hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Det snør det snør...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Det snør det snør...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Galie

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  14:59:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei! Hva gjør dere med hestene deres når de snør som verst ute?
Idag er det rene snøstormen på østlandet.
Jeg satt ut hesten min en times tid , og det virket som det holdt stakkar.
Så jeg trena litt horsmanship med han på stallgulvet;) tenkte jeg skulle dra i stallen og gå en tur med han i ettermiddag. Har ikke hjerte til å la han stå ute så mye i det snøværet
Arti å høre hva dere andre gjør:)

www.gallemann.piczo.com

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  15:26:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Her skinner solen og snøen ligger fint som et teppe over gården. Hestene her løper rundt på beite og koser seg.

Utrivelig med snøstorm ja:\ bruker å ha på hestene et dekken å la de stå noen timer, for så å leie en tur når det er på det værste. Men jeg har en hårdått av en hest som tåler det meste, så det går som regel helt fint.

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  15:53:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Snøstorm ja, det har vi ikke sett. Her har det snødd og blåst noe helt forferdelig i hele dag, og med bare holke under all snøen, er det mildt sagt drittføre ute! Og det gir seg visst ikke der, det skal snø mye mer, vi skal visst ha rundt en meter med snø nå før det gir seg...

Pleier å gjøre omtrent som normalt, men pakker pånni litt ekstra godt inn, og korter ned noen timer når det blåser som værst.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  16:14:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Snø eller ikke snø: Holter er ute uansett, og det ser ut til at hun trives med det. Ellers gjør jeg omtrent som vanlig (er veldig sta, så har jeg bestemt meg for å ri på tur en dag, så blir det det, uasett vær
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 01/03/2006 :  10:34:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her snør det og blåser som bare det. Hesten min er fortsatt ute 24 timer i døgnet med dekken på. Vi har le-skur ute, men den har han ikke vært i nærheten av, så han plages tydeligvis ikke av været.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  11:42:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg hadde mine inne igår. Mest fordi de ikke vil ut, men litt fordi jeg ikke har verken tid eller lyst til å måke 30 meter som blåser igjen før jeg er ferdig. Men idag er ikke været så ille, så idag slapp jeg de ut :) De løp som besatt rundt og rundt... har ikke dekken på de jeg da, regner med å ta de inn etter noen timer. Dessuten har de to leskur som de kan gå inn i...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 01/03/2006 :  13:06:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har et forferdelig snøvær nå med isende kald nordavind og minusgrader så det holder.

I går sto først hestene ute fra 09-14.
Tok de så inn en 4 timers tid for de bare hang med hodet med rompa mot vinden.
Da ser jeg ikke poenget ved å "tvinge" de til å stå der time etter time.
Tok de inn og de kastet seg over maten og la seg deretter ned for å slappe av litt.

Satt de så ut igjen i 18 tida og da gikk de ute til ca. kl. 21:30.
Da ville de inn,det var ikke såå vanskelig å se.
To tente lys sto ved porten og skuet håpefullt etter en person som kunne "hjelpe" de inn.

Må vel gjøre det samme i dag.Været er virkelig helt for j...
Hesta mine pleier gå ute ca. 14 timer hver dag,men nå er det litt spesielt.
Hadde jeg hatt noen form for ly til de (leskur, skog eller evt. en husvegg) hadde det vært annerledes.De går på et åpent jorde.
Jeg ser derfor an hesta.De forteller jo ganske tydelig om de trives eller ikke.

Redigert av - xxxx den 01/03/2006 13:14:00 Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  13:15:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Hestene på Stall Nypan er ute så mye som mulig i stoooore luftegårder.
MEN, når det stormer, snør/regner er hetsene flinke til å si fra hva de vil. Hvis de står å strsser foran inngangen til luftegården sin, blir de tatt inn.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  13:32:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Igår gikk de ute fra 7.30 til ca 12.30.
Da ba de så pent om å komme inn at nok fikk være nok,så da slapp jeg dem inn igjen.

Idag hadde jeg ikke gjerder...så da kom de ikke ut før i 11-tiden da jeg hadde gravd frem tråden på deler av gården og lett frem igjen porten.
Det er nå omkring 1,5 meter snø der ute og gjerdet mitt er 1.30...heldigvis er de jo ikke de største hestene i bygda,så det er noe begrenset hvor mye de går uti der hvor det er mest snø.

Blir nok noe tidligere inn enn vanlig,stoler ikke heeelt på at de holder seg innenfor og det er vanskelig å sjekke når det blir helt mørkt ute,så får se hvordan de oppfører seg og hva de selv vil.

Som Nancy sier,de er ganske flinke til å fortelle når det ikke er ålreit å være ute lenger!

(Den barberte har klær på,de andre ikke.)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 01/03/2006 :  15:01:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går jo greit å ha de ute i to omganger de dagene jeg jobber hjemmefra,men ellers er det jo litt kinkig.

Og jeg rir ikke når været er så ille nei,det gidder jeg rett og slett ikke.
For 15 år sida gjorde jeg det,alt var vel mye mer gøy da-selv snøstorm..

Men gudskjelov er det ikke vanlig at vi har så ufyselig vær som disse siste 2 dagene da.

Redigert av - xxxx den 01/03/2006 15:05:45 Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  19:22:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hestene våre sier veldig klart i fra om når de vil inn..
er været helt ræva, så står de heller inne..de trives ikke ute når det blåser og snør som bare det.
hestene er virkelig muggne når været er forferdelig..

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  20:05:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg slipper ut hestene (tvinger de) og lar de stå ute med maten mens jeg møkker og ordner i stallen.
så får de komme inn igjen.
når været er helt for j**** så er hestene mine inne, hvis ikke løper de ned gjerdet og står å sparker i stalldøra fordi de vil inn.
jeg har måtte reparere døra en gang etter at de lykkes i å sparke den helt ned og gikk inn i boksene sine

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  22:10:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
når det er snøstorm, som det var her i går sto hestene inne. men i dag har de stått ute. Jeg tar de ut hver dag så lenge det ikke blåser eller regner mye.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  00:46:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som så mye annet,så mener jeg at dette kommer helt an på hvert individ... Jeg har både luftegård og såkalt "åpen løsning" der hesten kan gå inn i boksen om den ønsker.
Jeg nå for tiden to hester hjemme,ene er en hingst,og de går derfor ikke sammen,men står i hver sin luftegård ved siden av hverandre,hingsten i luftegård,og min vallak i den åpne løsningen.
Vallaken går kun inn i boksen når det begynner å mørkne...ellers står han ute,uansett om det blåser og snør/sludder oppned... Hingsten begynner å mase for å komme inn når det begynner å mørkne.

Men for noen mnd siden hadde jeg en avlshoppe og føllet hennes stående,og da var både luftegården og den åpne løsningen deres uteområde...
Hun gikk ikke ut av boksen dersom der regnet...*s*
Jeg kunne åpne opp dørene kl 0800 om morgen,men jeg så ikke snurten av henne før langt utpå dagen,og først når det sluttet regne...de dagene det regnet hele dagen,var hun sikkert ikke utenfor boksen mer enn en halv time tilsammen. Føllet var mer ute,han kunne leke for seg selv i luftegården om det regnet,og klarte innimellom lokke mamsen ut for en liten spurt rundtom...før hun tok beina på nakken og løp inn igjen i boksen...*s*

Så jeg prøver se an hvert individ,noen hester liker seg ute nesten uannsett vær,mens andre må man lokke ut om det så mye som skyer over...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 02/03/2006 :  12:40:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det snør og det snør.
Hos oss er det fleste hestene ute hele dagen selv om det snør og blåser og er sikkelig ekkelt vær.
Løsdriftshestene er ute uansett,"silohestene" kommer ut til morgenfor, og står ute til 17-18 tiden, mens de som står i paddock kommer ut ved 10-11 tiden og blir tatt inn ved 17-18 (vet det er noen av de som blir tatt inn til midtfor).
Hesten min står på "silobeitet", og han stiller seg gjerne ved porten ved 15-16 tiden, og kan da tenke seg å komme inn. Men det gjør han gjerne om våren når det er fint vær også...
Rir på tur som vanlig.
Vi bare kler på oss godt.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  18:32:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå synes jeg i grunn at det holder med snø.Skal det fortsette på denne måten her kan det jo bli problemer med å finne igjen de stakkars ponniene igjen,når jeg endelig har fått jaget dem ut...

http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Hektor/20060301_0063.jpg

Det så da ikke sånn ut her i forrige uke?
http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Hektor/20060301_0061.jpg

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.