hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Zink-mangel.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Zink-mangel.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lucky june

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  23:12:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er dette virkelig et vanlig problem som norske veterinærer ikke er obs på eller har jeg blitt "offer" for noen (veldig trivelige) men dyktige "selgere"?

snakket med han som hadde det foredraget jeg var på(forsker på foring etc) og han mente helt klart at du var blitt et offer for trivlige selgere.
spurte bare generelt og han visste med en gang hvem det var snakk om.
tar ikke med resten av det han sa for det står her allerede.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  09:17:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk skal du ha.
Godt å få det bekreftet også fra fagfolk (som om ikke jeg var blitt overbevist nok av mixernes utmerkede argumenter).

Jeg synes det er ille jeg,at man kan gå rundt som selvoppnevnt forekspert og gi råd i hytt og dyne når den eneste "kompetanse" man har på området er at man selger noe...vet disee selgerne får ting å lese på og foredrag av rep fra Danmark men dog...kjennes galt og tvilsomt.

Prøvde å uttrykke mine tvil ovenfor en ansatt i en av butikkene som selger dette igår...men hun ble bare sint og lite fornuftig kom ut av det.(Ikke en av de som rådet meg til å gi Kurre zink)

Jaja....vi får se da,om den holder seg frisk utover sommeren eller blir pjusk,impotent og vortete av zink-mangel...Bilder legges jevnlig ut på vipen,skjer det dramatiske endringer skal jeg skrive det her jeg.

Nina, som rister oppgitt på hodet over alle som gjerne vil lure godtroende hesteeiere.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  09:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff da!
Postet dobbelt.Kløna..

www.forum-hest.moo.no
Redigert av - Kurre den 03/03/2006 09:39:31 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  09:27:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes det er ille jeg,at man kan gå rundt som selvoppnevnt forekspert og gi råd i hytt og dyne når den eneste "kompetanse" man har på området er at man selger noe...vet disee selgerne får ting å lese på og foredrag av rep fra Danmark men dog...kjennes galt og tvilsomt

vil tro det de leser og studerer er sitt eget for, slik at de får solgt til godtroende hesteeiere som vil det beste for hesten sin.
derfor vil jeg ikke gå på et foredrag der det er representant fra et forslag. da har det lett for å bli mer "reklame".
norsk for var ikke dårligre enn noe annet, og jeg fikk satt opp forplan for hesten min, samt islandshesten som står hos meg, og ingen av disse manglet zink.
og da brukte vi kun norsk for fra fk.

jepp, jeg var utrolig fornøyd med han mannen, veldig flink til å foklare hvis det var noe mitt enkle hode ikke klarte å forstå.

skal følge med på vipen din nina;)

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  11:46:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Norskt fôr er tilpasset norske forhold som er litt annerledes enn andre. Det er ikke noe galt i å bruke andre fôr (det er dog dyrere) men man må da i enda større grad kontrollere at hesten går i seg alt den trenger.

Kjøp deg en bok om fôring av hest så står du bedre rustet til å faktisk si i mot slike selgere som dette.
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  14:21:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Norskt fôr er tilpasset norske forhold som er litt annerledes enn andre. Det er ikke noe galt i å bruke andre fôr (det er dog dyrere) men man må da i enda større grad kontrollere at hesten går i seg alt den trenger.

Kjøp deg en bok om fôring av hest så står du bedre rustet til å faktisk si i mot slike selgere som dette.

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

veldig enig i det, men jeg synes det blir feil når en representant for utenlandsk for mener det norske foret ikke holder mål.

jeg har en bok om foring, men kan godt tenke meg en ny.

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  19:23:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Erfaring og kunnskap har jeg nok en slump av,evne til å være kritisk istedetfor høflig er det nok værre med.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.15 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.