hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sal-problemer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sal-problemer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 22/02/2006 :  13:50:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nylig kjøpt meg sal til hesten min, en kaldblodshoppe med særdeles RAR rygg. Tok mål av ryggen hennes, og sendte til hestebutikken og fikk tilsendt ulike saler og har fått noen til å vært med å funnet den som passer best til henne. Hesten min gir kraftig beskjed med en gang det er noe som er vondt, og har reagert på alle andre saler jeg har prøvd på henne, så jeg er ganske sikker på at salen ligger godt på henne. Hun vegrer seg ikke når jeg skal sale på/stige oppå eller rir.
Problemet er at hun har så lite muskler i ryggen, at det ikke ser ut som om den ligger ideelt hele veien under putene, viss dere skjønner. Hun har stått lenge og ikke blitt brukt, og eiger ikke muskler i ryggen, så hun skal trenes oppigjen nå. Lurer på om jeg bør bruke en pad under salen til hun har fått litt mere muskler og klarer å "bære" den skikkelig uten? Og evt hvilken pad er best gel/saueskinn evt andre pader!

Må bare tilføye det at guuud så enkelt det var da jeg var liten og bare slang på salen og grunnet ikke et sekund på om den lå riktig... Litt uvitende den gang ja, og stakkars hester

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  17:05:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hmm... Jeg for min del synes ikke du bare skal begynne å ri denne hesten som ikke har muskler i ryggen. Da får den trolig en muskelskade el. Start forsiktig med longering (evt. med utstyr)/ tømmekjøring/kjøring osv. Etter hvert kan du starte med rolige skritteturer og øke litt og litt etter som du ser musklene i hestens rygg bli sterkere.

Det tar lang tid og mye målrettet trening å bygge opp ryggen til en hest, med går du rolig og forsiktig fram er jeg sikker på at du vil bli fornøyd.

OBS! Husk at ryggen til hesten din vil forandre seg ettersom musklene kommer så en sal som passer nå, vil trolig ikke pass om f. eks et år!

Lykke til!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 22/02/2006 :  18:27:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm... Jeg for min del synes ikke du bare skal begynne å ri denne hesten som ikke har muskler i ryggen. Da får den trolig en muskelskade el. Start forsiktig med longering (evt. med utstyr)/ tømmekjøring/kjøring osv. Etter hvert kan du starte med rolige skritteturer og øke litt og litt etter som du ser musklene i hestens rygg bli sterkere.

Det tar lang tid og mye målrettet trening å bygge opp ryggen til en hest, med går du rolig og forsiktig fram er jeg sikker på at du vil bli fornøyd.

OBS! Husk at ryggen til hesten din vil forandre seg ettersom musklene kommer så en sal som passer nå, vil trolig ikke pass om f. eks et år!

Lykke til!

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Takker for svar andrea. Hun er nok ikke så muskel-løs at det er noe problem å ri henne, og salen skal sjekkes og evt stoppes om/byttes etter hvert som hun forandrer seg, så det er jeg klar over
Vil prøve en pad under salen for å få den til å ligge enda mer stødigere en den gjør nå. Så det jeg egentlig spør om i dette rotete innlegget er hvilken pad som er best Jeg er ikke så flink til å forklare dessverre
Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  19:40:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
www.polypadsnorge.no
Her finner du info om PolyPads sine produkter, kan absolutt anbefale padene fra dem.
Har bare hatt positive tilbakemeldinger.
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  23:16:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Lykke til!

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Takker for svar andrea. Hun er nok ikke så muskel-løs at det er noe problem å ri henne, og salen skal sjekkes og evt stoppes om/byttes etter hvert som hun forandrer seg, så det er jeg klar over
Vil prøve en pad under salen for å få den til å ligge enda mer stødigere en den gjør nå. Så det jeg egentlig spør om i dette rotete innlegget er hvilken pad som er best Jeg er ikke så flink til å forklare dessverre

Opprinnelig postet av tebj0

Hehe... Da ligger vi på delt førsteplass i forklaringsverdensmesterskapet! Men da anbefaler jeg også polypad. De er ikke så vanskelig å holde rene heller.

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 22/02/2006 :  23:40:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var inne og kikket på dem. Så egentlig ganske pene ut også. Bruker man ikke annet underlag en paden da? Finnes det noen i norge som selger disse? Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  11:22:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er den eneste som selger det fulle utvalget til PolyPads...
Skulle nok ikke ha lagt inn det første svaret... Men må være lit frekk når man er ny og ukjent:-)

Du bestemmer vel egentlig selv om du vil ha noe mer enn en PolyPad, men vanligvis greier det seg med en pad.
Kan du ikke ta kontakt med meg??
Du finner både E-mail og mobli inne på siden...

Annette
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  12:14:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg brukte PolyPad tidligere på araberen min, funket helt fint dette. Helt til jeg begynte og trave og galoppere med denne under salen, det endte med at jeg måtte sale av og legge PolyPaden ordentlig på igjen flere ganger under turen...

Nå bruker jeg saueskinnspad og den funker kjempebra på hesten min. Så mine erfaringer er bedre med saueskinnpad under salen mens du bygger muskler.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  12:27:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Det selges jo også antisklipad i flere merker.
Hadde en selv for noen år siden, da hadde jeg en "tønnehest" uten manke og salen skled alltid sidelengs.
Var veldig fornøyd, selv om paden var vanvittig dyr.

Men nå har de fått rimelige utgaver.
http://www.islandshestsenteret.no/top_reiter_nettbutikk
http://www.skoies.no/shop.asp?p=1023840

Anette Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  15:51:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er noen hester som en PolyPad aldri ligger i ro på. Vet ikke hvorfor, den bare forsvinner under salen, akkurat som Bente71 skrev...
Men stort sett er nok de fleste veldig fornøyde med padene.
Har solgt endel av dem, og eneste klagen jeg har fått, var at Western-paden var litt i største laget til å vaske i en vanlig vaskemaskin:-)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.