hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - passgang
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 passgang
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

junigull

» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  09:07:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
har kjøpt en kaldblods med passgang.er det noen som har erfaring hva man kan gjøre for og få det bort?? eventuelt skoing ?? tyngde?? balangse?? trening?? ønsker masse forslag!!

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  17:24:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en hoppe som gikk i pass stort sett hele tiden fram til hun kom opp i øket trav. Jeg hadde for meg at dette var et slags "stress symtom" (hesten virket overhodet ikke stresset, bare diltet bortover i denne gangen) og bestemte meg for å få henne til å gå avslappet i skritt for så å gå over i trav uten denne "pass-biten" i mellom. Det funket, etter flere måneder var passen helt borte!
Dette var da i trening, i løp har jeg ikke noe erfaring med det, , men jeg tror dette med pass hos travere har noe med usikkerhet hos hesten å gjøre, kanskje den ikke er sterk og/ eller utholdende nok til å mestre sitt eget trav i høyt tempo, kanskje det ikke stemmer for den pga. feil balanse? Kanskje den ikke har vært fortrolig med kusken?
Jeg vet ikke, men dette er de tankene som dukker opp hos meg.
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  18:34:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Har ei hoppe som går sinnsykt mye i passgang, og jeg synes det er utrolig irriterende. Denne hoppa har hatt endel problemer med ryggen (Jeg aner ikke hva, eller hvem som har forårsaket det), hun er altså veldig svai i ryggen, og hadde lite muskler før. Sommeren 2005 gikk hun -kun- i passgang, men nå etter måneder med trening (løpsform) har hun begynt å kunne trave rolig, men det må være på en god dag, når hun ikke blir stresset opp av andre.
Hesten er ellers veldig travsikker når hun kommer opp i høy fart, men er veeldig nærmt både galopp og passgang når vi traver rolig.

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

richrobin

Skrevet - 08/03/2006 :  16:57:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Her er noen tips; hester med passgang bør belastes med vekter på frambeina og/eller i kombinasjon med busser, samtidig som man burde lære dem å slappe av, da dette ofte er noe av grunnen til at de gjør det. En anne grunn til at de går i passgang er at de ikke er sterke nok.

Vi har hatt flere hester som har hatt mye pass i seg, så dere får bare prøve dere fram.
Gå til toppen av siden

junigull

» VIP

Skrevet - 14/03/2006 :  08:13:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
har nå prøvd og ha på tyngde foran.de ble mye bedre da.men hva har de av utstyr som er tongt? Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 14/03/2006 :  08:56:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan feks. sko med ridehest sko i steden for travsko, de er mye tyngre. Du kan også sko med såle. Det finnes busser/kopper som er ganske så tunge og det er rene vekter til å skru på hoven, vil dog ikke anbefale det siste i trening da de belaster enkelte sener ganske mye. Men det er mange som bruker de i løp. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.