRT!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Å handle på nettet.....DYRT!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kajsa

» VIP

Skrevet - 15/08/2003 :  11:18:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Var innom hööks på nettet nettopp, og tittet på Bucas Smartex Rain http://www.hooks.no/Butik/assets/product_images/stor/68184.jpg Dette dekkenet koster 1709,- (!!!!!) pluss porto og ekspedisjonsgebyr, tilsammen 95,-

Det vil si at hvis du ikke har Höökskonto må du betale 1804,- for dette dekkenet. Det samme dekkenet koster 990,- på M.O Bjørge i Bergen!!

Er det mulig?? Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan f.eks Hööks kan ta seg så sinnsykt mye betalt når de attpåtil selger på postordre? Hva er det som er så vanvittig fordyrende hos dem da?
Og hvordan kan en butikk, som har utgifter til husleie osv., kunne selge tilsvarende dekken til bortimot halv pris?

*frustret*

(mulig at linken ikke funker - jeg har ikke helt kontroll på dette *s*)

Redigert av kajsa den 15/08/2003 11:21:24

Redigert av kajsa den 15/08/2003 11:22:13

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2003 :  11:54:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det har vel aldri vært billig å kjøpe merkevarer hos Hööks. Det som er billig hos dem er deres egne merker.

Dessuten koster det jo svine mye å handle varer på avbetaling. Uannsett om du velger Hööks, Ellos eller H&M. Det er trossalt et utrolig ugunstig lån du tar opp.

--
spoff
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 15/08/2003 :  12:07:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Generellt er det vel dårlig butikk å handle på kreditt, og dårlig butikk å la forlk handle på kreditt, derfor er det så dyrt:-)

Men enig med Spoff, både hos Sportmann, HM, Hööks osv. er det dyrt å handle "merkevarer" det som er billigere er å handle deres egne varer.
Det jeg liker med Hööks er muligheten til å handle klær som står i stil osv. ikke til å handle "hesteting"

(eneste jeg vet om som er udiskutabelt billigere på nettet er datakomponenter...men de har man jo ikke så mange av i stallen da *s*)

Man skal tenke seg litt om før man handler på nett, fordi så lenge nå har det vært sånn at "billigere på nett" har vært alles tanke, men det er jo ikke alltid det, så det er jo ikke så dumt å sjekke innom den lokale butikken først:-)

Guro

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2003 :  11:53:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også merka at det ER DYRT hos hooks!
F.eks et par med Eskadron senebelegg, koster 650 kr + portoen, , mens rundt i omr. her koster dem 500!
Også det med dekkenene er også DYRT!

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

***LUNA***
» VIP

Skrevet - 04/09/2003 :  20:37:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg synes det er positivt med postordre jeg! Der jeg bor selger de bare hesteutstyr på Felleskjøpet, og de har ikke akkurat verdens beste utvalg!

Hvis en handler på nettbutikker så er det billigere enn Hööks. For eksempel på www.skoies.no er det ganske billig. De har hauevis med drittbra tilbud. Handlet der for ganske mye og da fikk jeg med et gratis leietau pluss en gratis salhenger på kjøpet! Det kaller jeg god service! Kommer nok til å handle der igjen!

Det er dumt at portoen blir så dyr, men det lønner seg da å bestille flere sammen eller bestille mye i gangen. Ikke bestille en og en ting!!!
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2003 :  21:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes det er både og jeg... noe er billig og noe er dyrt, det kommer an på hvor du handler. liker å snoke jeg da, synes det er herlig å bare gå rundt mellom alt utstyret, så hvis jeg får valget så handler jeg på butikk. men må kjøre i 2 timer da for å komme til nermeste butikk da, så vanligvis så handler jeg på hööks, sammen med mange andre. vanligvis så blir ikke portoen mer enn 15-20 kr, siden alle i stallen bestiller samtidig. en ting med hööks er at de har katalog, noe som ikke andre nettsider har. liker ikke helt hööks, så hvis noen vet om en annen bra nettbutikk som har katalog, så si fra! blir dyrt å sitte på nettet hele tiden, og litt mer komplisert å bli enig med andre som ikke har internett om hva vi skal kjøpe...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

Eponas

» VIP

Skrevet - 15/01/2006 :  11:52:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Var innom hööks på nettet nettopp, og tittet på Bucas Smartex Rain http://www.hooks.no/Butik/assets/product_images/stor/68184.jpg Dette dekkenet koster 1709,- (!!!!!) pluss porto og ekspedisjonsgebyr, tilsammen 95,-

Det vil si at hvis du ikke har Höökskonto må du betale 1804,- for dette dekkenet. Det samme dekkenet koster 990,- på M.O Bjørge i Bergen!!

Er det mulig?? Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan f.eks Hööks kan ta seg så sinnsykt mye betalt når de attpåtil selger på postordre? Hva er det som er så vanvittig fordyrende hos dem da?
Og hvordan kan en butikk, som har utgifter til husleie osv., kunne selge tilsvarende dekken til bortimot halv pris?

*frustret*

(mulig at linken ikke funker - jeg har ikke helt kontroll på dette *s*)

Redigert av kajsa den 15/08/2003 11:21:24

Redigert av kajsa den 15/08/2003 11:22:13

Opprinnelig postet av Kajsa

Merkevarer Bucas, Stübben etc er dyrt hos Hööks, policien er; de vil at du skal handle deres merker som er mye billigere.

En kvalitetssal kan fort utgjøre 2-3000kr i forskjell mellom hööks og eks. Skoies.

Bucas Smartex rain kjøpte jeg forresten billigere hos skoies.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  18:19:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kommer vel litt ann på hva man bestiller hvorfra?

Jeg får alltid en liten hjertestans når jeg stikker innom Løwenborg i Oslo. Eksempelvis hodelag til 4000, støvler til 4000, belegg til 2000, sjabraker fra 600. Hööks har vel aldri vært kjent for å gi mye for pengene, men andre nettbutikker som Horze, Børjes, Skoies osv. er da mye billigere enn hestebutikker? Eller er det bare jeg som går i feil butikker??;p
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  19:11:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
www.lowenborg.no har gode tilbud på bucasdekken. Hööks er jo generelt dyrt da, og så vanvittig lang leveringstid i forhold til andre nettbutikkar.
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 17/02/2006 :  09:11:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svenske Börjes er jo kjempebillig,de har ikke noe spesielt med merke varer der men sånn forbruksvarer(grimer,sko,brodder,) og stallinteriør(kroker,hengere osv) er holdbart og superbillig.Billig porto er det der også,billigere enn i norske nettbutikker.
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  10:38:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Stemmer i med LinnMerethe. Handlet nettopp på Börjes og fikk for kr 700 (inkl. frakt på 120,-):
-stevneridebukse i helskinn
-hvit dressurschabrak
-flue/svettedekken
-logeringsline
-sokker
-hansker
-diverse pusseutstyr

Ikke dårlig!

Mvh Christine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.