hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kordan overtale?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kordan overtale?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 04/03/2006 :  15:34:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
har hatt dårlig samvittighet en stund nå, fordi noen km fra meg så står det en stakkars Fjording hoppe i 11 års alderen på et beite, uten selskap med andre hester eller noe. Eigeren fikk henne da hun var 11, men nå har eigeren flyttet (hun er i 20 årene nå) Og Foreldrene hennes sitter i gjen med hesten. Faren jobber i nordsjøne, og har i tilleg sauene å ta seg av, og moren er redd hoppa. Eg kjenner eigerene godt, det gjør foreldrene mine og, så eg har vert der noen ganger å sett og snakket med henne (hesten) Men nå har eg lyst til å spørre om eg kan få stelle henne, noe mamma er enig i, siden hun også vet at det er bortkastet å la en så flott hest stå på et beite om dagen, og stallen om natten, og aldri bli dullet eller kost med. Problemet er bare at denne hesten er ikkje blitt dullet eller kost med eller noe nå, over en lang stund et par år kanskje, så moren er redd for å slippe meg inn til henne. Hun lar henne trave inn i stallen om kvelden, så hesten har rett og slett ikkje hatt noe nærkontakt med mennesker på lenge. Nå som Fjellvåk er på "ferie" så har eg nok av tid. Kordan skal eg spør, uten at hun trenger å vere så redd? (Moren) Noen som har noen tips, eller har opplevd noe lignende? Litt tullete fortalt, men kan prøve å fortelle det bedre, om det trengs.

Tillit og respekt er ikke det samme:)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  16:44:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bra at hun i det hele tatt står ute vil jeg si!

Men over til temaet: Bare spør rett ut om de trenger noe hjelp med hesten eller noe? Kommer ikke på annen måte å gjøre det på.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 04/03/2006 16:45:09 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  18:27:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
få med deg foreldrene dine og si at du gjerne vil ta henne inn å stelle henne litt for å se hvordan det går. er foreldrene dine med vil kanskje denne moren føle at hun ikke er ansvarlig hvis noe skulle skje deg.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  18:31:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du kan jo kanskje bare spørre om du får strigle henne litt eller noe ;-)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 04/03/2006 :  19:26:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ja, eg kan gå opp i morgen, hun kan da ikkje vere så "gal". Kankje eg kan få mamma til å ringe, så hørest det litt mer seriost ut, og ikkje bare det at eg fikk en lys ide om at eg bare kan gå opp å stelle en hest som ikkje akkurat lengre blir kost å dullet med. Har bilder fra barnehagen, da hele min barnehage var å rei der.. var sikkert4/5 år, så sånn ble eg in love with horses. Sko sett di hovene dere! skal forsikkre meg om at di hovene blir raspet! Uansett om eg måtte betale for det, så skal eg få di raspet!!! takker og bukkker for svar.. dere er kejmpe greie!

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  19:30:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
lykke til! håper det ordner seg til fordel for deg og hesten:)
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  19:34:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lykke til :-)

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 05/03/2006 :  14:04:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Var hos henne i dag! Gikk sånn passe bra, siden hun var så ekstremt godtesjuk, så var det vanskelig å få henne til å stå stille i boksen mens eg striglet henne, moren var ikkje hjemme, så hun trengte jaffal ikkje å vere aktivt bekymret hele tiden, men faren var der, å han sa at eg bare måtte komme opp i gjen, så kunne di slippe henne ut (hadde ikkje vert ute på 4 dager, siden det har vert så mye snø og is så har det vert u mulig å gresse) men, eg kommer som sagt til å gå opp igjen.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  14:59:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så fint :-)

Men jeg synes at hun burde få være ute litt selv om det er snø og is, de kan vel altids sette på henne et dekken. Om hun ikke blir brukt bør hun ihvertfall få være ute.

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  16:33:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
ja, enig! Pluss att hovene hennes ikkje ser ut! Burde bli raspet, men føler meg litt dum, når eg kommer der og plutselig sier, du? dere burde få noen til å raspe hovene til hesten deres, og forresten, så burde hun vere ute uansett forhold, så lenge det ikkje er alt for gale. Føler meg som en sånn som trur hun er ekspert!!! Di eiger gard og alt det der, så di vet det jo selv, men men, når eg blir mer kjent med hesten, så skal eg si fra, eller anbefale det.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  16:37:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
ja, enig! Pluss att hovene hennes ikkje ser ut! Burde bli raspet, men føler meg litt dum, når eg kommer der og plutselig sier, du? dere burde få noen til å raspe hovene til hesten deres, og forresten, så burde hun vere ute uansett forhold, så lenge det ikkje er alt for gale. Føler meg som en sånn som trur hun er ekspert!!! Di eiger gard og alt det der, så di vet det jo selv, men men, når eg blir mer kjent med hesten, så skal eg si fra, eller anbefale det.

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

Jeg ble jo kalt både idiot, jypling og drittunge bare ved å foreslå at en ponni skulle få gå ute. Bare forslå det, det skader ikke.

Lykke til :-)

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  21:12:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Uff da, det var vel i det styggeste laget? kalle deg alle di stygge ordene, enten så hadde eg satt meg i en krok å grene, ellers så hadde eg blitt drit sur på mannen, og argumentert så bare det, eller, om eg var rolig, så hadd eg vel sagt ok, (surt) og gått å tenkt stygge tanker hele dagen og litt til... om mannen altså Ja, eg får vel si det, han har til og med sagt at eg kan få ri henne når snøen forsvinner, eller som han sa det: Så kan du låne salen og ri henne! hehe... Klarer nå å strigle henne i boksen, uten grime, ell leietau, uten at hun oppfører seg så overlegent som hun gjorde, men noen nykker kommer det, det kan eg garantere.
Men hun hater at eg løfter beina hennes!!! Spesielt det ene fram beien, har ikkje prøvd på bakbena. trur ikkje hun har vondt noen plassser men... ajja... Takker for hjelpelige svar!!!

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.