hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Historie fra hurtig trening
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Historie fra hurtig trening
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  12:50:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Fikk fortalt en historie her om dagen av ei. Hun hadde vært inne på banen for å kjøre litt hurtig med et par hester.. Hun hadde etterhvert fått selskap av en kar (nokså kjent innenfor travmiljøet), der ute i banen..

Så skulle de gasse på litt, og la hestene få strekke på seg.. Men denne karen ga først hesten et par små rapp med tømmen for å få ham til å springe, men ingen ting skjedde.. Dette gjentok seg et par ganger, uten noe reaksjon fra hesten.. Det som så skjedde var at karen grabba pisken fra hu med den andre hesten og skamprylte den stakkars hesten, men da stakk jo den som bare **** bortover..

Har hørt litt av hvert om denne karen tidligere, så det kommer ikke som noe sjokk i den forstand.. Men måten han hadde bare tatt pisken fra hu andre!! Og delja løs på hesten.. (det var ingen urutinert unghest, og heller ikke en 15-årig kaldblods, for hesten er blandt de bedre).

Hva synes dere andre om slik oppførsel på et offentlig sted, i skue for en haug av folk, når du har rykte på deg for å være en anstendig og vel ansett trener??

Molly

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  13:28:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja syns ikke noe om å skambanke hesten med pisken eller rive den ut av hånden på jenta men!!! En sak har bestandig to sider

Det er noen hester som er late i trening- de skjønner når det er løp eller trening og "sparer" seg til løp...

Men hvis det var slik dette skjedde så er h*n ingen god rollemodell for hverken sporten eller seg selv som trener

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 22/02/2006 :  14:19:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm...nå ble jeg litt nysgjerrig på hvem dette er..en på forus, regner jeg med...

Huff, det er noen kusker/trenere som er ganske brutale mot hestene.. har ikke sansen for å denge løs med pisken! Hadde jeg sett noen oppføre seg slik i banen kan jeg garantere at jeg aldri hadde meldt på den kusken i alle fall! Foretrekker en kusk som er snill mot dyrene jeg! Å kjøre med svepe er en ting, hester kan være late, ja, men alle de hestene jeg har kjørt har det kun vært nok å vise dem pisken, evt "pirke" litt i den. Ikke skampryle dem!!!

Syns travtrenerene har et ansvar på seg når de kjører på banen om å kjøre ordentlig! De er tross alt forbilder for mange andre som trener hester der ute! Slik du beskriver, med skampryling, gir ikke mye respekt fra min side i alle fall!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  16:32:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
syns ikke man skal holde på sånn uansett om det er i full offenlighet eller ikke! å denge løs på hestene med pisk er jo ikke løsningen,greit med ett rapp liksom men finnes grenser!
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  17:46:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke noe om å denge løs på hesten med pisken.. Jeg synes også det er greit å gi hesten et rapp hvis den er lat i trening, men å denge løs på hesten er unødvendig.. Vi bruker aldri pisk, verken i trening hjemme eller på banen.
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  21:11:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Når pisken brukes som den skal er det igrunnen ok.. Er ikke få ganger jeg har misunnet svenskene den fordelen.. (siden det er mye finere driving der med pisk enn det er i Norge uten). Har også i ettertid lurt på hvorfor hesten ikke reagerte før han fikk så det suste.. "Godt" herda kanskje (?)

Tone: Kan betrygge deg med at det er svært sjeldent han kjører løp lenger.. Bare en og annen gang for å "beholde" lisensen.. Er en "skrue" er det.. (Tror du vet hvem det er nå..)

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 22/02/2006 :  22:50:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig i det at det er finere driving i Sverige med pisk...

Hmm.. er ikke helt sikker på hvem det er.. godt han ikke kjører mye løp hvertfall..!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  19:53:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Kjører kun hesten hurtig om han selv er i humør til det jeg.. Ødelegger lysten om man skal kjøre dem de dagene de er "lat"
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.